Last van darmpjes

Hallo ik ben een jonge moeder van een babytje genaamt Larissa. Ik heb het iedee dat ze niet goed van haar ontlasting af kan komen. Ze huilt veel tussen de voedingen door. En heeft een rood gezichtje alsof ze veel aan het drukken is maar er komt niks. Af en toe een harde keutel. We hebben nu al bij een paar flesjes een druppel olijfolie in gedaan. Mischien dat het dan over gaat. Met haar wandelen heeft ook goed efect. Maar dat kan je natuurlijk niet de hele dag doen. Heeft iemand nog ervaringen of tips??? Groetjes Tanja

Gewijzigd door - tanos86 op 17 Jun 2008 15:25:19

beste tanja zoals ik het goed lees geef jij je kind flesvoeding ik heb er zelf geen ervaring mee ik gaf zelf borstvoeding als je kind niet goed kan poepen en erg last van zijn darmpjes heeft dan kun je ook over stapen op andere soort flesvoeding
ik weet zelf ook niet welke melk dat is dat advies kun je opvragen bij het cb ik hoop dat het dan gaat lukken met je kindje succes ermee

gr de moeder van Leyla

veronique daniels

jah een andere voeding is vaak ook weer wennen voor een babytje. Dus krijgen ze vaak ook weer last van. We hebben ook van die druppels sapsimplex. Maar in ieder geval bedankt voor je advies.

nee ik zou ook niet te snel overstappen naar andere fv omdat ze hier ook weer aan moeten wennen.
wij gebruikte druppels voor krampjes van VSM.
Je kunt ook extra water aan de fles toevoegen, werkt ook laxerend.
Hoe oud is je kindje??

groetjes gytha

mijn kindje is nu bijna 2 weken oud. Heb nu ook een middel gekregen van de huisarts Johannesbroodpitmeel effe kijken of dat werkt. In ieder geval geen andere voeding daar begin ik niet aan.

hoi,

Puck kreeg ook vrij snel de fles. Veel huilen en krampjes. Sab Sinplex was voor ons het wondermiddel. Gebruikt totdat ze 8 maanden was.

Geef het ook de kans om te werken. Lekker het buikje masseren en fiets bewegingen maken werkt ook goed. Lekker tegen jou blote lijf liggen. Jouw warmte werkt ook.

Succes