Laatste voeding weigeren

Senne is volgende week 6 maanden en geeft nu duidelijk aan dat ze de laatste voeding niet meer wil. Ze weigert hem gewoon. Op zich kan dat natuurlijk wel, dat ze de laatste voeding om 18 of 19 uur wil. Ze was ook nog maar 3 maanden toen de fles van 23 uur eraf ging.

Maar gisteren heeft ze 3 flessen van 210/7 en 1 schep rijstebloem (in alledrie) gekregen en 3/4 banaan en een potje worteltjes. Is dat genoeg? De laatste fles van om 5 uur, en dat vind ik veel te vroeg maar paste wel in haar “oude” schema.

Hoe werk ik toe naar het nieuwe schema? Want ik wil wel dat ze de laatste fles om 19 uur krijgt, anders is de tijd tussen de laatste voeding en de eerste voeding zo lang! Al heeft ze gewoon doorgeslapen tot 7.15 uur!

Haar slaapritme ligt nu ook helemaal overhoop maar het is ong van 10 tot 12, in de wandelwagen slaapt ze onderweg een half uurtje en van 15 tot 17 (maar dan maak ik haar zelf wakker)

Misschien een beetje verwarrend verhaal maar ben ook een beetje in de war omdat ik nou helemaal niet meer weet waar ik aan toe ben

Groetjes van Sascha en Senne

Hoi hoi,

Lisa (ruim 8 maanden) zit ook op dit schema… wanneer geef jij de flessen? Ik doe het al een tijdje zo:

7.00u a 7.30u -> bordje pap van 200cc opvolgmelk
9.30u a 10.00u -> fruithapje met sap
10.00u - 12.00u -> slapen
12.00u a 12.30u -> boterham en fles opvolgmelk 200cc
14.30u -> sapje met koekje/liga/rijstewafeltje
15.00u - 16.30u -> slapen
17.00u -> potje warm eten met sap
18.30u a 19.00u -> bordje pap a 150cc

Ik hoop dat je hier iets aan hebt…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Senne krijgt nu nog een fles met pap (gisteren mee begonnen, pap erbij)
om 800
Slapen van 9 tot 11
1100 fruit
1200 210/7 (gisteren nog een schep pap erbij gedaan)
Dan met de honden naar buiten en even slapen in de kinderwagen
1330 in bad en dan naar bed
1630 groente
1700 fles

Maar toch vind ik het niet goed… misschien moet ik nog even een eet/ drinkmoment na het badje doen? Of de tijd van het badje verschuiven?

Ik wil uitkomen op 19 uur met de laatste fles

Ik ben ook een beetje in de war…
Iris 5 maanden en een beetje wil 's ochtends bijna niet drinken. Hooguit 70 cc terwijl ze de hele nacht heeft doorgesplapen (20.00 - 07.30 uur) Zou ik wat aan haar schema moeten veranderen? Wanneer mag je een echte papfles geven (of een bordje pap) dus geen rijstebloem maar van vezels. Op de verpakking staat vanaf 6 maanden maar kan het ook eerder?
Ook Iris had met drie maanden de fles van 23 uur niet meer.
Haar schema ziet er nu zo uit:
07.30 wakker
08.30 fles 180 (drinkt maar 70 cc, soms wat meer)
10.30 fruit
12.00 fles 210 (deze gaat bijna leeg, ik denk dat een 180 leeg gaat.
16.30 fles 210 (deze gaat altijd strak leeg)
18.00 groente (bijna een heel potje, ik denk 100 gram)
20.00 fles 210 (deze is binnen een paar minuten leeg)

Zou ze toe zijn aan maar drie flessen? Is wel erg jong of niet…
Pfff, lastig af en toe hoor!

Gewijzigd door - mamariska op 08 Jan 2010 11:21:57

HOi Sacha, mijn benjamin is volgende week ook 6 maanden. Wilde even regern op je verhaaltje!

quote:

Maar gisteren heeft ze 3 flessen van 210/7 en 1 schep rijstebloem (in alledrie) gekregen en 3/4 banaan en een potje worteltjes. Is dat genoeg? De laatste fles van om 5 uur, en dat vind ik veel te vroeg maar paste wel in haar "oude" schema.
quote:

Ik denk echt dat die drie flessen niet erg zijn, mits ze het groentehapje goed eet, kinderen geven zelf aan wanneer ze verzadigd genoeg zijn toch?

quote:

Want ik wil wel dat ze de laatste fles om 19 uur krijgt, anders is de tijd tussen de laatste voeding en de eerste voeding zo lang! Al heeft ze gewoon doorgeslapen tot 7.15 uur!
quote:

Als ze gewoon goed op gewicht is en tevreden is dan maakt het niet uit dat die tijd ertussen zo lang is. Ik ben er altijd voor om je kind goed in de gaten te houden. In principe krijgt ze met 3 felsvoedingen, groente en fruit genoeg binnen. Wat ik doe om de tijd van de middagfles naar de laatste voeding te rekken is Benjamin een koekje (eerste stap van bambix ) geven. Daar kan hij op sabbelen en dan geen ik wat dixap erbij en dan issie even tevreden zodat hij wat later kan eten. Dan blijft ie na het eten nog even op en gaat dan rond 19.00 / 19.30 lekker naar bed.

Dus als je haar naar haar late middagslaapje wakker maakt kun je haar lekker een koekie geven.

Dit is Benjamin zijn schema misschien werkt het voor jou ook?

6.30/7.00 fles melk 220
10.00/10.30 fles en dan naar bed
12.00/12.30 fruithap met verkruimelde bambixkoek
14.00/14.30 fles.
tussen 16.00-18.00 koekje en dixap
tussen 18.00-19.00 warm eten (aardappel, beetje groente en klein beetje vis of kip) alles gepureerd met wat gekookt water erbij om het slikbaar te maken.
19.00/19.30 slapen

Ben aan dit schema sinds vorige week begonnen en strak aangehouden en het werkt echt goed!

By tje way : een vraagje aan jou:
Ik heb ook een hond, hoe in de wereld pas je die in het schema in?
Ik moet m 2x uit laten en dan na het warme eten is het geen probleem omdat mijn man er dan is en ik geen twee kids mee hoef te sleuren.
Maar overdag is het echt crisis. Ik laat m s morgens even gauw voor het huis bij een boom plassen en probeer er s middags uit te gaan met m en de kinderwagen, maar kom altijd in de knoop met het schema, want als ik niet net met de kleine bezig ben moet ik mijn oudste weer van school halen. t arme beest schiet er nu echt bij in!

Groeten Henrieke

blabla

quote:
HOi Sacha, mijn benjamin is volgende week ook 6 maanden. Wilde even regern op je verhaaltje!

Dit is Benjamin zijn schema misschien werkt het voor jou ook?

6.30/7.00 fles melk 220
10.00/10.30 fles en dan naar bed
12.00/12.30 fruithap met verkruimelde bambixkoek
14.00/14.30 fles.
tussen 16.00-18.00 koekje en dixap
tussen 18.00-19.00 warm eten (aardappel, beetje groente en klein beetje vis of kip) alles gepureerd met wat gekookt water erbij om het slikbaar te maken.
19.00/19.30 slapen

Ben aan dit schema sinds vorige week begonnen en strak aangehouden en het werkt echt goed!

Dus jij geeft om 630 een fles en om 10 uur weer? Allebei van 220?

By tje way : een vraagje aan jou:
Ik heb ook een hond, hoe in de wereld pas je die in het schema in?
Ik moet m 2x uit laten en dan na het warme eten is het geen probleem omdat mijn man er dan is en ik geen twee kids mee hoef te sleuren.
Maar overdag is het echt crisis. Ik laat m s morgens even gauw voor het huis bij een boom plassen en probeer er s middags uit te gaan met m en de kinderwagen, maar kom altijd in de knoop met het schema, want als ik niet net met de kleine bezig ben moet ik mijn oudste weer van school halen. t arme beest schiet er nu echt bij in!

</BLOCKQUOTE id=quote>

Ik heb gelukkig maar 1 kind dus zit niet met schooltijden. Senne krijgt de tweede fles om 12 uur en ik ga gelijk daarna met de meiden (2 herders) een uur naar buiten.
Senne slaapt dan lekker in de wandelwagen. Ik ben meestal rond half 2 weer terug.
Maar omdat Senne d’r slaapschema nu ook overhoop ligt moet ik het tijdstip van het uitlaten ook veranderen denk ik. Voordeel is dat ik 2 honden heb en die ook heerlijk in mijn tuin kunnen ravotten. Maar ik wil perse een uur lopen iedere dag… goed voor de honden, voor mij en ook voor Senne!
Mar ik begrijp dat het af en toe heel moeilijk plannen is… pfff!

Ja je hebt helemaal gelijk dat dit echt nodig is voor jullie allemaal. Een uur naar buiten, ik zou dat misschien tijdens het middag slaapje kunnen doen op de dagen dat mij oudste smiddags overblijft. En dan in de kinderwagen idd slapen i.p.v. in bed. Wel pittig hoor, heel de dag op pad zijn. Maar misschien ben ik wel lui, en die kou aaaaaaaaaaaaaaah zooooo koud… Waar ga jij wandelen? In een park of gewoon door de wijk. Bij ons hier zit een park maar daar mogen de honden niet los.
Gaaf trouwens twee herders, k heb n kruising bordercollie nog wat kweenie wat.
Behoorlijk energieke hond, zou er ook 1 (n boerboel of n herder)bij willen maar heb een te klein huis en te weinig tijd. Als de kleine weer wat groter is hoop ik wat meer met mun hondje te kunnen doen. Dan is t schema van ukkepuk wat simpeler hoop ik. Ik ga gelukkig strax wel weer 1 x in de week met m trainen. GHH.
Tis nou ook niet n makkelijk om naast de kinderwagen te hebben lopen. Tis een reu en nog geen 2 dus heel dominant naar andere honden. Een rustig wandelingetje met kinderwagen zit er niet in…
Nou ja petje af dat je elke dag n uur loopt. Is gewoon doen denk ik…

blabla

Ach, ik heb ook ruim een jaar gestoken in het africhten van mijn 2 meiden en dat heeft me heel veel tijd en energie gekost. Maar ik kan ze nu loslaten. Ik woon in een dorpje aan de rand van een grote polder dus ik kan echt rondzwerven. Ik hoef maar 10 minuten vast met ze te lopen en dan kunnen ze los. Loopt een stuk makkelijker…