Lakentje los trekken

Hebben jullie dat ook? Onze zoon ligt in zijn slaapzak onder een dekentje met een lakentje. Maar als hij dan wakker is (en ik heb het niet door of hij moet nog slapen), dan begint hij aan het lakentje te trekken en trekt net zo lang, tot dat hij de punt (of een ander deel) in zijn mondje kan doen. Ik stop hem heel strak in, maar het helpt niet echt.

Iemand tips? Zijn er ook bredere lakentjes? Anders ga ik even zoeken op google. Het lakentje dat hi nu heeft is volgens ij 120 bij 150 cm.

Baby geboren

Op die leeftijd lagen ze bij ons alleen in slaapzak in bed. Juist omdat ze dan aan lakentjes en dekentjes gaan trekken, zelf het hele ledikantje door rollen etc. Vanaf een maand of 6-7 was hier al het losse spul uit het ledikantje.

Alleen slaapzak is warm zat, als de ook goed aankleedt met pyjama etc.

Groetekes, Sje

Sarah deed dit al heel vroeg en ik heb toen het lakentje uit het bedje gehaald, dus dat ze alleen onder een dekentje lag.
Toen ik haar een keer met hoofd onder de deken heb weggehaald heb ik, net als Sje, al het losse spul uit haar bed gehaald.

Hier ook vanaf een maand of 6 alleen een slaapzak…

Lilypie First Birthday tickers

Hier ook alleen een slaapzak. Misschien wil ie op iets tutten? Kan je hem ook zo’n tutdoekje geven, heeft ie het laken gelijk ook niet meer nodig

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Als hij straks naar bed gaat, geef ik hem inderdaad maar eens een tutpopje mee. Misschien dat het werkt en dan het lakentje maar uit bed halen.

Bedankt voor de tips!

Baby geboren

Hier idd ook alleen slaapzak.Lakentjes, dekentjes allemaal geen optie hier. Hij gaat hier alle kanten op.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hallo,

Heel herkenbaar. Ik ben lang op zoek geweest naar een oplossing. Wij wonen tijdelijk in woonunits. Deze zijn wel goed warm te houden. Maar s’nachts is het soms wel ff afzien qua kou.
Ik vond dan alleen een slaapzak te koud. Via de site van ikkelief.nl heb ik toen een dekbedhoes gekocht met extra instopstroken. Dan kun je je kindje lekker instoppen. Ik vond het voordeel dat de hoes lang en breed is. Er past mooi een deken in. Doordat hij lang is kunnen ze hem er niet uittrekken ook omdat ze er zelf met hun matras op liggen. Dit is ook zo voor de zijkanten.

Ze zijn wel erg duur vond ik. 39,95 maar het was hier de oplossing en daar had ik wel 40 euro voor over.
Later heb ik zelf stof gekocht en heeft zijn moeder er 1 gemaakt. Een stuk goedkoper

Succes.

Hier ligt Muriel ook alleen in een slaapzak zonder dekens. Dit al sinds een paar maanden. Alleen in de nacht doe ik een dekentje over haar heen omdat het anders te koud is en ze wakker word. Ik doe dat meestal voordat ik zelf op bed ga.

Toen ik haar nog wel onder een laketje en deken had trok zij ook vaak een stuk van het laken naar zich toe en ging er op sabbelen. Ik heb een poppetje gegeven maar dat vond ze niets en toen heb ik een spuugdoekje gegeven en daar slaapt ze al maanden mee. Tegenwoordig heb ik er zelfs 2 in haar bedje liggen omdat ze er nog wel eens 1 uit bed gooit.