Langer verlof moeders / vaders

Een werkende Nederlander, die net vader is geworden, wordt na twee dagen alweer op zijn werk verwacht. Hoogstwaarschijnlijk gaat dit in de nabije toekomst veranderen en zal de vader recht krijgen op twee weken verlof, in plaats van de gebruikelijke twee dagen.

Dit nieuws werd onlangs bekend gemaakt naar aanleiding van een vergadering van de commissie Vrouwenrechten van het Europees Parlement. Een meerderheid stemde tijdens de bijeenkomst voor de plannen.
De algehele Europese opinie over de plannen waren positief.
Eveneens werd tijdens de vergadering gesproken over verlenging van zwangerschapsverlof voor Europese vrouwen. Dit wordt uitgebreid naar 20 weken. In Nederland is dit nu 14 weken.
De nieuwe regels zullen voor alle EU-landen gaan gelden die nu nog allemaal hun eigen, verschillende verlofafspraken hanteren.

Wel is het zo dat de nieuwe regeling het bedrijfsleven bijna 200 miljoen per jaar zou gaan kosten en dat lijkt met name, gezien de economische recessie, tot kritiek te leiden.
Het parlement moet zich nu plenair over de kwestie uitspreken en zal uiteindelijk samen met de lidstaten over de voorstellen beslissen. Niet alleen Nederland, maar ook Groot-Brittannië is echter kritisch over de kosten van het plan.

Hopelijk accoord voor juli 2010

hihi dan moeten ze idd wel even een beetje opschieten!!

Maar ik vind het echt terecht dat de mannen meer verlof dienen te krijgen. Wat is nou 2 dagen…vind het echt belachelijk weinig.
Die paar weekjes voor mama is mooi meegenomen, als dit er ooit doorheen komt natuurlijk.

Het word tijd!

Hier zijn ze al zo lang over aan het bakkelijen eerst zien dan geloven.

Groetjes,

Michèle

Ik heb het wel vast naar de baas van mijn man gestuurd … nee hoor gekheid… maar vind zelf ook dat het tijd wordt dat dit erdoor komt…!!

ik baalde zo gigantisch toen chris weer aan het werk moest na 2 dagen, gelukkig kon hij toen de kwaamperiode voorbij was een week “vakantie” krijgen. Maar 2 weken voor de man en 20 weken voor de vrouw vindt is super goed…

Mag van mij wel “snel” doorzetten…:smiley:

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

van mij mogen ze dit deze week nog gaan doen. Ik heb niet echt veel tijd meer…

Chantal

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Helaas denk ik ook wel dat het nog even gaat duren, maar ik hoop mini-boy dat ze voor juli accoord zijn. Zou heel leuk zijn Chantal als het binnen een paar dagen rond is, maar ben bang dat dit niet gaat lukken

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Helaas denk ik ook wel dat het nog even gaat duren, maar ik hoop mini-boy dat ze voor juli accoord zijn. Zou heel leuk zijn Chantal als het binnen een paar dagen rond is, maar ben bang dat dit niet gaat lukken

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/zedSp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Tja hoopte je het alleen voor mij of stiekem ook voor jezelf

(zit ik rot bui sorry )