Last van zijn maagje

Hoi, mijn zoontje Fynn is zes weken en hij heeft altijd al gespuugd. Vanuit het CB werd omneo 1 geadviseerd (dieetvoeding). Dat hielp niet echt. vorige week ben ik begonnen met het verdikken van de voeding met johannesbroodpit meel en na een aantal dagen viel mij het volgende op; Fynn begon na de voeding zijn tongetje naar buiten te duwen en was onrustig soms net zo lang totdat zijn hoofdje heel rood werd en een beetje huilerig werd… na lange tijd zo gedaan te hebben volgde meestal een harde boer of heel soms een spuugje. Het spugen was dus inderdaad verminderd maar nu had hij dus ineens dit! En het stopte niet bij 1 keer, na die boer was hij een paar minuten kalm maar daarna begon het weer. Ik kreeg hem bijna alleen maar rechtop in de draagdoek tot rust (daar ligt hij nu ook in te slapen).

Het CB adviseerde terug te gaan naar hypo allergene voeding met johannesbroodpitmeel, 1 keer geprobeerd maar het zelfde gebeurde. Omdat wij sterk het gevoel hadden dat het aan de meel lag zijn we gestopt met het verdikken van de voeding en hebben we nu 3 keer alleen omneo gegeven, maar nog altijd zijn tongetje naar buiten, etc. In zijn bedje smakt en slikt hij ook veel. Het Cb zegt dat het refluxklachten zijn. Daar kan ik wel inkomen maar wat moet ik nu doen? Vanochtend bij de huistarts geweest en die zegt ‘spugen is niet erg’ en ‘houd het in de gaten zolang hij goed groeit en hij huilt niet de hele dag zal het niets ernstigs zijn’. Heb nu wel een afspraak gemaakt bij de osteopaat om te kijken hoe dat is.

We maken ons natuurlijk zorgen maar we zijn nu helemaal de draad kwijt rond de voedingen. Welke voeding kunnen we nu het beste nemen. Waarom werkt johannesbroodpitnmeel niet ik lees daar alleen maar goede reacties over?! Moet ik overstappen op een ander merk, (tot nu toe alleen nutrilon gebruikt). Wie kan me helpen? Wie heeft dit ook meegemaakt, vooral het boeren? Fynn ruikt heel soms een klein beetje zuur, hoe check ik of er geen maagzuur terugkomt als hij slikt in zijn bedje? Genoeg vragen, er is al heel wat geschreven over reflux maar toch kom ik er nog steeds niet uit!

Helen

Meis ik snap je helemaal… een kindje van 6 weken moet geen pijn hebben of moeite met boeren etc.

Even wat vraagjes:
*Hoe gaat het met de ontlasting?
*Hoe gaat het met slapen? onrustig?
*Vraag aan osteopaat of hij Kiss syndroom heeft. (zijn veel topics over… en veel kindjes die dit hebben) dan zit er iets vast in nekwervel.
*Overstrekt hij zich erg?

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik je ook zeker aanraden om naar osteopaat te gaan. Wanneer moet je? Voor baby’s maken ze nl snel plaats in zo’n geval!

Jurian heeft in het begin ook moeite gehad met de juiste voeding, heeft echt alleen maar gehuild (lees krijsen). Toen moesten wij van de huisarts overstappen op nutrilon standaard (de gewone dus) met nutriton (=johannesbroodpitmeel in oranje verpakking). Misschien is dat iets om te proberen? Let wel op dat je niet te snel verschillende voedingen uitprobeer want dan kan de kleine er nooit aan wennen. Maar … ik denk dat er iets vast zit bij je kleine, en dat de osteopaat jouw hierbij heel goed kan helpen…

Heb je een doomoo seat (zitzak) daar kunnen ze ook lekker in liggen.

Meis heel begrijpelijk dat je jezelf ongerust maak… vraag maar raak. En wij proberen je te helpen… maar soms helpt het al als je het met andere kan en mag delen!

Denk aan je!

Hoi, bedankt voor je snelle en lieve reactie!!

Ontlasting gaat goed volgens mij. Zo’n twee keer per dag een normale luier en de poep is een soort zalf.

Wij hebben inderdaad verdikt met Nutriton maar wij denken dus dat hij daar de klachten van heeft gekregen. Tenminste toen is hij dat gaan doen met z’n tongetje. Terwijl dit toch bij de meeste kids werkt?

We kunnen maandag terecht bij de osteopaat.

Hij overstrekt zich denk ik wel… hij gaat met z’n nekje telkens naar achteren.

Zo’n zitzak heb ik niet daar ga ik eens naar kijken want hij ligt nergens lekker, niet in de box, niet in de wipstoel, bedje alleen als hij echt moe is (we hebben het bed al omhoog staan…).

Ik dacht er ook al aan om terug te gaan naar de meest standaard voeding en dan van daaruit maar weer kijken. Maar we hebben tot nu to alleen nurtilon voeding geprobeerd, zou een ander merk beter werken? Ik ga vanmiddag weer naar het CB maar ik heb niet het idee dat zij de oplossing hebben.

hij huilt overigens helemaal niet vaak. hij huilt alleen als hij zijn tongetje naar buiten duwt en er dus iets dwars zit.

Heeft het denkt toch met de voeding te maken… Nutrilon was hier juist goed. Maar je heb nu de omneo … die ligt zwaarder op de maag. Dus je heb en omneo en nutriton. Misschien dat samen toch te zwaar. Wat ik zou doen is Nutrilon standaard (groen) en nurtiton samen… evt niet teveel schepjes nutriton. Er staat op het pak best veel aangegeven. Maar halveer het gerust… kijk dan hoe hij erop reageerd.

Ontlasting is prima … 2x per dag. Dat heeft Jurian nog nooit gedaan

Ok … altijd wel fijn om even je verhaal op het cb kwijt te kunnen maar… soms wordt je er ook onzeker van … dus volg vooral je eigen gevoel…!

Hoi hoi,

onze Lisa heeft hetzelfde probleem gehad. Ook de verborgen reflux zoals jij het omschrijft. En overstrekken en nergens lekker liggen… klinkt mij als kiss in de oren en de osteopaat helpt hier idd heel goed bij. Bij onze Lisa is de Kiss nu over en mede daardoor ook de reflux!

Succes er mee!!

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Hoi Wil en anderen,

Heb je de medicatie via je huisarts? of ben je doorverwezen naar de kinderarts?

En welke voeding gebruiken jullie?

Net bij het CB geweest en die kunnen me niet helpen met de voeding, Gewoon uitproberen is het antwoord wat je krijgt.

Groetjes

hoi hoi, klinkt mij ook als verborgen reflux, van de kiss kan ik je nix over vertelen. Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux, hij is op een gegeven moment steeds slechter gaan drinken en zo zijn wij bij de kinderarts in het ziekenhuis terecht gekomen. Onze mees heeft het medicijn nexium en dat bevalt heel erg goed, laatst zijn we ermee gestopt om tekijken of het weer terug kwam, maar ziender ogen werd het slechter dus gauw weer begonnen ( wel in overleg dit alles met kinderarts hoor!). Hopelijk kom je er snel achter wat je zoontje heeft en krijg je er wat voor. Sterke Gr patries

Hoi hoi
heeft ie ook een dik bol buikie? Dikker dan gewoon een vol buikje van de voeding? Veel gas? Spuitluiers (water dun)? Veel en extreme krampen?
Dan zou ik naar de huisarts gaan met het vermoeden van lactose intolerantie. Daar weten ze op het CB niks van. De huisarts kan je dan adviseren Nutramigen LGG te gaan gebruiken (koemelkeiwit-, soyaeiwit-, en lactose vrij).
Misselijkheid, en dus spugen, is ook een kenmerk ervan.

Het is vrij zeldzaam (4% onder de -klinkt misschien naar- kaukasische bevolking). Maar dat betekent niet dat het niet kan.
Omneo zit overigens vol met lactose, net als hypo-allergeen en standaard voeding. Johannesbroodpitmeel helpt dus niet; misselijk is misselijk, dus spugen.

Hierop staan mijn verhaal plus die van een ander, misschien heb je herkenning: http://lactose-intolerantie.hyves.nl/

Succes met je moppie!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

hallo iedereen,

Gelukkig konden we vrijdag al bij de osteopaat terecht. Verder ben ik getsopt met johannesbroodpitmeel toe te voegen omdat Fynn sindsdien last had van zijn maagje. Fynn krijgt nu dus alleen omneo. Ik laat het zo even want het voelt niet goed om steeds te wisselen. na de behandeling op vrijdag heeft Fynn vrijwel de hele dag geslapen, Hij was rustig en helder en had minder last van zijn maagje. dat was zaterdag ook het geval. Vanochtend had hij bij de eerste twee voedingen duidelijk weer last ook weer wat meer spugen nu slaapt hij…

Dus er is een goed begin gemaakt? Ik neem aan dat jullie nog weer een keer terug moeten naar die osteopaat? Hopelijk gaat het vanaf nu helemaal goed komen met Fynn.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Fijn dat jullie vrijdag al terrecht konden… wat zei de osteopaat?? Kon ze iets vinden?

Logisch dat je jezelf niet lekker voelt bij het elke keer wisselen van de voeding… maar … mijn gevoel zegt dat ikzelf voor nutrilon standaard met nutriton zou gaan. Dan heb je een lichtere voeding met nutriton tegen spugen. Vooral omdat je duidelijk merk dat hij nu weer meer spuugt. Als het relux is dat dit veel pijn geven. Waardoor huilen / onrust het gevolgd is. Ook is het overstappen van omneo naar standaard maar een hele kleine stap vergeleken met andersom van standaaard naar omneo. Maar volg je gevoel hierin… ik dring je niks op

Sterkte!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi wellicht probeer ik het nog ees maar naar mijn idee zijn de klachten juist begonnen met nutriton.

Bedankt voor je reactie.

Weet iemand trouwens hoe maagzuur eruit ziet? is het geel of juist doorzichtig?