Laatste voeding eraf

Ons zoontje Aaron is over 3 dagen precies 4 maanden en krijgt 5 voedingen van 200cc per fles.
De 1e fles met 2 schepjes rijstebloem en de laatste met anderhalve schep rijstebloem.
De laatste fles krijgt hij meestal tussen 9 en half 10 maar ik moet hem daarvoor wakker maken en hij slaapt er de nacht niet mee door.
Ik heb het idee dat als ik van de ena laatste fles 220cc met 2 schepjes rijstebloem maak en hem niet voor de laatste fles wakker maak, dat hij dan beter doorslaapt.
Hij gaat dan dus vier voedingen krijgen in plaats van vijf.
Hij wordt nu 3 a 4x per nacht wakker.
Hij krijgt nog geen bijvoeding.

Weet iemand raad of kan er iemand bruikbare tips geven?
Hij weegt trouwens al iets meer dan 7 kilo.

Groetjes Danielle

Allereerst welkom op de site.
Als jij denkt dat hij eraan toe is om die laatste voeding te laten vervallen dan zit er maar 1 ding op: uitproberen!

Zijn geen gouden tips voor: alleen uitproberen dan ben je er snel genoeg achter.

Groetekes, Sje

oh dat lijkt me reuze spannend om zoiets uit te proberen… mijn nachtrust is me heilig maar helaas heeft Sje volkomen gelijk en kom je er alleen op die manier achter!

wat doe je als hij nu 's nachts wakker wordt? waarom geef je hem de eerste fles ook rijstebloem? Wij zitten beetje op dezelfde lijn met leeftijd kinderen. Ons zoontje Jurian is de 15e precies 4 maanden maar afbouwen ga ik nog niet doen… paar keer geprobeerd maar mislukt … hij wil hem echt nog hebben… wel lukt het al om de voeding van 19 uur te minderen … die wil hij nooit helemaal… hoe is het verder met het slaappatroon van aaron overdag? zijn schema…

ja ff nieuwschierig…

Wij hebben de laatste fles er ook afgehaald en gekeken wat er gebeurde. Wonder boven wonder sliep onze dochter toen langer dna met avond fles. Wij egevn de laatste fles nu om 19/19.30 en dan de nacht in tot 's morgens 7 a 8 uur.

Gewoon proberen. Ze komen vanzelf als ze honger hebben.