Last van ademhaling

Pfff ik word er echt zo moe van. Af en toe lijk ik mijn ademhaling niet onder controle te hebben… Het voelt heeeeeeeeel raar in mijn borst. Denk bij mijn longen?
Als ik diep in adem helpt het niks. Meestal is het enige wat helpt, helemaal languit op de bank liggen.
Ben nu ook elke dag de hele dag door zo ontzettend moe. Als ik lekker op de bank lig kan ik zo in slaap vallen. Maar ja is niet zo handig als Sylvie rondloopt
Maar herkent iemand dit? Met het ademhalen?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik heb ook last van mijn ademhaling, heb het enorm snel benauwd. Ik dacht eerst dat de baby tegen mijn longen aan drukte ( dat zou dus bij jou het geval kunnen zijn) maar ons kindje is al volledig ingedaald dus dat kan het niet zijn volgens de gynaecoloog.
Waarschijnlijk komt het bij mij door een te laag HB, is al teruggelopen tot 6,2 en dat kan er ook voor zorgen dat je je moe en benauwd voelt want HB is een stofje dat zuurstof in je bloed transporteert.

Mss even laten checken?

Oh nou dat scheelt, ik moet met 30 week bloed prikken voor mn suiker en dan word meteen ook mn hb gecontroleerd. Dus dat weet ik over 2 weekjes dan.

bedoel je dat als je heel diep ademhaalt je geen voldoening krijgt? als je me snapt? want dit heeft met het middenrif te maken geloof ik. bar weinig aan te doen behalve dan ademhalingsoefeningen. hand op je buik leggen en rustig in en uit ademen zoals het hoort. even de tijd nemen. ik heb die klachten al alb en ik niet zwanger en het helpt ietsje maar beter iets dan niets

Ja ik weet echt niet hoe ik het moet uitleggen, maar het voelt als een blokkade zeg maar. Maar helemaal plat liggen is het enige wat tot nu toe helpt.

Ik heb ook geen idee wat het dan is Ik heb het vooral als ik erg moe ben merk ik. En als ik dan dat rare gevoel heb moet ik vaak ook gapen.
Soms heb ik het gewoon als ik heel rustig op de bank zit en het gaat dan maar niet weg, heel vervelend. Maar goed zo lang ik er niet echt problemen van krijg maak ik me er niet zo druk om. Het is alleen irritant, maar goed daar valt mee te leven

Hyperventilatie? Omdat je ook moet gapen? Dat kan erop duiden dat je niet genoeg zuurstof in je bloed hebt, door verkeerd ademhalen misschien.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

volgens mij is het ook een vorm van hyperventilatie, ik heb daar ook snel last van. Proberen jezelf af te leiden, of heel bewust gaan ademhalen, via je buik. Dan gaat het vanzelf over.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers