Hoi,
ik kan je niet met alles helpen … maar wil wel een paar reacties geven. Weet niet of je er wat aan hebt hoor…
Op dit moment leggen wij onze jongste nog gewoon terug na de ochtendfles (ook rond 6 uur). Met de oudste deden wij dat vorig jaar ook. Gewoon omdat ik zelf 6 uur ook te vroeg vind en nog ff lekker bed in wil duiken…
Maar… slaapt je meisje ook weer meteen als je haar na de fles van 6 uur in bed terug legt? Denk eigenlijk dat dat een beetje maatgevend moet zijn. Als zij niet meer slaapt… misschien kun je haar dan even bij jullie in bed nemen en wat knuffelen en als ze moe is in haar eigen bedje leggen? Of anders rekken met een speentje tot 7 uur dan flesje geven en laten spelen? Dan heb je voor jezelf ook een ‘schappelijkere tijd’ om op te staan. Als zij gewoon om 6 uur na de fles weer in slaap valt… lekker laten slapen zou ik zeggen!
Vorig jaar hebben we bij onze dochter met 4 maanden en 1 week oud de laatste fles eraf gehaald. Dat was geen probleem toen. En door de 4e fles dan wat rijstebloem gedaan. Maar inderdaad… t is wat vroeg en 5e maand is ook goed. Wat wil je dochtertje denk je zelf?
Kan zijn dat ze bij de laatste fles na 22 uur al te diep in slaap is, waar ze dan net uitgehaald wordt. Met gevolg dat ze dus eerder/vroeger wakker is de volgende ochtend.
Tja als je dochtertje graag om half 10 de fles heeft… wat let jou om dat te doen?!
Hoe doe je het verder overdag? Is ze veel wakker tussen de voedingen of slaapt ze juist heel erg veel??
Oh ja… vind t aantal vragen nog wel meevallen hoor… en ik moet erkennen dat ik het ook nog steeds lastig vind! Tussen mijn 2 dochtertjes zit nu 12,5 maand… maar ik denk bij heel veel dingen ‘hoe zat t ook al weer?’ en ‘hoe deed ik dat toen?’, Hoe moet ik het nu aanpakken?? tja… en die flesjes… ik vind t ook heel lastig! Hier ons meisje wordt zo vaak wakker tussen de slaapjes in dat ik niet precies weet wanneer ze nu bijv moet eten en wanneer niet. Heeft ze honger? Is ze moe? Zal ik ze uit bed halen of toch maar laten liggen?? pfff lastig! Zal blij zijn als ze een half jaar oud is, dan is t wat makkerlijker… hoewel dat hele kleine ook wel weer schattig is!