Lange nachten en overdag pfff

goedemorgen

al twee nachten geen oog dicht gedaan en overdag is het hier ook een chaos.
de jongeman heeft momenteel een vreemd humeurtje
houd me snachts wakker door me constant van mijn kussen af te duwen tot ik echt op het randje van het bed ligt gaat
vervolgens lopen zeuren dat hij iets anders wilt drinken
(heb ik met veel moeite niet aan toegegeven) vervolgens heeft hij met lange tussenpozen van 22.00 tot 8.30 geslapen.
en overdag is het eigelijk net zo loopt te duwen en te hangen en te zeuren
dat hij iets anders wilt drinken maar als je iets anders geeft is het ook niet goed.

mama is moe heeft dikke ogenvan het weinig slapen en kan dus effe niet logisch nadenken over een simpele oplossing of reden van zijn gedrag dus wakkere moeders hebben jullie een idee of tip.

oja als ik dan toch bezig …ben mijn andere zoon van 6 maakt altijd iedereen wakker als hij als eerste wakker is
dit is niet leuk voor zijn broer die ook graag eens uitslaapt in zijn vakantie en weekeinden en ook niet voor mama dat de jonge man zo wakker maakt na zon korte nacht elke avond zeg ik hem niet in mijn kamer te komen maar das tevergeefs iemand ook daar een tip voor.

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Tja volgens mij is het gewoon echt niet goed dat je zoontje bij je in bed slaapt hoor, maar dat is mijn mening.
Ik kan je dus ook geen andere tip geven dan hem gewoon in zijn eigen bed te laten slapen. En drinken in de nacht? Water ja. Sorry maar ik ben daar heel makkelijk in. Je maakt het voor jezelf alleen maar moeilijker zo. Wij zijn daar altijd heel duidelijk in geweest samen, slapen doe je in je eigen bed, en de nacht is om te slapen. Wij hebben dan ook nooit een moeilijke slaper gehad, ik hoor hem NOOIT in de nacht en als dat wel zo is dan is hij ziek of heeft hij pijn van zijn tanden.

Wat betreft je andere zoon:
Met een kind van 6 kun je toch mss wel afspraken maken dat als hij vroeg wakker is dat hij dan op zijn eigen kamer speelt? ( of , maar dat is niet echt mijn ding, beneden tv kijkt?)
Misschien werkt een beloningssysteem? Met stickers ofzo?
En ik weet niet hoe laat hij wakker wordt, maar als dat een beetje een fatsoenlijke tijd is kun je het hem niet kwalijk nemen dat hij wakker wordt als hij de hele nacht geslapen heeft. Hij kan er niks aan doen dat zijn kleine broertje een nachtbraker is. Toch?

Veel succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

hoi hoi

tot nu toe is het altijd heel goed gegaan met hem bij ons in bed dat hebben we bij alledrie de kids gedaan normaal horen ze tot de leeftijd van 6 bij de ouders in de kamer te slapen (cultuur ) maar wij doen het tot de vierde jaar maar de laatste nachten gaat het dus minder

wat betreft mijn ander zoon het is niet zozeer dat het probleem ligt omdat de jongste ze slecht slaapt maar meer omdat hij zijn oudere broer wakker maakt terwijl hij wel wilt uitslapen terwijl we hem zo vaak zeggen dat als je wakker bent ga dan tv kijken (hij heeft een tv op zijn kamer) maar dat weigert hij gewoon.

groetjes

Het is mij even niet helemaal duidelijk hoe oud je zoon is. (degene die jou je bed uit pest bedoel ik )

Groetjes
Margot

hoi hoi

die kleine pestkop is ruim 2 jaar en papa pest hij dr nooit uit waarom moet hij mij steeds hebben hahaha snik snik

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 21 Feb 2010 10:03:46

Als je accepteert dat je kind bij jou in bed slaapt dan moet je ook accepteren dat hij snachts soms wakker is/wordt zoals alle peuters. En dat hij dan vervelend gaat doen komt misschien omdat hij jou dan ziet ( in zijn eigen bed zou je dat niet merken) en dat kun je dan alleen nog maar op de koop toe nemen in mijn ogen.
Hooguit zeggen: houd ermee op. En dat geldt ook voor dat drinken.
Verder zou ik niet weten wat voor oplossing je daar nog voor kunt bedenken.

en tja wat je andere zoontje betreft, ik denk dat hier niet veel aan te doen is. Hooguit dat jij er uit gaat om met hem naar beneden te gaan zodat je andere kind wel kan uitslapen. Dat is dan weer een leuke taak voor mama he?!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

stel he stel dat ik zijn bed in de kamer van zijn broers zet want een andere ruimte is er nu niet beschikbaar
(tja de zolder maar die staat vol met fitnesapparaten van manlief)
dan hoe zorg ik ervoor dat hij in zijn bed gaat en blijft liggen zonder overlast voor de twee oudste klinkt een domme vraag misschien maar omdat de andere twee een stuk ouder waren en dus meer begrepen had ik met hun heel geen problemen de eerste periode zat ik aan het voeteneind en zo ging ik een stap verder richtig de deur.
maar zij waren beide niet zo driftkoppig als de jongste en ook niet zo standvastig ze gaven vrij snel op snap je hem nog.

nu heb ik alleen nog zijn ledikant waar hij dus niet in slaapt dus kan dan niet naast hem gaan liggen of bij het voeteneind zitten en daarbij is het vakantie dus kijken de oudere in bed nog tv. dus als hij nu zou wennen om daar te gaan liggen en tv te gaan kijken dan hoe gaat dat volgende week als de vakantie voorbij is.

dus en hij moet wennen aan zijn ledikant en een andere kamer en dat mama niet naast hem kan liggen is dat niet veel te veel voor zon kleintje

groetjes

Ik zou ook zeggen, leg hem in zijn eigen bed maar dat is geen optie leg je uit ivm cultuur.

Hij is 2 dus slim genoeg om te begrijpen wat ‘straf’ is.
Waarom zet je niet een bedje bij jullie op de kamer en zo gauw hij 's nachts begint te duwen waarschuw je hem 1 keer. Als hij niet ophoud pak je hem op en leg je hem in zijn eigen bedje. Wie weet houd zijn gepest dan op? . Is dat misschien iets?

Ivm met je andere zoon zou ik proberen wat strenger te zijn.
Je zegt dat hij weigert naar zijn kamer te gaan om tv te kijken?
Wie is hij om te weigeren?? Jij bent de baas! Desnoods oppakken en gewoon de kamer uit zetten denk ik dan. Als je zo met je laat sollen ben je straks echt de pineut als hij gaat puberen.

Groetjes Margot

hoi hoi

het is wel een optie dat hij in een eige kamer gaat maar liever niet het is bij ons normaal dat ze zo lang in bed bij mama blijven alleen op deze manier is het niet leuk meer dus of het moet goaw ophouden of ik moet de maatregel gaan nemen en hem in zijn bed bij zijn broers op de kamer leggen maar nogmaals liever niet.

zijn ledikant staat direct naast mijn bed maar die dient meer als rekje zodat hij niet uit bed valt hahaha en ik heb hem vanacht ook gewaarschuwd dat hij naar zijn eige bed moet als hij niet ophoud wel het hielp welgeteld 10 seconden maar ik zette niet door toen hij weer begon omdat ik weet dat hij nog meer en nog harder gaat schreeuwen hij hij houd he rustig uren vol neem dat maar van me aan een ramp is hij in dat opzicht.

wat betreft mijn andere zoon in het opzicht uit mijn kamer gaan doet hij wel alleen komt hij zodra ik mijn ogen dicht heb weer terug vanochtend trok hij doodleuk de gordijnen openen omdat er mist was en dat moest ik zien kijk als hij jonger was geweest dat had ik zoiets van ja knul heel mooi of iets in die trant maar hij is oud genoeg om te weten dat niet iedereen wakker moet worden omdat hij wakker is en als ik het niet ben dan gaat hij zijn broer wakker plagen terwijl hij ook gewoon een boek kan pakken of zijn tv aan zetten of gewoon lekker naar beneden gaan hij kan en mag vanalles maar hij wilt niets totdat iedereen wakker is.
na de hele week om 7 uur opstaan vinden wij het in het weekeind gewoon fijn om wat langer in bed te blijven liggen waarom hij nou niet bah bah hihihihi

wellicht moet ik er maar mee leren leven

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 21 Feb 2010 11:28:10

Je zegt dat het ledikantje net naast jouw bed staat.
Waarom gebruik je het dan niet als bed?
Dan slaapt hij toch nog lekker dicht bij jullie en hij kan niemand het bed uitduwen.
En eigenlijk moet je doorzetten als je over eender welk waarschuwt.
Anders gaan ze je woorden als leeg aanschouwen en helemaal niet meer luisteren op alle vlakken.
Er tegen in gaan is niet leuk, maar ook al duurt het lang, als je het goed doet loont het ‘achteraf’ zeker de moeite!

Wat je andere zoon betreft, ik zou eens met hem samen zitten en de ochtenden bespreken.
Met belonen van stickers als hij stilletjes blijft, of 's avonds al iets klaarzetten waar hij in de vroege morgend al mee bezig kan zijn.

Of een bord hangen met smiley’s voor elke dag van de week.
7 lachende gezichtjes betekend dan dat jullie iets leuks kunnen doen samen.
En als hij je 's morgends wakker maakt krijgt hij simpelweg een gezichtje.

Hopelijk ben je iets met de tips!

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

dat smiley bord is wel een heel leuk idee
ik heb wel vaker geprobeerd om met een sticker systeem te werken maar dat werkte nooit lang haha maar deze geef ik toch wel een kans denk ik al werken de stickers dan wel alleen in het weekeind of vakanties aangezien ze de rest van de week toch vroeg op moeten (en dan wilt hij niet hahaha) maar dan verzin ik daar wel iets op misschien dan juist een sticker voor als hij wel vlot op staat ?? of is dat dan te tegenstrijdig en komt hij in het weekeind ook weer vroeg hmmm nog effe over nadenken dan.

en wat het bed betreft dat is er toen ingeslopen met de bvoeding dus dat was makkelijker om hem na de voeding te laten liggen ipv weer in zijn bed te tillen hij sliep en slaapt heel licht dus wer eglijk weer wakker bij de andere twee kon je naast ze staan dansen en springen die werden nergens wakker van.

zo nu en dan heb ik het gevoel of dit mijn eerste kind is zo anders is hij dan de twee oudste dus zit ik wel vaker met mijn handen in het haar terwijl ik toch al de nodige ervaring heb maar ja gelukkig heb ik deze site ontdekt en leer ik toch nog een hoop bij. we gaan vanavond maar aan de slag maar of het in zijn bed naast ons word of in zijn bed bij zijn broers op de kamer daar ben ik nog niet over uit maar ik weiger om nog een nacht lang uit mijn eige bed geduwd te worden hahaha

wens me maar succses zal ik zeker nodig hebben met mijn temeramentvolle babytje hahaha

groetjes

ja anders enkel de smiley’s voor het weekend en vakanties houden.
Want anders word het mss toch wat tegenstrijdig…
En voor maar 2 lachende gezichtjes zal hij waarschijnlijk extra zijn best doen
omdat dat toch makkelijk te halen is.

Maar is het niet beter als je hem eerst in zijn ledikantje op jullie kamer leert slapen
om dan vervolgens bij zijn broertjes te gaan liggen?
Anders is het toch wel plots een grote sprong van moeders en vaders warmte
naar een ander bed en een andere slaapkamer.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

ja dat lijkt me voor hem ook het fijnst als het maar om twee dagen gaat hihi

ja idd anders zou de stap wel heel groot zijn voor hem maar als ik zijn bed laat staan waar die nu staat klimt hij er zelf gemakkelijk uit want dan kan hij op mijn bed rand gaan staan en veel ruimte heb ik verder niet door mijn inbouwkast alleen nog bij het voeteneind maar of dat zo lekker slaapt hahaha.

maar ik ga het zeker proberen vanavond want zo slaapt niemand lekker en worden we alleen maar sjaggie van het weinig slapen

groetjes

Een vraagje…als jouw jongste zoontje naar bed gaat, waar ligt hij dan? Gelijk in jullie bed? Gaat dat goed zonder jullie erbij (klimt hij er niet uit?) want ik neem aan dat jullie hem niet ophouden tot jullie naar bed gaan? Of ga jij extra vroeg met hem mee naar bed?

Stel dat je hem ophoudt tot jullie ook naar bed gaan (wat ik niet verwacht) dan kan het best zijn dat hij over zijn vermoeidheid heen is om echt goed en lekker te kunnen slapen waardoor hij 's nachts gaat lopen spoken.

Stel dat jullie hem 's avonds aan het begin in zijn eigen bedje leggen, dan zou ik hem er niet uithalen als jullie naar bed gaan.

Maar goed, dat is maar een beetje gissen hoor. Ik weet niet waar hij slaapt voor jullie naar bed gaan.

En ja, grenzen aangeven bij peuters betekent dat ze het in het begin op een krijsen zullen zetten voor ze toegeven. Als hij begint met krijsen (in zijn eigen bedje) loop dan weg, besteed er geen aandacht aan. Klimt hij uit bed, leg hem dan gewoon weer neer in zijn eigen bedje, negeer het krijsen en loop weer weg (en zeg hem dat hij lekker gaat slapen). Waar je wel voor moet waken is dat papa en jij allebei hetzelfde doel willen bereiken. Dus hou allebei voet bij stuk en let op dat één van jullie niet toegeeflijk wordt. Dat heeft jullie peutertje zo door helaas

Succes en wat betreft je zoontje van 6, dan sluit ik me aan bij het stickersysteem met bijvoorbeeld een afspraak erbij: als je vijf stickertjes hebt, gaan we samen iets lekkers koken en jij mag zeggen wat.