Laatste fles

Hi,

Milo wordt over 3wk een jaar. Hij krijgt nu s’morgens pap (200cc), gemaakt met Friso 2. 'S middags tuitbeker opvolgmelk (na brood) drinkt ie echter nog geeneens half leeg. en voor het slapen gaan ook nog een fles opvolgmelk (180cc). daarnaast uiteraard 2 gezonde tussendoortjes en groentehap.
Ik heb begrepen dat hij zo gewoon halfvolle melk mag. Met vit D druppels. Wanneer moet ik gaan afbouwen met de laatste fles? Hij krijgt meestal rond 17.00 zijn warme prakkie, en rond half 7 /7 uur gaan we lekker douchen, daarna de fles en dan lekker slapen. Dit is zo’n vast ritueel, ik weet niet of ik dat er weer uit krijg…? Moet ik steeds minder melk gaan geven, of de melk ook in een tuitbeker geven??? Hij moet toch van die fles af. Maar ik vraag me af of hij het wel red toch de volgende ochtend. Hij heeft deze week leren kruipen en ik merk dat ie honger als een paard heeft, eet de oren van mn hoofd haha.
Zo moet ik toch naar het cb maar wiljullie ervaring/tips ook!

bedankt!!!

x Floss

Hey hallo,

Julia is nu 16 maanden en krijgt nog altijd de laatste fles, rond half 7/ 7 uur.
Ook gewoon als ritueeltje, en de ene keer wil ze wel een beetje maar de andere keer, slaat ze m meteen al af.
Wist je dat als je kindje de 1 jaar is gepasseerd, ze gewoon ook minder nodig hebben, ze regelen het eigelijk altijd zelf.

Liefs Wendy

Hoi

Ze mogen inderdaad vanaf ongeveer een jaar halfvolle melk. ene cb zegt eerder ander later maar gemiddeld bij een jaar. Je zou sávonds na het warme eten een toetje kunnen gaan introduceren en dan de fles sávonds afbouwen met steeds minder of vervangen door water. Vitamine d druppels geef ik gewoon op een klein lepeltje 1 keer per dag. je mag maar 5 druppels geven.
Voor de honger zou je hem ook wat meer warm eten kunnen geven weet niet of ie dat pikt.
Ze gaan op een gegeven moment vanzelf minder te eten omdat ze minder hard gaan groeien.

groetjes,

lon106