Last van stuitje en onderrug

Hoi,

Ik ben 22 wkn zwanger en sinds een paar wkn heb ik last van m’n stuitje en onderrug.
Met m’n eerste zwangerschap heb ik nooit klachten gehad. Moet ook zeggen dat deze zwangerschap vrij kort op de vorige zit en mijn zoontje nog niet zelf loopt. Ik probeer hem zoveel mogelijk zelf te laten doen (trap op en aflopen) maar til hem nog wel vrij veel.
Wat raden jullie mij aan?
M’n VK adviseerde om de fysio te bellen, die kan me oefeningen geven zei ze. Verder nog goede tips?? Is het verstandig om veel in beweging te blijven of juist niet?

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers

Ik heb er met mijn zwangerschap ook veel last van gehad. Ik liep inderdaad bij de fisio en heb daar ook een bepaald soort buikspeiroefeningen gekregen die je makkelijk tijdens je zwangerschap mag doen. Klinkt raar maar als je je buikzpieren traint wordt je rug sterker. Ik heb wel last blijven houden maar het werdt niet meer erger sinds ik ermee begon

Ik ben toevallig vandaag om dezelfde reden bij de fysio geweest. Echt belangrijk om daarheen te gaan. Ik heb ook oefeningen meegekregen. Ik kreeg het advies om te blijven bewegen, maar wel zoveel mogelijk zitten/staan/lopen af te wisselen. Zwaar huishoudelijk werk en zwaar tillen werd me afgeraden.
Ook mag ik niet teveel traplopen.

groetjes ramona

Vervelend dat je hier zo’n last van hebt. Ik had een paar weken geleden ook flink last van mijn onderrug. Maar ik weet dat het bij mij mijn houding is waar ik echt op moet letten. Of als ik lang gelopen heb, dan kriig ik ook last van mijn rug. Maar gelukkig gaat het nu een heel stuk beter en heb ik het alleen nog als ik te veel gedaan heb of te lang gelopen heb.

Groetjes,
Sandra

Mijn kinderen schelen ook maar anderhalf jaar, en achteraf was het iets te veel van het goede! Ik ben vanaf 32 weken naar de fysio gegaan, 2x per week!
Heerlijk, daar knapte ik echt van op!
Trouwens, je kunt je kindje wel al veel leren he? Zelf trap omhoog klimmen kunnen ze snel hoor!

Bedankt voor de reacties!!!
Ik heb ondertussen een afspraak bij de fysio over een week pas, maar het is wel nodig. Vooral na drukke dag ben ik 's avonds gebroken en voel erg m’n stuitje.

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers