Laatste fles?!

Tot wanneer hebben jullie rijsterbloem door de laatste flesvoeding gedaan?
Want heb het idee als ik het er nu wel of niet door doe dat Ruben even lang slaapt.

En is het nodig om die laatste fles er uiteindelijk uit te halen? want zelf drink je vaak ook nog iets voor het slapen gaan?

Ik heb het laatst ook al eens op het CB gevraag maar daar wisten ze het natuurlijk weer eens niet.
Ze kon me alleen vertellen toen Ruben 5 maand was dat de laatste fles er wel uit mocht, nou sorry hoor maar dat vond ik dus veel te vroeg.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ik ben dat alweer vergeten van Steef (hahaha)
Zal ff kijken op dat papier wat ik toen bijna een jaar heb bijgehouden (hoe gek kan je wezen om dat een jaar bij te houden hihi)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

quote:
(hoe gek kan je wezen om dat een jaar bij te houden hihi)

hahaha…Dan ben je niet gekker als mij
Want ik hou alles ook van maand tot maand bij.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Dat is ook grappig want ik zit met hetzelfde probleem.
Tessa is nu 8 maanden en volgens het cb moesten we langzaam de laatste fles van 19:30 schrappen en dan yoghurt of zo geven.
Mijn man was toen naar het cb dus kon het niet vragen maar waarom die laatste fles perse geschrapt moet worden snap ik nog steeds niet.
Ze krijgt nu ook totaal 3 flessen van 210cc.water met 6 schepjes voeding waarvan de eerste met tarwepap en de laatste met rijstebloem en ze drinkt hem altijd zo leeg. Dus ben voorlopig denk ik nog niet van plan om die fles te schrappen. Ook omdat ze niks anders drinkt dan die 3 flessen op een dag simpelweg omdat ze niks anders wil drinken.
Ben ook benieuwd waarom het cb dit advies geeft.

ik luister gewoon niet naar adviezen van het cb als mijn
hart me wat anders ingeeft. Joyce drinkt zo weinig op een dag dat
ik die laatste fles gewoon lekker blijf geven. Vind het altijd nog een
leuk moment ook zo saampjes beneden. Nog even wat drinken, even
knuffelen en dan hup naar bed !

quote:
Ben ook benieuwd waarom het cb dit advies geeft.
Misschien dat als je de laatste fles wegdoet dat je kindje dat zelf gaat compenseren door overdag meer te drinken. Ik heb het nog niet uitgeprobeert maar ik denk dat het cb daarom dit advies geeft.

ik heb nooit rijstebloem ersdoor gedaan bij beide niet,ze vonden het niet lekker

maar dylan die heb zeker tot 11 maanden behoefte gehad aan de laatste fles om 23.00,cb vond dat niet nodig en zei afbouwen steeds 15 minuten vervroegen tot je op 8 uur zit

met kaitlyn heb ik de laatste fles vanaf 5 maanden alleen om 8 uur gedaan

en toen ze groente ging eten met toetje ben ik de fles gaan minderen
dus steeds minder klaar maken en met 8 maanden verviel die fles er ook vanaf

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Hoi Marianne

De rijstebloem hebben wij er rond 6 a 7 maanden afgehaald.
En de laatste fles sinds een week of 4.

Ze hebben dan net een hele maaltijd op + toetje en dan vlak erna weer een fles. Zou ik zelf ook niet aanmoeten denken had ik in 1x bedacht. Manon dronk hem wel maar nu zonder slaapt ze net zo goed en lang.

Dus een flinke bak yoghurt is het laatste wat ze krijgt.

Gewoon kijken wat je denkt dat goed voor Ruben is!

Tessie

quote:
hahaha....Dan ben je niet gekker als mij Want ik hou alles ook van maand tot maand bij.

Vrees dat ik wel een tikkeltje gekker wàs
Ik hield het namelijk niet elke maand bij, maar elke dag Whahaha
Nou ja, kwam ook omdat hij een extreme spuger was (zijn we nog voor bij kinderarts geweest, allerlei onderzoeken etc.)
Maarrehmmmm…ik is vergeten te kijken vandaag, naar dat schema

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

ik geef ook nog om 19:00 de fles… ben wel aan het afbouwen, maar vind het zelf ook nog zo’n fijn moment!! Luca drinkt verder nog 2 bekers melk en wat diksap. Ook heb ik altijd in een tuitbeker water staan, zodat hij af en toe kan drinken. Zeker nu hij verkouden is heeft hij daar behoefde aan! Ik had daarnet er nog maar 100 ml in gedaan, en toen protesteerde hij wel even! Maar hij ligt nu heerlijk te slapen… dus zo erg was het niet! Lekker doen wat jij denkt dat goed is hoor!!

Ik hou ook bij wat luca allemaal doet en kan! Maar niet elke dag hoor, telkens een stukje als ik weer wat te melden heb! Verder plak ik er kaarten in die hij krijgt, of andere stukjes… leek me wel leuk voor later!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker