Laatste voeding is een drama

dag dames, daar ben ik weer met een heel andere vraag. loop er al een tijdje mee en ik denk dat ik het tijd wordt om naar een oplossing te zoeken. mijn vraag is als volgt:

mijn zoontje is nu 10 weken oud en krijgt per dag 5 flessen van 150+5. schema ziet er als volgt uit:

06.00 uur
10.00 uur
14.00 uur
18.00 uur
22.00 uur

Vanaf begin kwam hij na 20.00 uur niet zelf mee voor een voeding, dus moest hem zelf wakker maken. De laatste week is het echt een drama! Ik krijg hem amper wakker om 22.00 uur en ben soms wel drie kwartier bezig met het voeden. Net ben ik hem weer gaan voeden en hij heeft voor het eerst gewoon letterlijk liggen huilen omdat hij zo een slaap had! Wilde maar niet drinken heb hem toch nog soort van gedwongen gevoed. Nou weet ik dat als een kind er niet om vraagt dat je hem dan beter in zijn nest kunt laten liggen, dus toen heb ik maar iets nieuws uitgeprobeerd. Gister heb ik zijn schema soort van aangepast en zijn laatste voeding om 20.00 uur gegeven. De hele dag heeft hij het netjes opgepakt en kwam netjes om de 4 uur en werd vanzelf wakker om 20.00 uur. Maar nu kwam hij om 02.00 uur, 04.00 uur en 06.00 uur ook nog eens! Elke keer gaf ik een beetje wat niet werkte dus omdat hij anders teveel zou krijgen. Nu vond ik het wel knap van hem dat hij in ieder geval tot 02.00 uur heeft doorgeslapen.

Verder hebben we vandaag maar weer oude schema opgepakt omdat hij weer om 10.00 uur kwam vandaar dat hij net weer moeilijk deed tijdens zijn laatste flesje. Ik weet niet wat ik ermee moet, jeetje wat een lang verhaal heb ik ervan gemaakt, maar weten jullie mij advies te geven? het is sowieso nog te vroeg om over te gaan op 4 flessen aangezien hij de nacht niet echt door slaapt. Ik kan ook moeilijk na 18.00 uur hem door laten slapen dat is toch veel te vroeg om de nacht in te gaan?

wat raden jullie mij aan ik weet het echt niet meer. zijn er ervarene moeders die wel een oplossing voor mij hebben?

Alvast bedankt!

hey!

hier had ik ook dat zelfde probleem! mijn meisje vond het om 18:00 ook wel dat het tijd was voor de nacht…
ben haar toch tussen 2100 en 2200 wakker gaan maken voor de borstvoeding, de ene keer dronk ze wel goed en de andere keer minder. en idd ook net als jij kwam ze dan vaak om de 3 uur weer… werd er ook moe van maar opeens had ze dr ritme goed te pakken en sliep ze langzamerhand steeds langer door! eerst kwam ze nog om 3 uur en dat werd dus later… nu komt ze tussen 700 en 730! dus ja ik zou zeggen gewoon volhouden! bij mij heeft het wel gewerkt en nu word ze zelf tussen 9 en half tien wakker!
succes ermee!

minder reacties dan ik had verwacht…jammer

Ik zou gewoon wachten tot hij zelf wakker wordt voor zijn laatste flesje.
Dat deden wij hier ook altijd en ging prima.
Hij kwam meestal om 1 uur 's nachts.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

wij hebben dit ook een tijdje gehad, ik ging er tegenop zien de late voeding te geven, omdat ik het zo zielig vond, hij was toen een week of 12.Volgens het CB was hij toen nog te jong en te licht om de fles te laten vervallen. Het heeft een paar weken geduurd en daarna was het ineens weer over. Nu is hij 20 weken en krijgt hij nog steeds om 22.30 uur een voeding…

Succes

Drinkt hij hem slapend ook niet op, want dat hoor ik wel van meer moeders dat ze hem gewoon slapend geven.

Dylano werd wel altijd gewoon wakker dus daar kan je verder niet mee helpen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

bedankt voor de reacties ik ben helemaal blij! sugars hoe doe je dat met de rijstebloem? gewoon mengen door friso 1? die gebruiken we nu…de friso 1 extra voor hongerige baby’s.

ik zou dan wel zijn laatste voeding om 20.00 uur geven vanwege de suikerbloedspiegel, is van 18.00 uur tot de volgende ochtend 08.00 niet te lang? of heb ik het verkeerd begrepen

heel erg bedankt dames! we gaan het gewoon proberen!

Hoi,

Inderdaad zoals anderen schrijven.
Niet wakker maken, maar wachten tot je kindje zich meld.
Als je je kindje niet goed wakker krijgt en er 3 kwartier over doet is dit veel te lang.
Laat je kindje maar lekker slapen.
Je kindje gaat om hoe laat slapen?
Er mag niet meer dan 11 uur tussen een voeding zitten ivm de bloedsuikerspiegeling.
Maar denk dat je kindje dan laat op de avond komt of s nachts.

Je kan ook proberen de flesvoeding wat te verhogen naar 180cc. Misschien slaapt je kindje er langer door.
Even uitvogelen!

Succes ermee!

Groetjes Lisan.

mijn fout…ik geef de laatste dagen idd 3 flessen van 180 en 2 van 150 maar dit helpt weinig. om dan 5 flessen van 180 te doen vrees ik dat hij last van zijn nieren krijgt…dit wil ik liever doen asl hij naar 4 flessen gaat…hij krijgt nu sowieso teveel…

ik ga het lekker proberen, nu durf ik het weer aan!

voorheen kreeg hij het slapend wel op maar nu laat hij steeds iets van 60cc staan Michele

Rijstebloem mag pas vanaf 4 maanden, dus dat kan nog niet.
Maar inderdaad gewoon de fles van 18.00 uur geven en dan wachten tot hij zich zelf meld voor de laatste fles.

Succes!
Liefs, Anne

hahaha Sugars ik wil echt niet weten hoeveel pakken voeding en extras je thuis hebt staan dan hahahahah
ik zie het al voor me! 4 schepjes friso, dan 2 schepjes friso hongerige baby’s dan rijstebloem en ook nog 2 schepjes nutriton!
ok heb vandaag zijn schema letterlijk aangepast hij doet het hartstikke goed tot nu toe. schema is nu als volgt:

04.00 uur 150cc
08.00 uur 150cc
12.00 uur 150cc
16.00 uur 150cc
20.00 uur 180cc met 2 schepjes bambix (gaan we gewoon proberen)

Hopen dat hij nu wel de nacht doorslaapt maar dan hoef ik hem in ieder geval niet uit zijn slaap te halen.

Bedankt voor alle reacties dames! het is idd zielig om hem wakker te maken, gisteravond ook om 22.00 uur gevoed en weer een drama…huilen huilen huilen en normaal slaapt hij na zo een voeding, dit keer bleef hij wakker tot 23.30 en had zijn fles ook niet opgemaakt. ik moet er wel een verandering in brengen bij hem werkt het gewoon niet anders.

Ben benieuwd hoe hij het vanavond gaat doen echt!

Gr. Selma

even voor de afsluiting van de topic.
met de rijstebloem is het niet gelukt, hierop reageerde hij niet zo goed en kwam alsnog hele nacht voor de voeding. Ik weet niet of zijn verstopping ermee te maken had, maar hij had dus de hele dag moeite met zijn ontlasting. ondertussen cb gesproken die vond dat ik rijstebloem wel mocht geven maar op eigen verantwoording. volgens de cb kan dit voor groeiachterstand zorgen. daar schrok ik hevig van. niet om jullie bang te maken, maar ik neem het zeker voor het onzekere en laat de rijstebloem voorlopig nog even staan.

ze gaf me wel groen licht om van 5 naar 4 flessen te gaan en ipv 180cc nu 210 te geven. en het heeft gewerkt! ik moet zeggen dat hij de laatste voeding om 19.30 kreeg en pas om 06.30 weer kwam. hij blij, ik blij gelukkig hoef ik hem zelf niet meer wakker te maken, wat een verademing!

dat doorslapen in de nacht doet hij goed, daar mag ik niet over klagen, maar ik maak me toch nog een beetje zorgen voor zijn slaapjes overdag hoor hij is nou sinds 2 dagen na de bambix heel onrustig en slaapt bijna niet overdag…hij ligt nou alweer te huilen! wil niet zeggen dat het aan die pap heeft gelegen, maar dat was toch echt de enige verandering dacht ik. verder heb ik ook een topic geopend over zijn tandjes, het lijkt wel alsof hij daar nu al last van heeft. wil niet zeggen dat hij ze ook gelijk krijgt maar ik vraag me af waar die onrust nou opeens vandaan komt! tot 2 dagen geleden was alles lekker in ritme, ik weet het nou nie tmeer! help! wil zijn oude ritme weer terug)

dat is idd veel voorraad sugars! hahaha…ik heb juist een hoop voorraad aan flessen staan hier en allerlei speentjes echt gekkenwerk ze puilen aan alle kanten uit! ik durf ze bijna op marktplaats te zetten als ik weet dat iemand ze zou komen afhalen hahahahaha zoveel geld eraan verspild en nou gebruikt hij maar standaard 1 fles! maar daar heb jij en de dames hier waarschijnlijk ook wel je handen vol aan))

het kan idd een sprongetje zijn sugars, ook zijn reflux lijkt wel erger te worden net toen het eindelijk over was…ook als hij zijn handjes in zijn mond steekt komt alles naar boven en moet hij vreselijk spugen…en zijn poepluiers zijn van kleur veranderd het was altijd geel nu is het duidelijk oranje! en het stinkt vreselijk!

en maar kwijlen ook heeft hij het vannacht niet zo goed gedaan kwam om 3 uur alweer te vroeg! net deed hij het nog tot 7 uur of het nou een sprongetje is of niet! ik vind het niet leuk hoop dat het snel over gaat…

water heb ik nooit geprobeerd eerlijk gezegd weet niet hoeveel water hij mag maar zou een optie kunnen zijn…speen helpt niet echt hij wordt om de haverklap wakker zal dan wel behoefte aan drinken kunnen zijn want de andere keren lukte het wel tot 7 uur in de morgen:S

eindelijk na 3 dagen is de oorzaak bekend. we hebben de vsm druppels gehaald toen is hij gestopt met kwijlen en zijn handjes in zijn mond. de hele dag huilen bleef hij doen. nu ben ik erachter gekomen dat hij weer last heeft van reflux. maar dit keer erger. de ha heeft ons doorverwezen naar de ka, daar gaan we maandag heen en hopelijk komen we tot een oplossing! arme ziel heeft gewoon hele dagen last van maagzuur vandaar al het gegil als we hem in bed leggen.

bedankt meis voor je reactie! hopelijk gaat het met jou meissie ook goed nog steeds!

heb intussen scheptjes nutriton verhoogd en het heeft echt geholpen. maagzuur is veel minder geworden hij heeft er bijna geen last meer van. aan de vsm druppels hadden we ook veel voor zijn tandjes. hij is eindelijk gestopt met kwijlen en zijn handjes constant in zijn mondje te stoppen. de afgelopen 3 dagen waren erg vermoeiend maar gelukkig is het allemaal weer voorbij het gaat vandaag veeeeel beter met hem ligt eindelijk in bed zonder te zeuren in de nacht heeft hij het ook weer veel beter gedaan. slaapt nu als een roos durf de dag weer aan!
bedankt voor alle reacties!