Lange nachtvlucht overleven

Komende december gaan we met z´n drietjes op bezoek bij opa en oma in Afrika. Hartstikke leuk natuurlijk, maar Alex (bijna twee) houdt er absoluut niet van als zijn bewegingsruimte ingeperkt wordt en slapen kan hij alleen in zijn eigen bedje…
Ik zie dus als een berg op tegen de (nacht)vlucht. Ik ben bijvoorbeeld laats met hem met de trein naar een vriendin geweest (uurtje heen, uurtje terug), hij heeft de hele reis zitten brullen en mij slaan, met z´n hoofd tegen het raam slaan, hij heeft zelfs een meisje voor ons een kopstoot (!!) gegeven. En dat alleen omdat hij van mij niet mocht rondlopen door de trein… De vliegreis duurt alleen geen uurtje maar zo´n 13 uur…

Heeft iemand tips voor me om het voor ons allemaal dragelijk te maken? Ik heb zelfs gedacht aan iets als kalmeringstabletjes of een slaapmiddeltje, maar ik weet niet of dat bestaat en of het heel erg slecht is? Vanzelf in slaap vallen zal niet lukken denk ik.

hoi wij hadden van de zomer een nachtvlucht het was even brullen tijdens het opstijgen maar is daarna gelukkig gewoon in slaap gevallen wij moesten ook nog eens overstappen! maar alles ging goed waar je wel rekening meer moet houden is dat je geen vloeistoffen meer mag meenemen wij waren daar niet van op de hoogte toen dus konden we alles weggooien na het inchecken kan je wel daar iets kopen maar das prijzig je kan wel een kalmeringstablteje krijgen bij de aphotheek wij hebben dit niet gedaan ook niet nodig gehad gelukkig geef hem een eige rugzakje met zijn favi speelgoed boekjes knuffie etc wij hadden ook nog eens een vliegtuig zonder tv! dat was wel vervelend met drie kinderen ik weet niet met welke vliegtuigmaatschappij je gaat want daar ligt het natuurlijk wel aan zou gewoon even informeren bij je reisbureau ik laat hem wel gewoon door de trein (lees cabine ) lopen hoor een kind kan nou eenmaal niet goed stilzitten kijk hij moet natuurlijk geen mensen gaan lastig vallen maar over het algemeen zijn mensen altijd vriendelijk tegen die kleintjes in de trein.

nou alvast suc6 gewenst
en een fijne vakantie natuurlijk
groetjes

Jada heeft al een aantal vluchten gehad, ik moet zeggen dat het altijd wel redelijk ging. Ze houd helemaal niet van de auto, maar het vliegtuig is eigenlijk geen probleem. Ik denk dat je wel zal zien dat het mee gaat vallen.

En ja er zijn medicijnen, maar weet niet of je huisarts die wil voorschrijven, waardoor ze hangerig worden en vaak ook gaan slapen, maar mijn dochter word er alleen maar vervelender van, omdat ze heel hangerig word. Das iig mijn ervaring, omdat ik wel eens zo’n vier uur met haar alleen in de auto heb gereden heb ik het gebruikt, maar het gaat naar mijn idee beter als ze het niet krijgt!

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waar wonen je ouders? Ik woon namelijk in Malawi
Groetjes

Ik ben niet bekend met lange vluchten maar wel met Kindival van VSM. Dit is een soort valeriaan voor kinderen. Dit maakt ze niet suf of zo maar maakt ze minder prikker gevoelig en is homeopatisch. Ik geef het altijd aan Morgan met drukke tijden denk aan kerst en verjaardagen. Zo ondergaat ze alles makkelijker. Wil je echt iets sterkers moet je denk ik bij je ha zijn. Je kan het altijd even aankaarten natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

Misschien vindt hij het leuker dan in de trein en gaat het wel beter. Daarnaast zijn de stuwardessen getraind op kleine kinderen.

Een aantal cadeautjes meenemen en af ent oe eentje laten uitpakken. KLeine cadeautjes natuurlijk. Zijn eigen speelgoed is natuurlijk vertrouwd en misschien zal hij daar mee spelen.

Iets anders kan ik niet verzinnen.

Hoi

Kan me voorstellen dat je er tegenop zie.
Nanik was ook net 2 toen we naar Bali vlogen en ging best goed.

Heen heeft ze bijna niet geslapen en was ze een beetje hyper zeg maar maar niet echt vervelend of zo en terug heeft ze iets van 10 uur achter elkaar geslapen.

Inderdaad kadotjes werkt en je mag natuurlijk gewoon lopen met die kleine als hij dat wilt. Er is ook een tv-tje of neem een draagbare dvd speler mee met zijn films en boekjes.

Geef goed aan dat hij heel lang in het vliegtuig moet zitten en ook daar moet slapen. Ze begrijpen dat best wel is mijn ervaring.

Succes
Bianca