Laatste voeding

Mijn zoontje Max is deze week precies 4 maanden oud. Hij krijgt nu 5 flesvoedingen per dag van 200 ml. Zo rond een uur of 10 valt meneer in slaap om de volgende ochtend om half 9 pas weer wakker te worden. Daarover geen klagen. Maar het probleem zit hem in de 5e voeding. Wanneer deze voeding tussen 9 uur en 10 uur zit is er geen probleem en gaat Max netjes slapen na zijn voeding. Maar wanneer deze voeding pas na 10en is omdat hij overdag langer tussen zijn voedingen laat zitten, krijg ik deze voeding er bijna niet meer in. Hij is dan diep in slaap en wil amper of niet drinken. Ik zou dit kunnen oplossen door overdag strikt om de 3 uur een flesje te geven, maar dat vind ik zo onzinnig als hij er nog helemaal niet om vraagt. Heeft iemand een tip hoe ik hier mee om kan gaan?

Groetjes van Mir

eerder wakker maken smorgens

maar als ik terug denk had mijn dochtertje toen 4 flessen en hapje ertussen (groente e/o fruit)

8 uur fles,12 uur fles 4 uur fles en 8 uur fles en tissen door groente/fruit

Maar ging jouw dochtertje dan na de voeding van 8 uur ook naar bed voor de nacht? Het lijkt me zo vroeg.

Volgens mij is dit de tijd dat de laatste voeding eraf mag.
Ik heb Lucas een hele tijd wakker gemaakt.
Toen hoorde ik op het cb dat die voeding er wel af mocht.
Ik denk dat die kleintjes zelf de volgende stap zo aangeven.

Groetjes Mim

Sanne at met 4 maanden om 10 uur fruithap en om 3 uur groenten, om 7 uur/12 uur/16.00 uur en om 20.00 uur kreeg ze melk. Op het foldertje van het CB staat precies beschreven hoeveel cc ze per dag moeten hebben. ALs je je daar aan houd, is er toch geen probleem. Jij kent je kind het beste. Wij vonden structuur belangrijk (ook omdat we dan makkelijker zelf dingen konden plannen) dus die hebben we er in gebracht door haar wakker te maken. Toen wij haar niet wakker maakte en haar zelf alles lieten bepalen, sliep ze s’nachts niet en at ze slecht. Ik vond het ook erg moeilijk om al die eetregels in te passen maar uiteindelijk ging en gaat het op deze manier geweldig.

Liefs Kristel

Bedankt voor jullie reacties, ik denk inderdaad dat de laatste voeding er wel af kan. Maar ik twijfel een beetje met het geven van groente of fruithapjes. Max is dan wel 4 maanden oud, maar hij is 5,5 week te vroeg geboren. Ik krijg van verschillende kanten het advies om zijn leeftijd hierin te corrigeren en nog even te wachten met hapjes. Ik weet niet wat hierin handig is.

Gewoon doen wat je gevoel jou ingeeft. En bij twijfel niet doen of even naar het CB bellen.

Liefs Kristel

nou dat kan wel hoor. als je met je flessen zo uitkomt dat het een uur of acht is dan kun je hem gerust de nacht in laten gaan hoor. ja hij zal dan iets eerder wakker worden maarja… je moet het maar eens uitproberen kijken hoe hij er op reageert. sucses groetjes

hermelien,

ja die ging naar bed tussen 8 en 9 uur
moest er steeds wakker maken en ze dronk nog geen 10 op dus gewoon op aanraden van anderen ook zo gedaan en madam sliep door tot 6 uur

Hoi Rick is nu bijna 6 maanden en toen hij 2 dagen oud was sliep hij al gelijk de gehele nacht door. Ik gaf Rick in het begin om half 12 de laatste fles en nu krijgt meneer de laatste fles om half 10. Ik ben al begonnen met fruit toen hij 3,5 maanden was je moet het wel bij 1 smaak houden .

bianca.

met 4 maanden kreeg Ryan nog borstvoeding en dat om de 2 a 3 uur (ook 's nachts) dus ik kan je helaas geen tip geven.

Hoi Mir.
Nou ik zou me er niet te druk om maken in ieder geval.Heb zelf een dochter van bijna 1,5 en die krijgt nog steeds elke nacht een fles pap.(rond half 3)
dus als hij ook zonder die laatste fles doorslaapt zou ik hem er mooi aflaten.
Trouwens als babys 4 maanden zijn kan het volgens mij ook van dag tot dag verschillen.
En ik zou ook nog even wachten met fruit,
als hij zelf nog niet aangeeft dat hij iets anders wil proeven(door alles in zijn mondje te stoppen).Hij kan zijn hele leven verder nog aan het vaste voedsel hoor!Op die paar weken komt het toch ook niet aan.
Groetjes Eljada