Last van darmpjes

Hallo ik ben een jonge moeder van een babytje genaamt Larissa. Ik heb het iedee dat ze niet goed van haar ontlasting af kan komen. Ze huilt veel tussen de voedingen door. En heeft een rood gezichtje alsof ze veel aan het drukken is maar er komt niks. Af en toe een harde keutel. We hebben nu al bij een paar flesjes een druppel olijfolie in gedaan. Mischien dat het dan over gaat. Met haar wandelen heeft ook goed efect. Maar dat kan je natuurlijk niet de hele dag doen. Heeft iemand nog ervaringen of tips??? Groetjes Tanja

Gewijzigd door - tanos86 op 17 Jun 2008 15:25:19

beste tanja zoals ik het goed lees geef jij je kind flesvoeding ik heb er zelf geen ervaring mee ik gaf zelf borstvoeding als je kind niet goed kan poepen en erg last van zijn darmpjes heeft dan kun je ook over stapen op andere soort flesvoeding
ik weet zelf ook niet welke melk dat is dat advies kun je opvragen bij het cb ik hoop dat het dan gaat lukken met je kindje succes ermee

gr de moeder van Leyla

veronique daniels

jah een andere voeding is vaak ook weer wennen voor een babytje. Dus krijgen ze vaak ook weer last van. We hebben ook van die druppels sapsimplex. Maar in ieder geval bedankt voor je advies.

nee ik zou ook niet te snel overstappen naar andere fv omdat ze hier ook weer aan moeten wennen.
wij gebruikte druppels voor krampjes van VSM.
Je kunt ook extra water aan de fles toevoegen, werkt ook laxerend.
Hoe oud is je kindje??

groetjes gytha

mijn kindje is nu bijna 2 weken oud. Heb nu ook een middel gekregen van de huisarts Johannesbroodpitmeel effe kijken of dat werkt. In ieder geval geen andere voeding daar begin ik niet aan.

hoi,

Puck kreeg ook vrij snel de fles. Veel huilen en krampjes. Sab Sinplex was voor ons het wondermiddel. Gebruikt totdat ze 8 maanden was.

Geef het ook de kans om te werken. Lekker het buikje masseren en fiets bewegingen maken werkt ook goed. Lekker tegen jou blote lijf liggen. Jouw warmte werkt ook.

Succes

ja ik hoop ook dat dat sapsiplex een beetje zijn werk gaat doen. Eventjes geduld hebben dus. En dat andere middeltje Johannesbroodpitmeel wat we van de dokter hebben gekregen moet tegen verstopping werken hopen dat dat ook zijn werk gaat doen. Vaak als we Larissa in de reiswieg hebben dan is ze stil. Mischien omdat ze dan meer geluiden om zich heen heeft. Het is een heel gepuzzel met zo`n kleine in het begin.

hoi,

wellicht dat inbakeren ook helpt. dit hebben wij ook gedaan. Geeft rust en geborgenheid.
Je kanhet bij het cb aangeven en vragen hoe het moet.

een draagdoek kan ook wonderen verrichten.

succes met de puzzel

Hoi tanja
Wat je allemaal beschrijft had mijn dochter ook. Inderdaad sap simplex gehaald en dat werkte super! Echt super spul!!!(ze had ook veel last van krampen)Ook difrax fles gehaald omdat deze fles de lucht er beter uithaalde daardoor minder last van darmkrampen. Bij mijn dochter was het zo erg dat ik vaker clisma’s had moeten geven en met temperatuurmeter haar moeten helpen. Ik ben in die tijd toen wel overgestapt van friso normaal naar friso confort. Wel na overleg met huisarts. Door deze voeding werd de ontlasting zachter en daardoor lukte het haar beter. groetjes chantal

Chantal

We gebruiken nu Johannesbroodpitmeel het begint een klein beetje te helpen nu. Ze poept al wel wat meer. Maar haar ontlasting is nog wel steeds erg hard, je kan merken dan ze veel kracht moet zetten met poepen. Erg zielig. Geduld is een schone zaak zeggen ze. Toch blijf ik wel onzeker.

Als ik mij niet vergis zit Johannesbroodpitmeel ook in friso confort. Mijn dochter is inmiddels al 1 geweest dus ik gebruik die voeding nu niet meer dus ik kan nu niet op de verpakking kijken of Johannesbroodpitmeel er ook inderdaad inzat .Ja, die onzekere tijd toen is mij ook echt bijgebleven. Je voelt je dan zo machteloos. Maar echt het komt allemaal goed!!!Zodra de darmpjes zich nog verder ontwikkelen gaat het steeds beter! Ik heb in die tijd vaak huilend naast haar gezeten omdat ik verder niks voor haar kon doen alleen maar hopen dat ze weer poepen ging omdat ze zoeen pijn had dat het poepen niet lukte. Ook deed in een beetje vasiline op haar anus zodat door de harde ontlasting er geen scheurtjes daar kwamen. Succes ermee ik hoop echt dat het gauw weer beter gaat. groetjes chantal

Chantal

Hallo tanos86. Wij gebruiken al maanden johannesbroodpitmeel voor ons zoontje, maar dan tegen het spugen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het nogal laxerend werkt… Het zal nu dus wel snel op gang komen.
Groetjes en succes

ja het zijn onzekere periodes. Dus als ze wat ouder worden hebben ze er minder last van omdat de darmen zich dan beter ontwikkeld hebben begrijp ik. Vanmorgen heeft ze haar eerste behoorlijke vlaai gelegd. Pfff gelukkig maar eindelijk. Maar ja babys huilen nu eenmaal dat hoort er bij. Heb alleen het gevoel dat ze het dag en nacht ritme nog niet helemaal te pakken heeft. Afwachten dus.

Even een paar tips:

• fietsbewegingen maken met de beentjes
  • ronddraaiende bewegingen maken rond de navel (met de klok mee)
  • venkelthee
  • ABC dophilus (heb ik zelf niet, maar lees op internet dat het moet werken)

Misschien heb je er iets aan.

p.s. mijn zoontje van 5 weken heeft ook moeite met zijn ontlasting, maar als hij om de dag poept is het wel een volle broek (zacht).

Groetjes
Michelle

Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)

dankje wel voor de tips. Heb het iedee dat ze nu al iets meer poept. Dus het gaat al iets beter. Alleen heb het iedee dat ze zo hard moet persen steeds en dat ze er nog wel iets last van heeft.

Hoi Tanos,

Ik weet niet welk merk flesvoeding je gebruikt, maar Nutrilon Omneo helpt ook bij moeizame ontlasting en krampjes. Onze dochter had dit ook toen ze jonger was en ze spuugde er ook nog bij en toen zijn we overgestapt op deze voeding ( we gebruikten al Nutrilon standaard dus de overstap was niet zo heel groot) Het enige is dat de ontlasting er groen van kan worden, maar dit is normaal bij deze voeding zeiden ze op het cb.
Maar als johannesbroodpitmeel of sab simplex werkt zou ik dit gewoon gebruiken en zeker niet te vaak wisselen van voeding, want daar moeten de darmpjes ook aan wennen.

Groetjes,
Claartje