Laatste voeding

Hoi,

Ik heb een vraagje.
Anne is nu 11 week en ze kreeg vanavond om half 7 de fles en
ging pas om 8 uur slapen.
Ze lag om kwart over 7 al op bed want ze was jengelig en wreef in
haar oogjes, maar ze was nog lekker aan het keufelen.
Ze moet nu eigenlijk om half 11 weer een fles maar omdat ze
zolaat ging slapen vinden we het zonde om haar dan al weer wakker
te moeten maken. Slaapt half tijdens het drinken.
Ze is nu al 5 kilo.
Ik vroeg me af of we haar nu kunnen laten slapen en dan wachten of
ze vannacht komt.
Mocht ze nou niet komen vannacht (ze wordt bijvoorbeeld net als
alle andere dagen om half 6 wakker) zou dat dan kwaad kunnen?
Ik weet wel dat het met de bloedsuikerspiegeling te maken heeft.
Er mag niet meer dan 8 uur tussen zitten.
Wie o wie kan mij helpen.

Groetjes Heleen. Mamma van Elke en Anne

Dag Heleen,

Wij hebben dit 'dilemma’ook een paar keer gehad. Wij hebben onze zoon toen een keer laten slapen (wij waren namelijk zelf ook heel moe en hadden geen puf meer tot 23:00 te wachten). Hij kwam toen de ‘normale’ tijd (toen 5:00). De andere keren hebben we hem wakker gemaakt en laten drinken wat hij op kon en ook toen kwam hij ook om 5:00 uur. Ik heb al vaker gehoord (en ook zelf ervaren) dat die late voeding niet maakt dat je kindje dan ineens veel langer slaapt m.a.w. ze kunnen net zo lang slapen op een voeding rond 19:30 als met nog een voeding rond 23:00 uur.

Persoonlijk vind ik van 20:00-23:00 een mooi slaapje om je dochter toch wakker te maken voor een flesje. Ik vind het zelf ook altijd zo zielig om onze zoon wakker te maken! Ligt ie zo diep te slapen (hij drinkt gestaag half slapend z’n fles). Maar als ze zo kleintjes zijn hebben ze nog wel die late voeding nodig. Ik kreeg daarover van het cb te horen dat het niet zo goed is voor de hersenontwikkeling van een babytje jonger dan 12 weken om langer dan 8 uur tussen een voeding te hebben. Maar als dat een enkel keertje wel zo is kan ik miet voorstellen dat dat kwaad kan hoor. Als tip kreeg ik van het CB dat wanneer je babietje 's ochtends fris en niet slaperig wakker wordt, het niet te lang zonder voeding is geweest. Maar ja daar heb je niet zo veel aan als je kindje uit zichzelf lekker doorslaapt je gata het niet wakker maken en kijken of het fris en fruitig is toch?

Nou een heel verhaal. Probeer het eens uit. Wie weet slaapt je dochter door en is ze ook nog eens fris en fruitig! Haha. Veel succes!

ons cb zei dat er niet langer als 10 uur tussen de voedingen in mag zitten, en dat ze tot 5 maanden de laatste voeding nodig hebben, maar lieke kwam ook steeds later en hebben het zo eens gelaten en ons dametje sliep van 20.30 tot 7.00 en moest ze nog wakker maken. dus wij zijn met late voeding gestopt

maar anne is pas 11 weken vindt ik wel jong om al te stoppen met laatste fles.

groetjes gytha