Kwijlen maar geen tandjes

Mijn zoontje is 6 1/2 maand en al vanaf zijn 4e maand heel erg aan het kwijlen.
In zijn bovenkaak zitten 2 grote knobbels die maar niet door willen komen.
De ene dag kwijlt hij meer als de ander, zit constant met zijn vinger in zijn mond en kauwt overal op.
Soms is hij er echt van uit zijn doen en denk ik; “nu komt het…”"
Maar het lijkt wel of het iedere keer op zijn hoogtepunt stopt.

Kan het kwijlen ook een andere oorzaak hebben dan tandjes?

Het kunnen alsnog de tandjes zijn, zo lang die niet door zijn kunnen die wel aardig liggen mieren onder het tandvlees. Zeker omdat je aangeeft op alles alles te kauwen. Afgezien daarvan zijn er kindjes die amper kwijlen, maar ook die constant kwijlen. Ik weet niet of dat een andere oorzaak kan hebben, maar het is verder ook niet erg behalve de hele dag kleertjes verschonen. Daar zijn trouwens hele handige wegwerpslabbertjes voor, die niet doorlekken naar de achterkant zodat de kleren ook nat worden. Super handig !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hier hetzelfde. Anna had vanaf haar vierde maand af en aan last van de tandjes. Uiteindelijk kwam er 1 een week of drie geleden door. Nu is de tweede aan de beurt en daar is ze nu ook al een week mee bezig. Ben benieuwd hoe lang deze erover doet!

Wat ik hier eens op ikkeben heb gelezen, was dat de tandjes doorkomen als het ruggetje sterk is. Ik dacht eerst dat het ruggetje niets met de tandjes te maken heeft, maar dar kom ik nu snel ven terug!!! Het is waar! Anna zat ineens erg goed los, en plop, daar kwam een tandje!

tandjes komen niet door een sterk ruggetje hoor een vriendin van mij haar kind kon ook nog niet zitten maar had wel aleen tandje er door

Dat lijkt me ook apart '" als het ruggetje sterk genoeg is".
Dan zou het moeten betekenen dat het niet lang meer zal duren want hij kan nu redelijk goed los zitten…
We zullen zien!

Joep zit al heel een aantal maanden goed los en kan ook al heel lang zelf van kruipen naar zitten maar heeft pas sinds 2 weken een paar tanden.
Hier dus geen verband tussen een sterk ruggetje en het krijgen van tanden.
Hij zit er nu weer midden in, huilerig, slecht eten en koorts, ben benieuwd waar er nu een door komt…

kunnen toch tandjes zijn hoor.
Zeker als hij overal op bijt!
Lieke heeft altijd ook een rode wang, en lekker stink luiers.
Sommige kindjes hebben er meer last en langer last van dan andere kindjes.
Ik merkte wel dat lieke bij het eerste tandje er meer last van had als bij de andere 3 tandjes.
dentiox werkte hier ook goed.

En ja van dat sterk ruggetje lijkt me sterk hoor want er zijn ook kindjes die met 5 maanden al tandjes krijgen en die zitten ook nog niet dus dat vindt ik een beetje vaag!

succes groetjes Gytha

Jedidia (bijna vijf maanden) doet precies hetzelfde, ook al meer dan een maand. De hele dag maakt ze grote bellen, en ik ben continu bezig met slabbers verwisselen en de bellen weg te vegen. Op het internet las ik dat het de tandjes kunnen zijn die doorkomen, of dat ze te veel slijm heeft. Ze weten niet dat ze het moeten doorslikken, en daarom gaat het naar buiten. Er stond bij dat je het kinnetje steeds moest afvegen, want het slijm kan op den duur huidirritatie geven.

[img]http://b1.lilypie.com/S4Ikm5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Dat van een sterk ruggetje heb ik ook niet verzonnen hoor!! Dat heb ik eens gelezen hier op het forum en had dezelfde reactie als jullie, maar nu bij Anna valt het mij wel op. Ik wil ook niet zeggen dat het bij ieder kind zo gaat!!

Don’t shoot the messenger!!

Ieder kind is anders.

tis gewoon niet waar kan gewoon niet en als iemand dit geschreven heeft ooit hier op dit forum zeg ik met mijn eigen woorden die is gek.

judith laat je niet wijs maken dat dit zo is want het is niet waar

angelique,

Het is ook vreemd maar kan me wel voorstellen dat judith dit zo ziet.
Het is wel sterk dat het bij haar zo was toen anna’s ruggetje sterk was ook tandjes kreeg.
Dan zou ook ook denken huuuuuuhhhhhhh

Of het nu waar is of niet het is wel sterk! en zeker als je het leest en het is wel zo bij je eigen dochter.

groetjes Gytha

daar heb je een punt gytha maar met mijn kids had ik hetzelfde tandjes en een sterk ruggetje hoort gewon bij de ontwikkeling

Laten we een ding vaststellen, ik laat me niks wijs maken!!

Net als wat ik al eerder zei, het hoeft niet bij ieder kind zo te gaan en ik had echt net als jullie dezelfde reactie! Hoe vaak moet ik dat nog zeggen! Maar als het bij Anna wel zo gaat denk ik bij mezelf, ‘goh, wat frappant, dat las ik eens een keer op ikkeben!’ Ik zeg ook niet dat jullie dezelfde mening moeten hebben als ikzelf. Ik heb aleen maar genoemd wat ik dacht.

Ik ga mij verder ook niet mee verdedigen, daar heb ik geen zin in. Het was enkel en alleen een constatering en wat jullie/jij (Lieke) ermee doen/doet, is aan jezelf.

judith mijn kinderen hadden ook tegelijk tandjes en een sterk ruggetje dat hoort bij de ontwikkeling hoor

met 6maanden ishet normaal dat ze kunnen zitten en vanaf die leeftijd komen ok de tandjes door

He Judith,
Je zegt dat je dat hier ergens gelezen hebt. En inderdaad frappant ja. Dat zou ik ook denken wanneer ik dat ooit gelezen had hier. Ik snap wat je bedoelt meid!!!
groetjes chantal

Chantal