HOi Sacha, mijn benjamin is volgende week ook 6 maanden. Wilde even regern op je verhaaltje!
quote:
Maar gisteren heeft ze 3 flessen van 210/7 en 1 schep rijstebloem (in alledrie) gekregen en 3/4 banaan en een potje worteltjes. Is dat genoeg? De laatste fles van om 5 uur, en dat vind ik veel te vroeg maar paste wel in haar "oude" schema.
quote:
Ik denk echt dat die drie flessen niet erg zijn, mits ze het groentehapje goed eet, kinderen geven zelf aan wanneer ze verzadigd genoeg zijn toch?
quote:
Want ik wil wel dat ze de laatste fles om 19 uur krijgt, anders is de tijd tussen de laatste voeding en de eerste voeding zo lang! Al heeft ze gewoon doorgeslapen tot 7.15 uur!
quote:
Als ze gewoon goed op gewicht is en tevreden is dan maakt het niet uit dat die tijd ertussen zo lang is. Ik ben er altijd voor om je kind goed in de gaten te houden. In principe krijgt ze met 3 felsvoedingen, groente en fruit genoeg binnen. Wat ik doe om de tijd van de middagfles naar de laatste voeding te rekken is Benjamin een koekje (eerste stap van bambix ) geven. Daar kan hij op sabbelen en dan geen ik wat dixap erbij en dan issie even tevreden zodat hij wat later kan eten. Dan blijft ie na het eten nog even op en gaat dan rond 19.00 / 19.30 lekker naar bed.
Dus als je haar naar haar late middagslaapje wakker maakt kun je haar lekker een koekie geven.
Dit is Benjamin zijn schema misschien werkt het voor jou ook?
6.30/7.00 fles melk 220
10.00/10.30 fles en dan naar bed
12.00/12.30 fruithap met verkruimelde bambixkoek
14.00/14.30 fles.
tussen 16.00-18.00 koekje en dixap
tussen 18.00-19.00 warm eten (aardappel, beetje groente en klein beetje vis of kip) alles gepureerd met wat gekookt water erbij om het slikbaar te maken.
19.00/19.30 slapen
Ben aan dit schema sinds vorige week begonnen en strak aangehouden en het werkt echt goed!
By tje way : een vraagje aan jou:
Ik heb ook een hond, hoe in de wereld pas je die in het schema in?
Ik moet m 2x uit laten en dan na het warme eten is het geen probleem omdat mijn man er dan is en ik geen twee kids mee hoef te sleuren.
Maar overdag is het echt crisis. Ik laat m s morgens even gauw voor het huis bij een boom plassen en probeer er s middags uit te gaan met m en de kinderwagen, maar kom altijd in de knoop met het schema, want als ik niet net met de kleine bezig ben moet ik mijn oudste weer van school halen. t arme beest schiet er nu echt bij in!
Groeten Henrieke
blabla