Laatste voeding overslaan


#1

Hallo andere moeders,

Ik heb nu een dochter van 4maanden en vroeg me af of we de.laatste fles mogen gaan afbouwen en hoe we dit t beste kunnen gaan doen.
Haar ritme is nu als volgt:

08.30 u 180 + 6 schepjes nutrilon forte + 2 schepjes bambix
09.00 u tot 11.30u slapen
12.30 u 180 + 6 schepjes nutrilon forte + 2 schepjes bambix
15.00 u ong. beetje dreumesvla of vanille vla of fruit geprakt (paar hapjes)
16.30 u 180 + 6 schepjes nutrilon forte + 2 schepjes bambix
18.00 u ong. Groente of fruit geprakt of een potje (paar hapjes)
20.00 u 180 + 6 schepjes nutrilon forte + 2 schepjes bambix of pyjama papje
20.15 u tot 23.30 u slapen dan maken we haar wakker voor nog een fles.

Overdag slaapt ze bijna niet haze slaapjes zijn t meer tenzij ze in de auto of wagen zit. De rede dat we bij elke voeding bambix doen is omdat ze dan niet meer spuugt en de 4uurtjes red. Ze is erg hongerig en haalde net 2.5 uur als we geluk hadden. Dit gaat zo veel beter en aangezien ze al.nutrilon forte krijgt.

Hoop op een snelle reactie

Groetjes moeder van een zeer tevreden meisje :heart_eyes:

Moedervantooske


#2

Ik zou proberen de fles van 20.00 uur te rekken naar een uurtje later. Dan zou ze de nacht in moeten kunnen.

Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om de laatste fles voor het slapen gaan vol te proppen met pap. Pap is een ontbijtding. Zelf ga je ook niet lekker slapen als je net een flinke maaltijd op hebt, dus bij zo’n kleintje is dat niet anders. Hier hebben we nooit pap in de avondfles gedaan en ze hebben het altijd prima gedaan door de nachten heen. Het is maar net wat ze gewend zijn volgens mij.
Kost je misschien een paar nachten maar grote kans dat het dan over is en ze op een gewone fles de nacht in kan.

Groetekes, Sje