Eindelijk eindelijk gaan we heerlijk op vakantie, Frankrijk, middenlandse zee.
kijk er erg naar uit maar ik heb geen ervaring met een twee jarige 12 uur in de auto.
heeft iemand tips of ervaringen die ik mag lezen? Ben heel benieuwd!
we gaan in ieder geval het in twee keer rijden want ons meisje is een heel actieve peuter en of ze lang stil kan zitten ga ik me echt afvragen.
Lange lange autorit, tips gevraagd
Sowieso elke 2 uur eruit voor een kwartiertje. Even benen strekken, frisse neus, bewegen.
Verder is autobingo altijd een leuke manier om die kleine moppen bezig te houden. Tik op Google trefwoord autobingo in en je krijgt verschillende zoekresultaten waar je wat aan hebt.
Groetekes, Sje
bedankt voor je snelle reactie.
we hebben goed weer dus die benen strekken gaan we zeker doen, deden we ook al toen we nog samen waren…
ben alleen wel bang dat ik haar niet meer de auto in krijg na de zoveelste stop…
autobingo lijkt me heel leuk maar ze is echt net twee, gaat dat al lukken?
nou ja, proberen kan geen kwaad!
Tjonge, gaat iedereen ineens naar Frankrijk?
Haha wij gaan ook, Heerlijk!! En toevallig een paar klasgenootjes van de oudste ook. In dezelfde streek, wel andere camping.
Maar eh… tja inderdaad die lange autorit
De oudste gaat wel lukken, met idd een spelletje als autobingo, en wat cadeautjes voor onderweg, genoeg te knabbelen en drinken vermaakt ie zich wel.
Maar de jongste heeft al zo’n hekel aan de auto… Pfff… naja ook voor haar alvast wat nieuwe speeltjes ingeslagen, en maar hopen dat ze lekker veel slaapt onderweg, hahaha.
Die autobingo kun je aanpassen naar leeftijd.
Je hoeft hem niet van internet te plukken, je kunt hem ook zelf maken met afbeeldingen waar ze wel bekend mee is.
Groetekes, Sje
En als laatste redmiddel kun je altijd nog een portable dvd-spelertje meenemen die je aan de hoofdsteun van de voorstoel bevestigt…
Moet zeggen dat ik hier geen voorstander van ben en dat wij zo’n ding niet hebben. De onze houdt ook niet van lange einden autorijden, maar soms moet je wel… Wat bij ons helpt, is als de bijrijder naast de kleine gaat zitten en zo samen boekjes gaat lezen e.d. Of samen tekenen op zo’n magisch tekenbord. Zeer geslaagd!
Hoi ,
wij zijn 3 jaar geleden ook naar Frankrijk geweest (in buurt van Saint Tropez)
een rit van 16 uur. Wij hebben dit op de heenweg in 2 dagen gedaan, en op de terugweg 1 dag.
Helaas kwamen wij er een paar mnd van tevoren achter, dat ons oudste zoontje
wagenziek is/was. Hij was toen ruim 2.5 jaar. Autobanen gingen gelukkig nog,
files daarentegen dus niet, en het laatste stuk waren veel slakkerwegen, dus
ook fout he!
Hele weg zo’n beetje met een emmer voor zijn mond gehouden. Zelf ontzettende pijn in arm/nek.
De vakantie was erg mooi, alleen zit je dan wel weer tegen terugreis op.
Dit hebben we daarom in 1 x gedaan. (16 uur) erg ver, en zouden we ook nooit weer doen. (Vooral laatste uren waren erg zwaar!)
Wij hebben ook dvd tjes in de auto en dat is een goede tip die ik je kan geven,
kinderen zijn er wel mooi zoet mee, voor de rest spelletjes, liedjes etc…
Idd om paar uur uitgaan om de benen te strekken.!
Durf nu nog steeds niet zover met auto op vak. te gaan, alhoewel mijn zoontje
er steeds minder last van heeft.
Laatste keer is alweer een jaartje geleden ofzo, misschien dat ze er toch overheen groeien?
alvast een fijne vakantie !!
Gr. Mama van 2 kids
Lekker een vakantie in het vooruitzicht. Helaas moeten wij nog even wachten tot het najaar, mijn vriend werkt heel veel in de zomer, dus dan kunenn wij nooit weg…
kun je niet het beste 's avonds vertrekken zodat ze het meeste van de tijd slaapt? Als het warm is heb je kans dat ze sowieso veel slaapt. Colin slaapt eigenlijk altijd in de auto.
Ik zou ook zeggen zo’n dvd speler. Leidt toch af. Colin kan zich echt goed concentreren en best lang tv kijken.
En vaker ernaast gaan zitten en samen vboekje lezen, l;iedjes zingen.
Loopt wel los denk ik…
22-12-2009 colin geboren
bedankt voor de reacties en tips. nog een klein vraagje…ik ben vanaf haar geboorte erg op ritme en schema. Veranderingen vallen vaak nog steeds niet heel goed bij haar. Maar ze is nu toch twee, en ik wil toch wat soepeler gaan worden. Denk dat de vakantie een goed moment is omdatdan toch al alles anders is, of misschien juist dan vasthouden aan schema’s zodat dat weer hou vast geeft…iemand daar nog een idee over?
en iedereen die ook gaat, fijne vakantie! en iedereen die thuisblijft…hier is het ook goed weer!
Wij zijn vorig jaar naar de Dordogne geweest en gaan dit jaar naar Italië. Onze kinderen zijn nu 4,5 en bijna 3. We hebben voor vorig jaar ook zo’n portable dvd-speler gekocht. Ideaal!!! Aan ieder hoofdsteun eentje.
We zijn 's nachts vertrokken rond 04.00 uur zodat de kindjes nog een paar uurtje konden slapen. Bij de eerste stop lekker even opgefrist en ontbeten en toen om de 2 uurtjes even gestopt. Het ging prima.
Ik had een mandje tussen de stoelen gezet met kleurboeken en potloden, wat leesboekjes etc. Daarnaast idd ook wat kleine cadeautjes ingepakt voor ze.
Dit jaar is het iets verder rijden en vertrekken we 's nachts wat eerder.
Ik zou proberen gewoon zoveel mogelijk ritme aan te blijven houden ook in de vakantie, vooral als verandering niet goed valt. We hebben dit ook gedaan. Onze oudste heeft het meeste moeite met verandering. Natuurlijk kan het niet precies hetzelfde zijn en zal er best wat speling in zitten.
Laten slapen op dezelfde tijden ongeveer als thuis doet al veel vind ik. Wij gingen in de ochtend op pad met de auto om dingen te bezichtigen en lunchten 's middags ergens. Dan gingen we weer naar de camping toe en legden de jongste op bed terwijl wij om de beurt met de oudste gingen zwemmen. Voor het eten nog lekker bij de stacaravan spelen en daarna even naar de minidisco en de speeltuin, lekker douchen en naar bed.
Krijg er al weer zin in!!