Lastig probleempje

ha allemaal,

ik heb ff een lastig probleempje.
Mijn 2e zoontje is nu 12 weken oud. Als hij wakker wordt, verschoon ik hem, geef hem de fles, houdt hem zo’n 10 minuten omhoog, leg hem op een gegeven moment in de box, maar hij is dan maar heel kort tevreden. Na +/- 5 minuten begint hij te huilen. Hij is dan nog maar 30 minuten wakker ongeveer, dus nog niet moe.
Als ik dan bij hem ga staan en we samen kletsen, is alles weer goed. Maar ik kan dat niet steeds doen, heb nog een peuter van net 2 rond lopen en af en toe moet ik ook gewoon andere dingen doen.
We hebben een Nijntjesmobile boven de box hangen waar hij wel even zoet mee is, maar ook niet echt heel lang.

Hoe doen jullie dat? Ik kan hem toch ook niet laten huilen in de box?

Een leuk wipstoeltje dat lekker heen en weer wiegt of wat trilt (massage) mischien dat ie dan wat langer stil is en jij wat meer tijd hebt om andere dingen te doen…

Groetjes!

Best kans dat je een gefrustreerde baby hebt (zoek maar eens op op Google). Die wil meer dan dat-ie kan. Onze oudste was ook zo. Die hield zich 5-10 minuten bezig en dan wilde ze weer wat anders. Dus even in de box, dan weer in het wipstoeltje in de babygym, dan weer in het wipstoeltje voor de TV en zo ging het de hele dag door tussen de slaapjes door.

Zij was een hele wakkere baby overdag en liet zich zo jong als ze was niet in bed leggen want dat vond ze saai. Ze zat gewoon gevangen in een lichaampjes wat niks kon.

Ze is nu 6 en wil en kan heel veel, is heel leergierig. Ze is niet druk ofzo (hoewel ze dat wel kan zijn als ze lekker uitgelaten speelt), maar huppelt altijd, zingt altijd, danst altijd, is altijd bezig met van alles en nog wat.

Achteraf nu ik zie hoe actief ze is op allerlei gebieden, denk ik dat zij een gefrustreerde baby is geweest. Die wilde beziggehouden worden omdat ze zelf nog maar zo weinig kon.

Zodra ze zelf meer kon (kruipen, lopen etc.) ging het gelijk stukken beter omdat het haar lukte zichzelf bezig te houden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Mar 2010 14:20:39

Wat bij ons hielp: Draagdoek aanschaffen! Echt ik zweer erbij haha. Heerlijk je kindje dicht bij je (is fijn voor jullie allebei) en toch je eigen dingen kunnen doen en spelen met je andere kindje

Groetjes Evelien