Lasagne voor een baby?

Mogen baby’s van 7,5 maand gepureerde lasagne?

Of heeft iemand pastarecepten die hij dan wel mag?

Bedankt!

Als je op www.keukenkikker.nl kijkt en zoekt op “pasta” krijg je wel een aantal recepten. Ik weet natuurlijk niet wat hij (en jij) lekker vindt.

Succes!

Ik zou kant-en-klare lasagne of versgemaakte behoorlijk gekruide lasagne niet doen. Als je zelf lasagne zonder kruiden, zout of peper maakt, kan het wel.

Maar…let op: pasta pureren is geen pretje. Dat wordt een erg taaie massa.

Groetekes, Sje

Hmm, niet zo’n goed idee dus. Ik maak het wel allemaal zelf, maar ook weinig zin om hem zo’n taai geheel te geven!
Is dit met alle pasta’s zo? Ook macaroni bijv.?
Ik vind het voor de afwisseling wel goed, dan steeds iets met aardappelen of rijst.

Geeneen pasta is goed te pureren, maar zodra een kindje wat brokkiger eten goed wegkrijgt en bijv. ook goed brood eet, kun je gewoon ongepureerde macaroni geven met saus die je kindje mag hebben. Die kleine elleboogjes macaroni moet dan geen probleem zijn. Ook kleingesneden spaghetti (stukjes van 1-2cm) zijn dan prima te doen!

Groetekes, Sje

Ik geeft sinds kort Dion lasagne, spagetti en macaronie wat wij zelf ook eten en dit gaat zonder problemen. Ik gebruik zelf nooit de blender. Je kunt het net zo goed heel klein snijden tenminste als je kindje stukjes wegkrijgt.
Dion krijgt van de kruiden en groenten geen last gelukkig. En ja er zit meer zout ed in maar vroeger werd hier ook geen rekening mee gehouden en hebben er ook niets aan overgehouden. Dit is natuurlijk mijn mening.

mijn recept voor pasta voor Colin:

aubergine
wortel
pakje gezeefde tomaten
courgette
biologisch rundvlees
macaroni

alles koken en in de blender, hij vindt het heerlijk!

22-12-2009 colin geboren