Onze zoon is bijna 1 en van het CB heb ik begrepen dat dan de laatste fles voor het slapengaan eraf kan. Hij krijgt nu pap in de ochtend (en nog een klein beetje melk erbij), tussen de middag een flesje melk en dan voor het slapen gaan heel weinig (nu 90 ml, ben aan het afbouwen). Maar hoe moet ik dit verder aanpakken? Gewoon rigoreus stoppen en kijken of hij de nacht doorkomt? Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik ben al aan het afbouwen, maar de flesjes gaan nog wel helemaal op…
Laatste fles voor slapengaan, hoe eraf?
Wij zijn ook gaan afbouwen. Erik was toen 9 maanden. Hij dronk de fles (210cc) altijd nog helemaal leeg, maar toch. We gingen telkens minderen met 30cc en als dat goed ging, dan weer met 30cc minder, etc. Tot we nog maar op een flesje van 60cc zaten (wat echt bijna niets meer voorstelt). Toen hij met dat flesje achter z’n kiezen gewoon doorsliep, lieten we hem de volgende avond helemaal weg en dat ging prima!
Achteraf denk ik dat we het laatste flesje ook wel in één keer helemaal weg hadden kunnen laten, maar dat durfde mama zelf niet aan
Groetjes,
M
Hier is het hetzelfde gegaan als bij Mriek.
Het avondflesje hoorde helemaal bij het avondritueel, dus in 1x weglaten durfde ik zelf ook niet. Ook af gaan bouwen tot 60 cc (in 1,5 week) en de volgende avond alleen nog wat slokjes warm water gegeven, de dagen erna koud water en nu nog steeds. Hij neemt zelf wat slokken en duwt de fles dan weg.
Eerst werd hij steeds rond 6u wakker, speen erin en dan ging hij weer eventjes door.
Nu zonder fles (hij eet voor het laatst rond 17.45u) wordt hij 6.45 wakker, dus ik ben dik tevreden.
Succes! Je zult straks vast trots zijn op je zoon!
Danielle dronk de laatste dagen de avondpap niet meer. afgelopen nacht er gewoon mee gestopt. Vanacht ging het goed, vanavond weer proberen geen fles te geven.
Bij ons is onze kleine meid dus zelf gaan afbouwen .
Succes ermee
Danielle is geboren op 7-1-2010
Wij zijn in 1 keer de fles niet meer gaan geven en in plaats daarvan kreeg (en krijgt) onze dochter een bekertje drinken voor het slapen gaan. Hier dus ineens goed gegaan.
Wij hebben hier ook in een keer de laatste fles eraf gehaald. Dion krijgt voor het slapen gaan nog wat drinken en dan lekker op bed. Dit ging in een keer goed.
Heb je het nu al geprobeerd??? En hoe ging het???
Ik denk niet dat het zo’n vaart loopt hoor. Gewoon doen als jij denkt dat dat goed is. Wil je die fles nog even blijven geven is het ook goed. Ben gisteren hier naar CB geweest met mijn dochter (in belgie) en ik heb gevraagd of ik die laatste fles eraf moest halen. Antwoord in belgie is nee. tot 5 jaar!!! wordt daar 500cc melk of melkproducten geadviseerd. Op welke momenten van de dag is minder belangrijk. Ik mag die fles dus blijven geven of als ik dat niet meer wil, zal ik haar de rest van de dag meer melk (produkten) moeten geven. Mocht nr 2 opvolgmelk ook tot max 16 maanden blijven geven, daarna MOET je overstappen op gewone melk of groeimelk. Vanaf 12 maanden MAG je overstappen op gewone melk, dan wel extra vitamine D geven. Met die melk komt het dus niet zo nauw hoor! De kindjes in Belgie worden ook allemaal gezond groot
mama1980
ik moest hem ook eraf halen van het CB, maar hij heeft hem nog echt nodig. Ook als hij zijn avondeten en toetje krijgt, drinkt hij hem nog. Ik ga wel wat minder geven nu. Geef 150/5 en wil deze dus gaan afbouwen. Maar als hij over een half jaar nog een avondflesje wil, prima! We moeten ook helemaal van de flessen af, maar dat zie ik ook nog niet gebeuren voorlopig. Hij kan wel uit een beker drinken, maar het is gewoon niet handig. De speen mocht ook alleen nog maar 's nachts. Ik vind het wel goed allemaal. Ik doe gewoon wat ik zelf denk dat goed en te doen is.
22-12-2009 colin geboren
Hier ook nog een avondflesje om 19.00 uur. Gisteren bij het cb geweest (ned ) en zij gaven aan dat ik die fles nog gewoon kon blijven geven. Geen probleem. En als ze tussen de 300-400 cc aan melkproducten zit is ook prima. Opvolgmelk mag tot 1 1/2 jaar. Gewone melk mag nu ook al, maar inderdaad met vitamine D erbij. Zolang onze dochter deze nog drinkt, blijven we dit gewoon nog geven.
Als je toch wilt stoppen, denk ik dat het niet veel uitmaakt hoe je dit doet.
Succes
Jeuly
quote:
Wij zijn ook gaan afbouwen. Erik was toen 9 maanden. Hij dronk de fles (210cc) altijd nog helemaal leeg, maar toch. We gingen telkens minderen met 30cc en als dat goed ging, dan weer met 30cc minder, etc. Tot we nog maar op een flesje van 60cc zaten (wat echt bijna niets meer voorstelt). Toen hij met dat flesje achter z'n kiezen gewoon doorsliep, lieten we hem de volgende avond helemaal weg en dat ging prima!Achteraf denk ik dat we het laatste flesje ook wel in één keer helemaal weg hadden kunnen laten, maar dat durfde mama zelf niet aan
Groetjes,
M<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
quote:
Wij zijn ook gaan afbouwen. Erik was toen 9 maanden. Hij dronk de fles (210cc) altijd nog helemaal leeg, maar toch. We gingen telkens minderen met 30cc en als dat goed ging, dan weer met 30cc minder, etc. Tot we nog maar op een flesje van 60cc zaten (wat echt bijna niets meer voorstelt). Toen hij met dat flesje achter z'n kiezen gewoon doorsliep, lieten we hem de volgende avond helemaal weg en dat ging prima!Achteraf denk ik dat we het laatste flesje ook wel in één keer helemaal weg hadden kunnen laten, maar dat durfde mama zelf niet aan
Groetjes,
M<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Fijn om te horen mama1980! Haha leve het Belgische CB! Nee grapje, maargoed ik geef Joaquin ook nog iedere avond voor het slapen gaan zijn flesje van 120ml 4 scheppen en `s ochtends ook fles met pap. Bij de boterham wel gewone melk. Ben blij te horen dat dat eventueel mag tot 5 jaar!!! Ik zie het namelijk niet zo snel gebeuren dat Joaquintje hem niet meer wil. Ik laat hem dat zelf bepalen, ga er bij ons bijdehante manneke vanuit dat hij de fles wegduwd als hij er geen behoefte meer aan heeft… ben benieuwd wanneer