Laatste voeding eraf

Ik wil even wat kwijt. Wij moesten Senne al een paar weken iedere avond wakker maken voor de fles. De fles van 19 uur en die van 23 uur. Op advies van het CB laten we Senne nu slapen. Ze heeft om 15 uur de laatste voeding gehad en slaapt nu nog steeds! Als ze zo wakker wordt krijgt ze 210/7 Friso extra.

Ik ben zo benieuwd hoe de nacht gaat… ik heb vast een hele wakkere baby om 3 uur (daar ben ik zo bang voor…)

Wie heeft er nog tips om de overgang van 5 naar 4 flessen soepel te laten verlopen?

Groetjes van Sascha en Senne

Hoe oud is Senne? Misschien dat je haar toch het beste rond 19:00/19:30 uur wakker kunt maken voor de laatste fles. Dan misschien nog even spelen en weer naar bed… Ik heb het even teruggekeken, maar Merel sliep met 5 1/2 maand niet zo veel meer. Maar volgens mij had ik ook best een wakkere baby. Misschien val het vannacht ook wel mee…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ligt idd een beetje aan de leeftijd van je kindje.
Emma was bij ons altijd rond etenstijd wakker tot een uur of8, dan een fles en dan slapen, wij hebben wel vrij lang nog een late voeding (22.30u) geven, maar daar maakte we haar dan wakker voor.

Vanaf 15 uur slapen, lijkt me idd niet heel handig voor de nacht… zou overdag toch proberen een ritme in te bouwen, flesje, spelen, slapen, flesje, spelen, slapen.

Groetjes

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

quote:
Vanaf 15 uur slapen, lijkt me idd niet heel handig voor de nacht.... zou overdag toch proberen een ritme in te bouwen, flesje, spelen, slapen, flesje, spelen, slapen.

Ik doe niet anders! Senne is nu 12 weken en heeft een erg strak ritme voor haarzelf. Het enige is dat ze tussen de voeding van 11 en 15 uur niet slaapt.
Die tijd compenseert ze de rest van de dag. Nu ligt ze ook net weer op bed na het flesje. Als we haar niet wakker maken weet ik niet hoe laat ze zelf zou komen. We hebben vrijdag tot 2130 gewacht en haar toen maar wakker gemaakt. Het duurde wel erg lang. En na de fles heeft ze het volgehouden tot 7 uur.

Maar we voelden onszelf er niet prettig bij. We hebben haar gisteren weer om half 8 wakker gemaakt en om 23 uur ook. Al dronk ze om 23 uur maar 80 cc. En toch zeiden ze van het CB vanmorgen dat ik de laatste voedingen best samen kon voegen Ik krijg heel veel tegenstrijdige berichten…

Ik denk dat het cb dan de voeding van 19:00 uur en 23:00 uur bedoeld. Misschien kun je haar rond 21:00 uur de laatste fles geven. Maar ik heb even in het voedingsboekje van ons cb gekeken. Hierin staat het volgende mbt voeding vanaf 3 maanden:

Flesvoeding: Voeden op verzoeken BIJV. 5x 150/180 ml (poeder + water)
Tijdstippen, bijv 7:00 uur, 11:00 uur, 15:00 uur 19:00 uur en 23:00 uur.
Nachtslaap: Vanaf ongeveer 2 maanden mag de periode tussen de laatste avondvoeding (of nachtvoeding) en de eerste ochtendvoeding niet langer duren dan 8 uur. (Vanaf ongeveer 4 maanden niet langer dan 10 uur).

Let wel op: dit zijn richtlijnen van het cb. Als jou iets anders is geadviseerd zou ik dat aanhouden. Kun je haar nu niet na een paar uurtjes wakker maken? Bijv om 18:00 uur en dan niet gelijk de fles, maar even spelen.

Groetjes Natasja

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m2.lilypie.com/trDOp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - kringeldingetje op 12 Oct 2009 16:12:32

quote:
Let wel op: dit zijn richtlijnen van het cb. Als jou iets anders is geadviseerd zou ik dat aanhouden. Kun je haar nu niet na een paar uurtjes wakker maken? Bijv om 18:00 uur en dan niet gelijk de fles, maar even spelen.

Nee, dat is niet te doen. Ze huilt al als ik haar wakker maak en dat duurt net zolang tot ze de fles krijgt. En tijdens de fles valt ze alweer in slaap. Ik doe wel iets langer over het verschonen maar dat is ook niet fijn voor haar.
Als ze de tijd tussen de voeding van 11 uur en 15 uur gewoon zou slapen zou ze dat niet hebben natuurlijk maar ja… ik beslis niet

quote:
Als ik jouw berichtje zo leest zou ik inderdaad ipv. 19.00 en 23.00 één fles geven rond 21.00uur Vanaf 15.00uur slapen is echt te lang voor de hele nacht volgens mij! Zelf zou ik dat iig ook niet volhouden zonder eten dus waarom zo'n kleintje wel?

ja, maar dat bedoelde ik ook helemaal niet
Ik bedoelde dat ze slaapt vanaf 15 uur, niet dat ze geen eten meer zou krijgen vanaf 15 uur! Maar we moesten haar laten slapen tot ze zelf wakker zou worden. Maar dat werd ze dus niet en dus hebben we haar zelf wakker gemaakt om 2130.
Ze slaapt bijna aaneengesloten van 15 uur tot 7 uur. We moeten haar echt flink wakker maken voor de flesjes, wat we natuurlijk wel doen…

Een meisje die de hele dag door slaapt is ook wel makkelijk, het is alleen niet zo gezellig

Ik denk dat we de voeding van 19 uur maar gaan verlaten en de voeding van 23 uur gaan vervroegen. Over een tijdje zitten we dan ook op 21 uur… toch?