Wij hebben eergisteren een nieuwe versie van windows geinstalleerd, omdat Hyves en youtube aangaven dat dat nodig was, omdat de oude versie binnenkort niet meer ondersteund zouden worden. We zijn van internetexplorer 6 naar 8 gegaan. Heel anders allemaal, maar verder op geen enkele site problemen, alleen bij ikkeben
Ik kan niet meer in een keer naar beneden scrollen, Niet met het wieletje op de muis, maar ook niet met de balk horizontaal rechts in het scherm. Ik weet niet goed hoe ik het uit kan leggen… Het is zo dat de pagina heel langzaam naar beneden gaat, en steeds blijft steken… Heel vervelend om zo alles te lezen. Weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?
Langzaam scrollen
Als ik even voor je google dan kom ik uit bij iemand die dit ook heeft gedaan na advies van hyves en hiermee op het zelfde probleem stuit. Dit probleem werd door hem verholpen door systeemherstel uit te voeren.
quote:
Nadat ik via hyves internet explorer 8 heb geinstalleerd,scrollt m'n muis ineens niet meer Zal vast wel iets simpels zijn,maar ik weet het dus niet Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos?
quote:
Ik heb het zelf opgelost door systeemherstel uit te voeren.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Uhhhhm het kan ook nog aan de site liggen, dat die nieuwe IE8 niet goed werkt op deze site
Ik speur verder.
Kun je dit eens proberen ?
bovenaan, rechts van je internetbalk op ‘compatibiliteitsmodus’ te klikken, een tekentje van een gescheurd blaadje.
Hey bedankt voor de tips Asje! Systeemherstel gaat mijn vriend vanavond doen, ik heb geen idee hoe dit werkt. Ik heb ook op dat gescheurde blaadje geklikt, en dat hielp, maar voor eventjes… Misschien dat het beter word na systeemherstel. Ik laat het nog weten! Dankje!
Ik zit nu op een laptop met IE8, werkt prima mits ik moet geloven dat de muis hierop altijd wat hapert. hahaha. Mijn speurtocht gaat verder, maar wellicht dat systeemherstel al goed werkt.
Ha, ik heb dat dus ook. Idd ook via hyves die nieuwe internet explorer gedownload. Klr ding. Vind die tabbladen om te internetten wel handig, maar da’s dan ook alles.
Met die balk rechts schuif ik hier heel langzaam naar beneden, dan is 't enigszins te doen. Maar dan moeten wel alle items van de pagina gedownload zijn (“pagina gereed”).
Hmmm… dat compatibiliteitsdingetje werkt (hier) helaas niet… Ik zal 's overleg plegen met m’n vader (windowsmannetje) over dat systeemherstel. Wil wel weten wat er dan gebeurt.
Hier hetzelfde na het downloaden van IE8 via hyves. Supertraag, die computer. Duurt uren voor ik een paar topics kan lezen. Zelfs onze middeleeuwse laptop is sneller en dat zegt wel wat. Systeemherstel dus? Zal eens met m’n vriend overleggen, die heeft daar verstand van…
Groetjes,
M
Bij systeemherstel word je systeem terug gezet naar instellingen van eerdere datum ( kun je zelf kiezen ). Je verliest hier geen documenten, programmas, foto
s of weet ik wat mee verder.
Ik heb die melding bij hyves ook, heb er nog niets mee gedaan omdat ik weet hoe het gaat met die nieuwere versies van alles. Eerst moet het her en der blijken mis te gaan, dan pas komen de verbeterde versies. Nou daar wacht ik dan altijd mooi op. Ik merk het immers vanzelf wel als het niet meer naar behoren werkt. Fire fox is eventueel ook een goed programma om mee te surfen ed ( zoeits dergelijks als IE alleen andere ontwikkelaar zeg maar ). Maar ik heb zelf liever hier maar 1 programma voor ipv 2 of meer.
Maar wellicht is er ook de mogelijkheid om IE-8 eraf te gooien en hiervoor IE-7 voor terug te zetten. Dan moet je even kijken of je IE te verwijderen is in bv de software lijst.
Neeee. Stop. Heb andere optie. Moment, dan zal ik 't stap voor stap uitleggen. Heb het zojuist met succes uitgevoerd.
hahaha, rustig maar. Ik ben benieuwd
Zo.
Ga naar START. Kies "programmatoegang en -instellingen"
Kies links ‘programma’s wijzigen of verwijderen’.
Zoek in de gegeven lijst Windows Internet Explorer 8 op.
Kies de optie Verwijderen.
Dan krijg je een melding met een lijstje van erna geïnstalleerde programma’s die dan mogelijk niet meer goed werken. Data en dingetjes die je hebt gedownload gaan niet verloren, alleen programma’s. Je foto’s bijv. blijven dus.
Dus als je bijv. vorige week IE8 hebt gedownload en daarna nog software voor het een of ander, dan gaat die software ook verloren, maar geen data. Snap je me nog…? hihi.
Hier kreeg ik de melding dat na installatie van IE8, IE8 was geïnstalleerd en dat Hyves en VirtuaGirl (???) mogelijk niet goed meer zouden werken. Nou ja, hyves werkt wel zonder IE8, en dat virtuagirl boeit me niet zo hahaha.
Dus kijk goed welke programma’s verloren gaan, dan kan je altijd nog zeggen: ik doe 't liever niet.
Groetjes.
O hahah jij had 't daar ook al over Asje, had vrijwel tegelijk gepost met je zeker hihi.
Ik ga dat dus in ieder geval niet doen bij hyves dat weet ik nu dus mooi thnxxxxx dames
Liefs Michelle
Tja, ik heb wat gegoogled vandaag en me eigen logica geraadpleegt. Aangezien ik zelf geen 8 heb, kan ik niks uitproberen voor jullie. Maar goed, 1 is al gelukt, nu nr 2 nog haha.
Tja, als het goed is ligt het niet aan hyves, maar aan de internet explorer 8.
Voor zover ik weet is ikkeben gemaakt op java en zou IE 8 daar inderdaad een probleem mee hebben. Ik heb vanochtend even gebeld naar het bedrijf , maar helaas nam er niemand op.
Bedankt voor de uitleg! Heb net IE8 verwijderd en hij is weer lekker snel. Leve ikkeben!
Groetjes,
M