Laatste fles vervroege hoe ? HELP

Hallo mama’s

Safa is 6 maanden en krijgt nog steeds om 23:00 de laatste fles.
Soms moet ik hem wakker maken,maar heel vaak word hij zelf wakker.
Als ik hem niet wakker maak dan word hij vaak rond 00:00 wakkker en wil hij zijn fles.

Hij krijgt om 07:00 de fles van 210 water+7 schepjes
11 weer een fles
14:00 Fruithapje + diksap
17:00 groentehap+ water

18:45 in bad en om 19:00 zijn fles…en dan gaat hij slapen tot 23:00 en dan zijn laatste fles.

Ik heb geprobeerd hem later de fles te geven maar dat ging gewoon niet rond 19:00 valt hij in slaap…Wie kan me a u b hier bij helpen.
Ik heb het gevoel dat hij zijn laatste fles echt nog nodig heeft,hij drinkt het namelijk altijd op.
Heel soms laat hij net 10 a 15 cc staan maar dat komt niet vaak voor.

Zelfs het consultatiebureau kan mij niet helpen.

Groetjes de mama van Safa.

hoi safa ik heb weleens gehoord elke keer met een kwartier vervroegen en dat je die laatste fles van 7 uur iets later doet ik weet het ook niet precies ik heb een zoontje van 3 maanden groetjes chantal

Hai Safa,

Geef je als laatste een fles pap?
Bob (8maanden) krijgt om 19.00 uur een fles pap en slaapt daar heerlijk op door tot half 8.
Als hij al een keer wakker word 's nachts, dan leg ik 'm eerst even naast me neer, vaak valt hij dan wel weer in slaap, als dat niet helpt maak ik nog een flesje melk. Ik ben bang als je gelijk een fles geeft, dat hij daaraan went en dan ben je verder van huis.

Groetjes Maaike
Mama van Nicky en Bob

Tessa kreeg sinds kort ook nog 4 flessen waarvan de laatste ook dus om 21:30.
We moesten haar daar ook elke keer voor wakker maken wat we helemaal niet leuk vonden.
Nu ze goed groentehap en fruithap eet (en ze weegt voldoende is al 9,5 kilo) mochten we over op 3 flessen. Ze krijgt 3 flessen met 220cc. water + 7 schepjes voeding.
Ik snap wat je bedoelt met ze drinkt nog wel de laatste fles leeg dus denk je dat ze het nog nodig hebben.
Tessa dronk namelijk ook nog altijd de laatste fles om 21:30 helemaal leeg (210ccwater+7schepjes).
Toch over gegaan op 3 flesvoedingen en dat bevalt prima. Ze krijgt nu ook om 19:30 de laatste fles en dan slaapt ze tot 7:30 de volgende ochtend.
Ze werd de eerste paar dagen wel rond 22:00 wakker en een beetje jammeren maar ze viel vanzelf weer in slaap.
Als je het idee hebt dat ze goed groentehap eet en ze weegt genoeg kan je misschien toch wel 3 flessen proberen.
Tessa is nu ook 6,5 maand en ze krijgt nu 3 flessen sinds anderhalve week.
Succes ermee!
Groetjes Kim

O ja wat ik nog vergeten was te melden. Ze krijgt nu s’ochtends en s’avonds rijstebloem door haar voeding. Misschien kan je dat ook proberen??

Ik lees net over de laatste fles overslaan.
Joyce is nu acht maanden maar wij zijn er mee doorgegaan met die laatste
fles omdat ze anders te weinig melk op een dag binnenkrijgt.
Ik denk dat je daar wel goed op moet letten.
Mijn mening is dat zolang ze het drinken s’avonds ze het wel nodig hebben.
Joyce laat de laatste tijd zelf haar laatste fles staan en daarom denken
we dat ze de laatste fles niet meer nodig heeft.
Zelf denk ik dat je kleintje het zelf het beste aan kan geven, ookal is het
voor jou even wat minder als je om elf uur nog moet voeden.
Misschien is het een idee hem die fles om tien uur te geven ?

Gewijzigd door - mandy 2 op 15 Apr 2006 11:02:46

Doordat Safa een groentenhap krijgt kan de fles van 19.00 later gegeven worden. Als je die zo lang mogelijk rekt, bijvoorbeeld naar 21.00 of 21.30 ofzo dan kan de fles van 23.00 uur vervallen.

Geef bijvoorbeeld desnoods de groentenhap ook een half uurtje of uurtje later als Safa dat volhoudt. Dan trekt hij het ook makkelijker tot de fles halverwege op de avond.

Als het op deze manier goed gaat, kun je op een gegeven moment de avondfles weer in etappes gaan vervroegen tot ongeveer 20.00 uur. Daarna kan hij dan de nacht in tot de volgende ochtend.

Zo hebben wij het bij onze meisjes gedaan en dat werkte prima.

Groetekes, Sje