Lastig sprongetje!

De sprong van rond de 6 maanden valt ons zwaar zeg!
Julian slaapt van 19u tot 7u sinds hij 4 maanden is en nu ineens wordt hij wakker om 2u 's nachts! Hij kan dan amper meer in slaap komen en als dit wel gebeurt, dan is het voor een half uurtje en dat blijft dan zo doorgaan tot 's ochtends. Vannacht was helemaal vermoeiend! Uiteindelijk was er om 5u geen beginnen meer aan, dus toen heb ik maar een fles gegeven in de hoop dat hij toen wel zou gaan slapen, maar nee. Uiteindelijk een half uur geslapen rond 7u, verder niet. Later nog rond 12u een half uur en ook op dit moment ligt ie even…

Hoe gaan jullie om met die nachtelijke uren?
Geef je hem/haar dan ook een fles, of laat je ze huilen? 'k Heb soms echt geen idee waar ik goed aan doe!

Ik ben benieuwd!

Mirjam

Die 6-maandensprong was hier ook heftig. En het is al even geleden, kun je nagaan hoe heftig als ik het me nog kan herinneren

Die fles hielp niet, dus niet meer geven. Het heeft niets met honger te maken. Hooguit een slokje water (zeker met dit weer ook lekker) en dan weer lekker verder laten slapen. Het is echt van de ene op de andere dag weer voorbij, maar wanneer dat is valt niet te zeggen.

Verlatingsangst kan op die leeftijd ook meespelen, dus daardoor voelt het misschien ook erger. Veel kiekeboespelletjes spelen overdag. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

hoi
ook hier een heftige 6maanden sprong, zitten er middenin.
Ik haal m 's nacht niet uit bed en geef ook geen fles. Beetje water, dat wel. Hij heeft ook geen honger dan, maar is gewoon wakker. Nu moet ik wel zeggen dat hij vrij makkelijk weer in slaap valt, maar gewoon dikwijls wakker wordt, kwestie van slokje water en speen erin en hij kan weer een half uur-uur vooruit.
Is nog wel vermoeiend hoor, maar als ie niet meer in slaap zou vallen, lijkt me wel heel erg vermoeiend.
Het gaat de laatste 2 dagen wel een stuk beter moet ik zeggen, zowel het eten als het slapen, dus hou vol, het gaat over!!
Groetjes
Ineke

bij ons was hij ook heel erg. we hebben damian op een gegeven moment wel weer een fles gegeven van 120 cc met 2 schepjes ipv 4. op een gegeven moment na 2 en halve week wilde hij de fles niet meer maar werd hij wel nog steds wakker. dat hield nog 3 weken aan en nu na 5 en halve week slaap hij de ene nacht tot 5 uur (zijn we blij mee want hij was tussen 2 en half 5 standaard wakker) en somds zelfs weer tot 6 of 7 uur. het heeft bij ons echt lang geduurd en nu met dit weer werd hij vannacht weer wakker hij had alleen zijn luier om en nog was hij nat van het zweet dus wat water gegeven en toen heeft hij heerlijk geslapen tot 6 uur

[img]http://lb1f.lilypie.com/7nknp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Neeltje was ook opeens weer heel vroeg wakker bij 6 maanden. Ik adviseer je om niet terug te gaan naar een fles om die tijd want dan ben je verder van huis… hier werkte opnieuw (strak) instoppen en speentje geven prima, ik gaf de fles op zijn vroegst 0630 uur. Gelukkig slaapt ze nu weer goed, maar ze heeft echt twee weken gespookt! Succes ook…