Laatste dagje ouderscahpsverlof

Mijn laatste dagje ouderschapsverlof, zijn eerste extra dagje naar het KDV !!

vanaf vandaag gaat Dion ook op vrijdag naar het KDV nu dus 3 dagen, een jaar lang heb ik één dag in de week ouderschapsverlof opgenomen ik werkte dan 3 dagen papa had een papadag en Dion ging 2 dagen naar het KDV.
Vandaag heb ik mijn laatste dagje ben nu dus helemaal alleen thuis !!! is sinds zijn geboorte bijna nooit voorgekomen, dat voelt wel vreemd.

Hoeveel dagen werken jullie ? ik dus vanaf volgende week 4 dagen in de week (32 uur) ik ben benieuwd hoe het zal gaan want ik vond 3 dagen al best pittig met m’n huishouden en opvoeding en verzorging van mijn kleintje.

We gaan dit zo doen tot Dion naar school gaat (papa en mama 4 dagen werken en Dion 3 dagen KDV) dan gaat mijn man full-time werken ik 3 dagen (woensdag en vrijdag vrij) we vinden het belangrijk dat papa nu zijn papa dag heeft maar als Dion straks op school zit gaat papa weer meer werken en mama minder en heeft dus “vrij” op woensdag en vrijdagochtend zodat ik tijd heb voor boodschappen doen en het huishouden.

Goed geregeld toch !

Ohhh spannend lijkt me dat! Succes iig!

Ik zelf werk full-time (das hier 37,5 uur) en af en toe weekenden zoals de rest van de maand werk ik ongeveer 1,5 uur ook op zaterdag en zondag! Ik heb het geluk dat ik niet in NL woon, anders zou ik niet weten wat ik moest doen en hoe ik het moest doen! We hebben een hele lieve nanny die voor mijn dochter zorgt. Verder gaat ze alleen 2 halve dagen naar de psz! Mijn man werkt echt altijd

Heeft hij het naar zijn zin op KDV? Waarschijnlijk merkt hij het verschil niet eens! Maar mama natuurlijk wel! Geef jezelf een paar weken om in een natuurlijk ritme te komen! Komt vast goed! Succes

Ik werk 40 uur en pappa ook. Alleen pappa staat in de winkel dus die werkt op zaterdag en die is op maandag bij morgan. Dus ze gaat 4 dagen naar het kdv. Althans vanaf 16 augustus gaat ze weer 4 dagen. Ze is in maart naar een nieuw kdv gegaan en toen hadden ze op donderdag nog geen plek en werkte ik 36 uur. Maar nu weer 4 dagen en mamma 40 uur werken.

Groetjes,

Michèle

Hi,
Hier werkt papa 40 uur en ik 27 uur per week. Vind het zo helemaal goed. Zou op dit moment niet meer uur willen werken. Ben nu genoeg thuis, toch betrokken genoeg bij mijn werk en kan ook een goeie financiele bijdrage leveren.

gelukkig vind Dion het heel leuk op het KDV, hij heeft geen broertje of zusje en in de familie hebben we geen kleine kindjes dichtbij wonen en de kids van onze vrienden zijn veel ouder dan Dion, hij vind het heel leuk om naar leeftijdsgenootjes te kijken en om mee te spelen het grappige is dat hij al 2 echte vriendjes heeft (hij is 15 maanden) waar hij veel mee omgaat.

Hij is altijd blij om me weer te zien als ik (of mijn man natuurlijk) hem kom ophalen en hij gaat altijd direct lekker spelen als hij s’morgens komt.

3 dagen KDV vind ik echt de max hoor.

Ik werk 3 dagen per week en ik zou echt niet meer willen werken. Haha het liefst nog 1 dag minder, maar dat gaat financieel niet. Natuurlijk is gaat niet een groot wordt, want als het echt moet dan lukt het. Maar zo hebben we net even wat meer lucht zeg maar.

Helemaal stoppen met werken zou ik niet willen. Ik vind het fijn om ook nog even een paar dagen per week te werken en iets anders te doen dan alleen maar moeder zijn. Daarom vind ik het prima zoals het nu gaat. 3 dagen werken en de overige dagen lekker van mijn kind genieten.

Ik vind persoonlijk fulltime werken ook heel veel als je een kind hebt. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening. Iedereen doet en denkt hier anders over en ik zal er niemand op aanvallen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Ik werk ook 3 dagen (24 uur). Maar omdat ik in de zorg werk is dit heel onregelmatig waardoor ik heel veel tijd heb met mijn zoontje. Bijv als ik nachten werk dan ga ik overdag alleen slapen als mijn zoontje ook slaapt (niet altijd erg veel maar ja…) en dan ben ik er voor hem. Maar het voordeel (en tegelijk nadeel ) is dat je ook weekenden werk dus dan is papa thuis (zondag) en hebben we ook geen oppas nodig…

Verder heb ik vaste oppas meisje hier in het dorp en gaat Jurian vanaf 3 jaar 2 dagdelen naar het kdv.

papa werkt hier ook 40 uur en ik heb nu ook 1 dag in de week ouderschaps verlof. werk nu dus 24 uur en in feb laat ik mijn contract omzetten. ik blijf 3 dagen werken om meerdere redenen. ten eerste ik vind het heerlijk om zoveel bij mijn ventje te zijn en het liefst zou ik helemaal stoppen maar dat is helaas niet mogelijk. ten tweede vergoed onze werknemer (werken bij hetzelfde bedrijf) niets voor het kdv. we gaan er dus als ik er 1 dag in de week bij pak ruim 100 euro op achteruit NA de belastingterug gave omdat damian 2 dagen daarheen moet en dan dus ook 1 dagje minder bij oma is. ik blijf dus lekker 3 dagen werken en pak er misschien een vierde dag bij als hij naar de peuterspeelzaal gaat met 2 en half jaar maar dat ik gelukkig nog heel ver weg

Ik werk vijf dagen, dus 40 uur per week. Mijn man werkt minstens 60 uur. Ik heb gelukkig veel verlof waardoor ik om de twee weken één dag thuis ben. Mijn moeder neemt ook één dag verlof om de twee weken, zodat Noa vier dagen per week naar het KDV moet.
Ze vindt het helemaal niet erg. Ze speelt zalig met de kinderen en leert een heleboel van de grotere kindjes. En ze weet héél goed waar thuis is hoor.
Sommige mensen hebben nu eenmaal niet de kans om minder te werken. Als ik op m’n werk om een dag minder zou vragen, ben ik er zeker van dat ik een andere job zou mogen gaan zoeken.
In ieder geval, ik hou van m’n werk en voor mij zou het zelfs niet hoeven, die ene dag minder. Ik heb ouderschapsverlof gehad tot Noa 6 maand was, dus onze band is sterk. Als ze volgend jaar naar school gaat, is ze niet thuis overdag, dus zou die dag extra in de week gewoon voor het huishouden zijn en dat heb ik er echt niet voor over.

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker