Laatste fles

hallo allemaal,
mijn zoontje wil met regelmaat zijn laatste fles niet. Dit is niet elke avond zo, maar af en toe, net als vanavond wil hij ze absoluut niet. Hij is net 6 maanden oud trouwens. Hij gaat elke avond in bad, en krijgt daarna zijn fles. Nu begon hij na een paar slokken te huilen en wil de fles echt niet. Hij is dan wel heel moe. Ik heb m op bed gelegd, en na een kwartier huilde hij nog. Toen de fles nogmaals aangeboden en toen wou hij m wel. Dit is dan telkens zo, hij wil dan de fles in eerste instantie niet, maar daarna wel. Reden?
Zou hij te moe zijn op dat moment?
Soms valt hij wel in slaap, en maak ik m na een uur wakker, dan drinkt hij de fles ook leeg. Ik kan zelf niet vinden waarom hij dit doet, of wat ik kan doen zodat hij zijn fles wel wil.
Hopelijk herkent iemand van jullie dit en kan ik mogelijk wat tips krijgen.
Bedankt!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

damian had dit ook en nu nog steeds af en toe. hij drinkt maar de helft van zijn fles of nog niet eens. wat ik dan doe is ik leg hem op bed na wat gedronken te hebben. meestal gaat hij dan na een half uurtje kletsen en spelen wel slapen en als hij een half uurtje slaapt geef ik hem in zijn slaap de rest op bed. ik haal hem er niet uit en maak hem niet wakker maar hij drinkt hem dan wel leeg. doe ik dit niet haalt hij de nacht niet. doe ik dit wel red hij het tot half 6 half 7.
misschien dat je er ook wat aan hebt

ik ben al blij dat iemand het herkent. Ik geef inderdaad ook altijd de fles nog als ie slaapt (meestal wordt ie wel wakker, maar slaapt meteen erna ook wel weer).
Hoe vaak heeft Damian dat?
Hier is het na een maand of drie begonnen, en ik denk een keer of 2-3 in de week.
Groetjes en bedankt

damian heeft het sinds 2 maanden geleden maar wel bijna elke dag. hij wil nu sinds gisteren ook zijn eerste fles niet meer maar gelukkig komt hij weer op een beetje normale tijden dus zijn we overgestapt naar pap

oh nou, ben blij dat ik niet de enige ben… Ik snap alleen niet waarom hij zijn fles niet wil… Vanavond was t weer zover, dadelijk nog maar eens proberen, normaal drinkt ie m dan wel leeg.
Ik merk wel dat ik er af en toe gefrustreerd van raak. Wat doe jij? Alles uit de kast trekken om de fles te laten drinken of je erbij neerleggen en gewoon te bed leggen en later nog eens geven (in zijn slaapt)?

ik heb een paar weken alles uit de kast getrokken maar dan ging hij alleen maar meer tegenstribbelen. toen heb ik hem op een gegeven moment maar in bed gelegt en meestal ging hij idd slapen. soms werdt hij weer wakker van de fles en soms dornk hij hem in zijn slaap en sliep hij de nacht lekker door. zonder de fles red hij helaas de nacht niet dus helemaal weglaten is (nog) geen optie maar we proberen het al wel af en toe eens maar dan komt hij rond 1 uur.

hier redt hij het ook nog niet zonder fles, en dan krijgt hij sowieso te weinig binnen, het is al geen grote eter. Hij krijgt 's ochtends een fles, overdag fruit en groenten, ik bied dan na een uurtje nog wel een fles aan, maar daar drinkt hij zelden van. Als hij dan 's avonds ook al geen fles meer drinkt, krijgt hij wel heel weinig binnen. Dus doe ik het ook maar zo. Toen ik hem net in bed legde, heeft hij een half uurtje geslapen, wakker geworden en zijn fles leeggedronken en meteen weer in slaap gevallen… Raar, maar ik ga er me dan maar bij neerleggen.
Bedankt trouwens, heel fijn om met mensen te praten die hetzelfde hebben

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m1.lilypie.com/lgvyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - ineke1980 op 03 Jul 2010 20:45:18

ow jij hebt nog mazzel want als ik het goed begrijp ligt ie nu dus voor de nacht op bed. damian krijgt dus zijn laatste fles om half 10 eerder pakt ie niet en om half 11 11 uur geef ik de rest. hij wil nu ook echt nog niet zijn fles. heb het net weer geprobeert maar krijg hem er echt niet in. we zitten nu zelf op 1 fles per dag (de laatste dus) 's ochtends pap (wel van flesvoeding gemaakt) fruit middag brood avond groente hij eet alles goed op alleen die fles he…

ja dat klopt, hij ligt nu op bed voor de nacht. Normaal gezien redt ie het tot een uurtje of 6. Soms wat eerder, soms wat later. Normaal slaapt ie prima door, maar met deze warmte is het wat minder natuurlijk.
Met groente moet ik ook altijd wat moeite doen, maar dat gaat er wel in, fruit en zijn fles 's ochtends gaan eigenlijk altijd prima. (niet te hard roepen natuurlijk voor dat ook weer moeilijk wordt…)
Maar als ik het zo lees heb ik nog mazzel ja.
Lastig he, ik vind het heerlijk om moeder te zijn, maar dit zijn wel dingetjes die ik moeilijk vind, al was het maar omdat ik niet snap waarom ie dit doet. Maar ik mag verder niet mopperen hoor, het is een vrolijk mannetje dat het verder goed doet en zelden ziek is, dus al met al zijn het maar kleine dingetjes.

haha gelukkig maar.

ik ben nu even ten einde raad hij heeft zijn groente bijna niet gegeten maar 5 happen terwijl het normaal niet snel genoeg aangeboden wordt bij meneer. hij heeft dus om 3 uur zijn laatste voeding gehad maar ook de fles pakt ie nu niet. ik ben net al een uur aan de wandel geweest maar meneer gaat echt niet slapen en eten wil die al helemaal niet. heb hem nu maar weer op bed gelegt maar hij ligt weer te spelen en kletsen terwijl ik zijn knuffel al uit bed heb gehaald. hoop dat hij toch zo gaat slapen en dat hij dan de fles pakt anders vraag ik me af hoe laat hij vannacht komt want vanaf 3 uur is toch wel een heel eind

ow wat vervelend!
Hier heb ik meneer niet meer gehoord…
Succes ermee, hopelijk lukt t snel en heb je een rustige nacht

nou hij slaapt al ruim een half uur. net de fles gegeven en die ging bijna leeg (210 + 7 schepjes + pap).

snap echt niet waarom hij hem wel slapen drinkt maar als hij wakker is hem echt weigert

Nou, gelukkig viel het qua tijd nogal mee. Hopelijk heb je een rustige nacht gehad. hier wel rustig maar wel vroeg! Half 6…
Ja gek he, dat ie m slapend wel pakt, en wakker niet… Ik had al eens gegoogled maar kan niet echt iets bruikbaars vinden wat het zou kunnen zijn.

[img]http://m1.lilypie.com/lgvyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

hier was het ook vroeg het was half 5!!!
echt die warmte ik wordt er gek van. zijn boterham wil die ook absoluut niet maar hij ligt nu wel eindelijk even te slapen.

ik kan er verder ook niks over vinden en op het cb weten ze ook niet wat het is echt vreemd

Hoi!

Heel herkenbaar…Jasper heeft het met perioden gehad, meestal duurde het zo’n een a 2 weken. Het is me ook nooit helemaal duidelijk geworden waar het mee te maken had. Misschien te moe, sprong, of tandjes.
Hij begon dan heel gretig aan z’n fles maar na een paar slokken was het ineens gillen geblazen, wild gespartel en absoluut de fles niet meer willen. Ik vond het vooral vreemd omdat hij in eerste instantie wel enthousiast van start ging. Had daardoor het idee dat hij er wel zin in had. Heb het op CB wel besproken, maar zij hadden er ook geen verklaring voor.
Uiteindelijk ontdekte ik dat als ik even stopte, en met hem op de arm heen en weer liep en vervolgens al lopende de fles weer in z’n mond stopte hij hem dan meestal wel nam, waarna ik weer kon gaan zitten en hij hem helemaal leeg dronk…
Ik kon er soms ook helemaal moedeloos van worden, zo lastig om dan te verklaren wat er aan de hand was. En net als jij omschrijft als ik hem dan in bed legde zonder de fles leeg te drinken dan was het ook weer brullen geblazen en nam ie hem uiteindelijk toch nog. Hier is het gewoon weer over gewaaid, wel een paar keer voor korte periode teruggekomen maar toen had ik inmiddels het heen en weer lopen en vervolgens lopend de fles geven ontdekt en dat werkte best goed.
Kan het overigens zijn dat je zoontje tandjes krijgt? Ik had bij ons wel het idee dat het daarmee te maken had, maar weet het niet zeker.

Succes, hoop dat het weer wat rustiger wordt!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

hoi Carolien,
ja tandjes dat zou kunnen, hij bijt echt overal heel enthousiast op, maar er is nog niks te zien in zijn mondje.
Het is wel herkenbaar! Hij begint in eerste instantie ook enthousiast, maar na een paar slokken is het gillen geblazen.
Het wandelen heb ik ook al geprobeerd, soms werkt t en soms ook niet. Maar uiteindelijk drinkt hij zijn fles wel leeg, maar het is inderdaad soms frustrerend de manier waarop…
Vanavond viel het mee, gelijk een halve fles leeg, nou daar was ik erg blij mee!
De rest geef ik dadelijk nog wel. Hij viel ook heel makkelijk in slaapt, wat anders ook nogal eens moeilijk is. Hopelijk is het einde in zicht en drinkt ie binnenkort weer normaal. Overigens was de rest van het eten ook drama vandaag. Zelfs fruit, wat ie anders juist heel graag heeft.
Ik moet volgende week nog een keer naar het cb, zal daar ook eens navragen, maar ben er bang voor.

groetjes
Ineke

damian zijn voeding was vandaag ook een drama. de fles weigert hij bij mij gelijk als hij hem ziet gaat ie heel hevig nee schudden en ik krijg hem niet eens in zijn mons. bij ons kunnen het ook geen tandjes zijn want hij heeft er al 7 en nog geen een keer daardoor de fles geweigert. ik ben bang dat het toch echt gewoon een sprong is waar die nu in zit en ik merk het wel. blijf hem lekker slapend te geven alleen zo even kijken hoe ik dat ga doen zonder hem wakker te maken want meneer heeft besloten dat hij dus op zijn buik slaapt als ik hem omdraai gaat hij huilen draaid zich terug en slaapt dan weer verder

@Mellanie: hoe was het nog gegaan?
Hier was het weer half 6, maar verder redelijk rustig, dus das al een vooruitgang. Ook de fles vanochtend ging er goed in. Hopelijk zijn we weer op de goede weg en betert t bij jullie ook snel.

groetjes
Ineke

het was hier vanmorgen kwart over 7!!!
hij heeft toen heerlijk gegeten en sliep om half 8 alweer. dat heft hij volgehouden tot half 11. loop nu dus iets achter met de voedingen maar dat geeft niet

ooowww kwart over 7, heerlijk zeg!
fijn dat t beter gaat, hopelijk blijft t zo!

groetjes
Ineke