Laatste fles eraf.,

ruben is vandaag op cb geweest, alles was prima en hij mag zijn laatste fles eraf…
mijn kleine ventje word al groot
ik vraag me alleen af hoe ik dat eens zal aanpakken…
zijn nieuwe schema ziet er in mijn hoofd dan zo uit:

tussen 7 en 8 pap (200 cc opvolgmelk+ 7 scheppen ontbijtpap)
half 11/ 11 fruithap
…slapen…
uurtje of 2( dan is ie meestal wakker) boterham+ gewone melk
tussen 5 en 6 warm eten+ drinken
half 7/ 7 naar bed

krijgt ie dan wel genoeg van alles? wat denken jullie?
vitamine D moet ik nog ff erbij doen, 10 mg

groetjes!

karin

Lijkt me prima zo! Zoiets had Jens toen ook (alleen die sliep toen nog 3x ipv 1x hihi). Je zou evt. nog een yoghurtje of kwarkje kunnen doen na het warme eten, want ze hebben nog zo’n 300cc zuivel nodig… ik weet niet hoeveel melk hij bij z’n boterham drinkt? Dus 200cc 's ochtends in de pap + 50cc?in de middag = 250cc … en laat dus nog wat ruimte over voor een evt. toetje.
Maar joh, verder lijkt 't toch prima?!

Als hij er zelf ook aan toe is om die laatste fles te laten vallen… lekker doen. Voor jezelf ook lekker . Jens kon die ‘pas’ met 10mnd laten staan.
Kwestie van uitproberen, je merkt 't vanzelf of het werkt.

Groetjes!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Lijkt me een prima schema. Onze kleine Teun (nu 8 maanden) is al vanaf 6 maanden niet meer aan de fles 's avonds. Zijn eetschema ziet er vanaf dat moment al ongeveer zo uit:
6.30/7.00 - fles pap (210 ml + 5 schepjes bambix)
9.30/10.00 - fruithap (+/- 2 stuks fruit)
12.30/13.00 - Boterham + fles opvolgmelk (240 ml)
15.00/15.30 - Sap 200 ml (over dag verdeeld) + koek/soepstengel
17.30/18.00 - Warme maaltijd

Hij heeft niet echt vaste slaaptijden behalve dat hij 's avonds om 18.30 uur in bed ligt en dan doorslaapt tot volgende ochtend (dit deed hij al vanaf 4 maanden). Verder komt het over het algemeen neer op 's ochtends voor fruithap 30 min tot 60 min, 's middags +/- 2 uur en eind van de middag na sap nog 1,5 à 2 uur.

Aangezien Ruben ouder is, denk ik dat hij wel voldoende binnen krijgt. Kinderen geven vaak zelf wel goed aan of ze meer/minder willen.

Hopelijk heb je hier wat aan?
Kijk vooral of hij moe is, zo ja dan gaat hij lekker naar bed. Meestal is dat na 2 uur wakker te zijn geweest.

Hmz… Danique is nu bijna een jaar en heeft die laatste fles nog steeds. Ze drinkt hem ook altijd helemaal op, heb hem wel iets verlaagd. Danique krijgt nu nog 2 x een fles van 150/5 en s’morgens pap 150… Moet die fles er nu wel of niet af… Aangezien ze hem wel drinkt?

Die fles moet je er afhalen als het voor jezelf en de kleine goed voelt, denk ik. Richtlijnen zijn er altijd, maar kijken naar wat de behoefte van je kindje is en je eigen behoefte zijn hierbij het belangrijkste.
Je kunt proberen de fles weg te laten en kijken hoe ze hier op reageert. Ik zou haar dan bij de een na laatste fles wel wat meer geven.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Mjah, denk dat het niet zoveel uitmaakt als ik bij de laatste fles wat meer doe, die is namelijk om 4 uur. En om een uur of 6 krijgt ze de warme hap, met een toetje. Om daar dan nog een klein flesje achteraan te geven vind ik ook wat overdreven. Ik wacht het wel af, denk dat ze het zelf wel aangeeft als ze hem niet meer wil drinken. Misschien hebben ze morgen bij het cb wel tips.

het toetje was ik ff vergeten:D, die hoort er inderdaad nog bij.
heb het schema iets veranderd omdat ruben zijn slaapje van 4 uur niet meer zo goed slaapt. het wordt dan ongeveer zo:

7 / 8 uur pap( 200 cc opvolgmelk+ 7 scheppen pap)
ongeveer 10 uur fruithap+ drinken
half 12/ 12 brood+opvolgmelk 150cc
…slapen…
ongeveer 3 uur beker opvolgmelk 150 cc + broodkorst/ koekje
half 6 warm eten+ toetje ongeveer 100 cc
(thee of diksap gewoon tussendoor)
half 7 tandenpoetsen, piama aan en lekker slapen…

ik denk dat dit een beter schema is…vind het altijd wel lastig om uit te vogelen…
en als ruben die laatste fles toch mist dan krijgt hij die nog ff…dat is uitproberen.

groetjes!

karin

Dit schema ziet er prima uit Karin.

Wij hebben ook met 9 maanden de fles na het avondeten laten vervallen en daarvoor in de plaats een toetje gegeven. Tim dronk zijn fles nog helemaal leeg, dus was wel erg benieuwd hoe hij erop reageerde. Maar hij vond het geen probleem zonder fles.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

vond ruben ook niet…ik heb hem gister voor het eerst weg gelaten, en meneer vond het allemaal best!

groetjes!

karin