Lang slapen in de ochtend

Senne slaapt van 19.30 tot 0800 in de morgen.

Om half elf is ze echt versleten en slaapt tot soms half 2! Het is nu 13.18 en ze slaapt nog! Dan is ze wakker tot ong 1630, dan slaapt ze nog een uurtje…

Is dit een overgangsfase? Ik vind het zo gek dat ze na een lange nacht zo snel alweer zoveel slaap nodig heeft…

Ik heb er zelf geen moeite mee maar had altijd het idee dat he lange slaap meestal in de middag lag…

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 01 Aug 2010 13:20:51

het enige wat ik weet, is dat Seth ook veel slaap nodig had in de ochtend.
Blijkbaar koste het hem heel veel energe, het douchen, aankleden, eten en spelen. Daarna was hij bekaf.

Dat komt wel goed! Hier slaapt hij nu al een tijd 1x.
De vraag is natuurlijk of je zelf teverden ben met het schema, maar dan lijkt het me geen probleem en komt het vanzelf goed!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Eva had dat ook. Ze stond op rond half 8 en zij was dan vaak om 9 uur alweer moe, zeker op de leeftijd die Senne heeft. Dan sliep ze volgens mij 1,5 uur en dan 's middags nog een keer. Ze had toen twee slaapjes en daar voelde ze zich goed bij. Volgens mij is dat ook helemaal niet gek hoor, maak je geen zorgen. Senne gaat vanzelf minder lang slapen en als ze rond de 1,5 is zal ze waarschijnlijk op één lange ruk zitten én één middagslaapje. En nog slaapt Eva lang: vaak wel 2,5 a 3 uur in de middag. Ik denk dan: ze zal het nodig hebben en laat haar lekker slapen. Zo lang ze dan 's nachts goed slaapt - en dat doet ze - vind ik het prima!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hoi hoi wij hebben hier ook zo’n slaaperig meissie, ze is nu 1 jaar en 2 weken, zaterdag, werd ze om 07.00 uur wakker, en dan leg ik haar terug, om 11.15 uur werd mevrouw weer wakker, en ze was de vorige avond gewoon om 19.00 uur naar bed gegaan, om 13.00 uur was ze weer afgewerkt en heeft weer tot 15.15 uur geslapen…

ze slaapt altijd na haar fles van 07.00 uur smorgens door tot een uur of 10.00 soms dus nog langer, meestal ist dan om 12.00 uur weer klaar, en slaapt ze soms weer tot 15.00 uur ! en 18.30 / 19.00 uur ligt ze er dan weer in hoor…

Hoor je indd vrij veel rond het jaar. Geniet er nog maar even van is gauw genoeg weer afgelopen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@lala, ik heb er helemaal geen probleem mee. Ik laat haar ook lekker slapen. Alleen het slaapje aan het eind van de middag moet wel kort blijven. Ik maak haar rond 1715 wel wakker anders zit er wel erg weinig tijd tussen d’r slaap aan het eind van de middag en de nacht.
Ze kruipt nu ook eindelijk sinds zaterdag, dat is ook vermoeiend natuurlijk!

@Sugars303: Terug van weggeweest? Heb je gemist…

Groetjes van Sascha en Senne

Hoi Hoi,

Mijn dochtertje is nog wat jonger, 5 maanden.
Ons mandy slaapt ook 's ochtends het meeste. Tot 8.00 uur en dan na de fles vaak nog tot 11.00 uur. Ik had dit gevraagd aan het CB, want ons Mandy slaapt dan tot aan de laatste fles misschien nog maar 2 uurtjes.
Het CB vertelde mij dat veel kinderen 's ochtends het meeste slapen. Ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik de reden niet meer weet :S

Liefs Sandra.

Hoi,

Heel normaal.

Het is een fase. die vaker voorkomt als ze hikken van 2 naar 1 slaapje. Als ze over zijn op 1 slaap zul je zien dat deze ook erg lang is in het begin.
Mijn dochter sliep van 12.30 uur tot soms wel 16.30 maar meestal toch wel tot 16.00 uur. En ging dan vrolijk tussen 19.00 en 19.30 gewoon weer naar bed tot op zijn minst 7.00 uur.

groetjes

lon106