Lactose intolerantie

Hallo iedereen

Mijn dochtertje (3 jaar) klaagde al een tijd van buikpijn. Meer dan een half jaar… Eerst had ze constipatie, maar dat is nu opgelost. Toch klaagt ze nog regelmatig, 3x per dag ongeveer. Er kan geen regelmaat in getrokken worden.
Onze kinderarts dacht nu aan een lactose-intolerantie. We moeten 2 weken alle vormen van melk vermijden, en zo uittesten of ze nog klaagt van buikpijn.
Heeft hier iemand ervaring mee bij kindjes van die leeftijd?
Het gaat van melk en pudding, tot choco en sandwiches, maar zelfs in soep in brik zit magere melkpoeder! Of sommige aardappelkroketjes… Waar vind ik vervanging? Dat toch lekker is? Ik heb al een aantal soya producten gevonden, maar voor de choco heb ik vb nog geen alternatief. Haar favoriet voor in haar brooddoos…

Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik kan je geen tips geven.
Het lijkt me wel heel lastig en vervelend en niet alleen voor jou maar ook voor je dochter. In sommige soorten taksi zit ook zuivel
Hopen dat de klachten nu snel over zijn.

Ben je niet doorverwezen naar een dieetiste?
Zij hebben een lijst met allerlei vervangingen.

Wat is taksi? Kennen we niet in België…
Voorlopig heeft ze alles aanvaard, behalve yoghurt van soya. Kaas en choco heb ik gevonden, koekjes in de Bio-shop, want in bijna ALLE koekjes zit melkpoeder of iets dergelijks! We moeten echt heel erg de ingrediënten lezen. Een diëtiste is misschien niet zo’n slecht idee. Ik hoop nog wat lekkere vervangingen te zoeken, dat we allemaal lekker vinden.
Gr, Katrien

Daar zou ik echt eens achteraan gaan.
Toen H vermeende KMA had heb ik ook contact op genomen met een dieetiste.
Scheelde erg veel speurwerk.

Jep, daar dacht ik ook aan, van die carobella hagelslag. Ik vond dat wel ok.
Verder inderdaad goed etiketten lezen, want het zit in meer dan je denkt.
Maar vaak hebben ze ook wel producten zonder de melk(poeder).
Verder kun je in plaats van chocoladehagelslag ook vruchtenhagel gebruiken.

Succes!
Anne

Ik heb choco gevonden, in de bio shop, maar het is geen carob. Deze is enkel met cacaopoeder. Ik zie niets meer in de lijst van ingrediënten dat erop wijst dat er melkproducten inzitten… Of toch?
Ik denk dat ik nog niet helemaal mee ben. Wat een verandering in ons eetprogramma…
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden en steun!
Vandaag had ze ook weer buikpijn. Ik hoop dat het snel overgaat… Ik ga al eens op zoek naar een diëtiste in de buurt.