Tim valt de laatste tijd heel erg laat in slaap s’avonds. Hij gaat om half 8 naar bed, maar ligt vervolgens klaarwakker in zijn bed. Hij huilt niet en is niet vervelend, maar ligt gewoon te brabbelen. Toch vind ik dit heel vervelend, want hij valt pas rond half 10 in slaap. Soms zelfs nog later als half 10.
Tim is altijd een ontzettende slaapkop geweest en sliep overdag ook veel. Nu maken we hem al vanaf januari om half 4 wakker om hem toch aan kortere middagslaapjes te laten wennen. Daarvoor sliep hij gerust de hele middag en dan ook gewoon weer om half 8 s’avonds.
Ik weet nu echt even niet meer wat nu wijsheid is. Ik denk namelijk echt niet dat hij zonder middagslaap kan. Maar ja dit is natuurlijk ook niet de bedoeling. Hij gaat altijd om 13.00 uur naar bed voor zijn middagslaap en valt dan al snel in slaap. We maakte hem altijd om half 4 wakker, maar vandaag heb ik hem voor het eerst om 15.00 uur wakker gemaakt. Maar goed dat maakt ook niet uit, want om kwart voor 10 zijn we voor het laatst gaan kijken en toen zat hij in zijn bed.
Groetjes,
Sandra