Hallo allemaal
Ik had een vraagje hoe het bij jullie is gegaan
Mijn zoontje is nu 13 maanden en krijgt nogg steeds een fles om 23 uur met 120cc water en 1 schepje poedermelk (voor de smaak)
Hij wordt uiterlijk om 23,30 wakker en wil dan drinken
Overdag krijg ik er niet meer dan 700 cc in
Wat ik ook probeer het lukt niet
We hebben al een aantal keer geprobeerd te stoppen Maar dan was het brullen midden in de nacht
Verder is het een super makkelijk kind Eet goed, slaapt goed etc
Zo heel erg vind ik het niet om hem nog om 23.00 een flesje te geven Maar ik wil er wel een beetje mee gaan stoppen
Hoe lang hebben jullie nog een late fles gegeven???
Of ben ik de enige gek die nog om 23.00 een fles geeft aan een 13 maanden oude baby
Groetjes Linda
Laatste fles om 23uur stoppen!?
Hij is echt veel te oud om nog zo’n late fles te krijgen. Die had er al lang af moeten zijn (meestal zo rond de 4 maanden geloof ik).
Gewoon mee stoppen. En dan is het maar brullen. Als je dat negeert, krijgt hij vanzelf door dat het klaar is met die luxe van een late fles. Het is puur voor het lekker dat-ie die fles nog wil. Kost een paar nachtrusten maar dan is het ook afgelopen.
Groetekes, Sje
Hoi sje
Grappig dat jij met 4 maanden zegt
De laatste keer was ik op het cb Toen was hij 11 maanden
Daar hadden ze er geen enkel probleem mee dat ik nog een late fles gaf
Ik weet dat het een een gevalletje brullen gaat worden en het met een dag of 3/4 over is
Maar vroeg gewoon af hoe anderen dat doen
Doe het ook een beetje voor mezelf Ik vind het lekker om hem nog even bij me te hebben zo lekker warm klein kereltje
En hij vindt het niet erg en slaapt uitstekend verder na zn fles
Hoeveel cc vocht drinken jullie kids?? Incl yogert etc
Tuurlijk is het lekker om hem nog even bij je te hebben, maar tegen de tijd dat-ie 18 is wil-ie dat niet meer hoor.
Je moet bepaalde fases wel los kunnen laten en het niet voor jezelf doen. Het belang van je kind staat voorop en dat belang is niet dat-ie met 13 maanden nog een late voeding krijgt waar de gemiddelde baby met 4 maanden vanaf is.
Groetekes, Sje
Hier was de late fles ook weg rond de 4-5maanden.
Ik zou hem of laten huilen of de hoeveelheid afbouwen (iedere 2dagen bijv 20cc er af totdat er niks meer is en dan alsnog laten huilen)
Hier was de laatste voeding eraf rond de 5 maanden. Ik moest haar wakker maken, en sindsdien lieten we haar gewoon liggen. Ik geef nu de laatste fles (180cc) bij het avondeten. Als ze het niet op kan, geef ik de rest voor het slapen gaan. .
Het lijkt me inderdaad lastig als je kind wakker wordt en dorst heeft. Mijn meisje krijgt 's ochtends en 's avonds 180 cc melk, en overdag 3 bekers drinken. (1 vers geperste sap, en 2 sapjes of yoghurt), daarnaast krijgt ze elke dag soep (is hier gewoonte, en ze vindt het lekker).
Veel sterkte ermee, en gewoon even de tanden op elkaar zetten.
Groetjes, Daniella
hoi
Miscchien moet je even bij het “babyforum” kijken, er tsaan daar veel topics over de laatste fles laten vallen, maar ook over de hoeveelheid melk die ze op dez leeftijd nog mogen (300-500cc per dag MAX, dit is incl yoghurt etc)
succes groetjes Gidget
Bij Morgna was ie ook rond de 5.5 maanden weg. Ze kwam er niet meer voor.
Groetjes,
Michèle
Als hij nog 700 cc opvolgmelk of gewone melk krijgt en ook nog toetje krijgt hij veels te veel zuivel binnen mag maa 300 tot 500 cc zijn op een dag.
En hier de laatste fles weg met 5 maanden
Liefs Michelle
Hoi hoi
ik zou ook zeggen, laat maar ff brullen die paar dagen. Gewoon wel even troosten, dmv een aai over de bol, maar niet oppakken.
Als je het zo gezellig vind… (kan ik me voorstellen)… is 's ochtends een papfles dan geen optie? Jens heeft tot hij 14/15 mnd was nog 's ochtends een papfles gehad, tot hij zelf de fles ging weigeren.
Inmiddels is de avondvoeding van jouw zoontje ook een gewoonte geworden, denk ik.
Oh meiden, wat heerlijk dat bij jullie rond 5mnd de laatste avondvoeding er af is/was!
Femke heeft die nog steeds en komt ook nog steeds 's nachts. Elk kind is weer anders; Jens had 'm toen ook al laten vallen, hahahaha… Ik kijk halsreikend uit naar langere nachten dan 6 à 7u hihihi. Gelukkig drinkt ze wel steeds minder 's nachts
Morgan sliep met 8.5 maanden ook pas echt door Marlala. Ze was wel der fles kwijt rond 5.5 maanden, maar helaas voor ons ook regelmatig der tul
Groetjes,
Michèle
Ach ja, zo is er altijd wel wat 's nachts, haha. Is het niet een fles of speen, dan wel dat ze (later dus) naast je staan voor een knuffel :S
Ha ha ha ja of omdat ze niet kunnen slapen omdat er een monster onder hun bed ligt of zo.
Groetjes,
Michèle
Hier was de laatste fles eraf toen Erik rond de 7 maanden oud was. Hij lustte hem nog wel, maar had hem niet meer nodig. Dus met 30cc per keer afgebouwd tot we nog maar op 60cc zaten en toen weggelaten. Ging prima, gewoon proberen!
Groetjes,
M
quote:
Als hij nog 700 cc opvolgmelk of gewone melk krijgt en ook nog toetje krijgt hij veels te veel zuivel binnen mag maa 300 tot 500 cc zijn op een dag. En hier de laatste fles weg met 5 maandenLiefs Michelle
<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/12/eejb.jpg" width=“80” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/d7kBp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>
Ik heb dit al eerder op het forum gelezen, maar dan gaat het bij ons ook niet goed. Dani krijgt nog 3 keer per dag 210 + 7 scheppen, 's ochtends in de vorm van pap (krijgt hij met lepeltje). 's middags en voor naar bed gaan rond 19.30. Verder toetje af en toe. Maar heb niet het idee dat toetje de laatste fles kan vervangen. Hij heeft echt honger dan en fles is ook zo leeg…mmmmh wat doen???
<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/12/3fqE.jpg" width=“80” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/8rHpp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>
Hallo allemaal
Nou bedankt voor de meningen
Ik moet er wel even bij vertellen dat wij super verwend zijn met ons mannetje
Hij sliep vanaf 5 weken van 23 uur tot 8.30 door en doet dat nog steeds
natuurlijk ook omdat hij nog een fles krijgt om 23 uur
Het was gewoon een gevoel dat hij het nog nodig had
En als of de duvel er mee speelt Ik had de toppic geopend en die avond werd hij niet wakker en nu al twee dagen niet
Hij is nu van de 23uur fles af, zonder enig slag of stoot
Hij was er duidelijk klaar mee en slaapt nog steeds tot 8.30
Goud waard, dacht ik zo
Eind goed al goed
Hahaha da’s ook toeval dat hij er dan net op dat moment zelf mee stopt!
Maar lekker joh. Wel weer even wennen zeker? Weer een stapje groter geworden…
Bij ons was de fles van 23.00 uur er ook met 5 maanden af. We hebben hem tot die tijd altijd wakker moeten maken voor die fles. We waren er al eerder mee gestopt, maar ondanks dat hij bovenin de groeicurve zat moesten we hem toch gewoon wakker maken. Als we hem niet wakker maakte sliep hij gewoon door tot de volgende ochtend. Fijn om te lezen dat het nu al 2 dagen goedgaat. Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan.
Saro, wij mochten van het CB met 9 maanden de fles van na het avondeten vervangen voor een toetje. Tim is echt een vreetschuurtje, dus ik had zoiets van die pikt het echt niet zonder fles. Hij dronk hem nog zo snel leeg, ook al was het soms meteen na het eten. Maar we zijn de fles gaan vervangen voor een toetje en dat vond hij prima. Hij sliep er net zo goed op de hele nacht, dus vaak zijn het de ouders die denken dat het zonder fles niet gaat. Maar dat is echt niet zo. Gewoon de fles vervangen voor een toetje en je zal zien dat Dani het daar ook prima op doet. Desnoods proberen iedere keer wat minder te geven en dan ineens weglaten. Gewoon even kijken waar je zelf een beter gevoel bij hebt.
Groetjes,
Sandra
ik ging de laatste fles steeds een uur terug zetten toen hij 5 mnd was.
uiteindelijk verviel de fles van 7 uur en kreeg hij in plaats daarvan avond eten om 6 uur en die laatste fles zat toen inmiddels op half 10. toen ben ik uiteindelijk zijn avond eten om 5 uur gaan geven en zit zijn laatste fles om half 8.
het gaat eroveruit dat je nog een avondfles mag geven, maar zolaat is in principe niet nodig, want ze moeten rond die leeftijd echt wel ongeveer het klokje rond kunnen slapen, of in iedergeval minimaal 10 uur.
rico slaapt nu 11.5 uur ongeveer. en die laatste fles om half 8 die laat ik ook lekker zitten voorlopig, hij is er nog niet aantoe om die eraf te halen en het maakt me ook niet uit wat sommige ervan vinden dat wij die fles voorlopig erop houden.
ik heb het al eerder gezegt, ik ken een meisje van 3 die nog steeds een fles brinta krijgt voor ze naar bed gaat, gewoon omdat ze dat lekker vind, als ze volwasse zijn drinken ze dat echt niet meer hoor, mijn advies is dus gewoon kijk naar je kind, maar probeer wel die fles te vervroegen, als jij die fles er nog inet af wil halen omdat je kind er nog niet aantoe is, gewoon erop laten zitten. en probeer naar verloop van tijd gewoon wat minder in die fles te doen en kijk hoe dat gaat.
ik zie hier ook wel hoe het loopt. hij zal met zn anderhalf die fles ook wel niet meer nodig hebben en zo wel, dan wel.