Hoi, mijn zoontje Fynn is zes weken en hij heeft altijd al gespuugd. Vanuit het CB werd omneo 1 geadviseerd (dieetvoeding). Dat hielp niet echt. vorige week ben ik begonnen met het verdikken van de voeding met johannesbroodpit meel en na een aantal dagen viel mij het volgende op; Fynn begon na de voeding zijn tongetje naar buiten te duwen en was onrustig soms net zo lang totdat zijn hoofdje heel rood werd en een beetje huilerig werd… na lange tijd zo gedaan te hebben volgde meestal een harde boer of heel soms een spuugje. Het spugen was dus inderdaad verminderd maar nu had hij dus ineens dit! En het stopte niet bij 1 keer, na die boer was hij een paar minuten kalm maar daarna begon het weer. Ik kreeg hem bijna alleen maar rechtop in de draagdoek tot rust (daar ligt hij nu ook in te slapen).
Het CB adviseerde terug te gaan naar hypo allergene voeding met johannesbroodpitmeel, 1 keer geprobeerd maar het zelfde gebeurde. Omdat wij sterk het gevoel hadden dat het aan de meel lag zijn we gestopt met het verdikken van de voeding en hebben we nu 3 keer alleen omneo gegeven, maar nog altijd zijn tongetje naar buiten, etc. In zijn bedje smakt en slikt hij ook veel. Het Cb zegt dat het refluxklachten zijn. Daar kan ik wel inkomen maar wat moet ik nu doen? Vanochtend bij de huistarts geweest en die zegt ‘spugen is niet erg’ en ‘houd het in de gaten zolang hij goed groeit en hij huilt niet de hele dag zal het niets ernstigs zijn’. Heb nu wel een afspraak gemaakt bij de osteopaat om te kijken hoe dat is.
We maken ons natuurlijk zorgen maar we zijn nu helemaal de draad kwijt rond de voedingen. Welke voeding kunnen we nu het beste nemen. Waarom werkt johannesbroodpitnmeel niet ik lees daar alleen maar goede reacties over?! Moet ik overstappen op een ander merk, (tot nu toe alleen nutrilon gebruikt). Wie kan me helpen? Wie heeft dit ook meegemaakt, vooral het boeren? Fynn ruikt heel soms een klein beetje zuur, hoe check ik of er geen maagzuur terugkomt als hij slikt in zijn bedje? Genoeg vragen, er is al heel wat geschreven over reflux maar toch kom ik er nog steeds niet uit!
Helen