Ik weet dat het normaal is dat kinderen kwijlen rond de leeftijd dat ze tandjes krijgen, maar rico kwijlt nog steeds enorm veel (zonder tussenpozen!) heel zijn kleding is elke keer zeiknat en ik wordt er simpel van dat hij dan weer zegt: mama! trui nat moet uit!"
Ik vroeg me af of het ook nog normaal is rond de leeftijd van 2.5 (alle tanden en kiezen heeft hij al een hele tijd) dat ze zo kwijlen. ik moet sowieso dan volgende week naar KNO, maar weet dus niet of ik dit ook aan moet geven omdat het misschien ook wel bij alle kinderen zo is?
vandaar… dus mijn vraag
Kwijlen julllie kids ook nog zo veel?
Dylano in ieder geval niet. Hij kwijlt wel eens maar niet zoveel dat zijn kleren nat worden, hangt meer op zijn kin
Liefs Michelle
Eliza kwijlt ook niet meer alleen als ze huilt.
Je kan het altijd even vragen aan KNO arts, daar zitten ze voor.
En domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden dus voel je niet bezwaard het te vragen
Liefs Shirley
hmm… nou wat raar dan dat rico dat nog zo erg heeft he…
enne shirley nee ik vind het ook geen domme vraag hoor haha ik vroeg het me gewoon af omdat als het gewoon normaal is dat kinderen van die leeftijd nog zoveel kwijlen hoef ik het niet aan te kaarten snapje
Tja, Erik had het laatst. Zoveel dat hij er huilend van wakker werd en er bijna in stikte, maar dat had te maken met het doorkomen van één van de laatste kiesjes. Weet je zeker dat Rico zijn gebit compleet heeft? Die laatste kiesjes zijn heel lastig te zien, dus wellicht is er toch nog eentje niet helemaal door en heeft hij daar last van?
Groetjes,
M
Job kwijlt ook, maar niet zo heftig als Rico.
Hij heeft een hele prikkelgevoelige mond en een hele slappe mond/tongmotoriek.
Ik kreeg van de logopedist de volgende tip:
Niet vegen, dan krijgt ze ineens heel veel prikkels waardoor ze nog minder voelen dat ze kwijlen, maar drie keer stevig deppen.
Bo kwijlt ook behoorlijk veel. Heel af en toe dat zijn trui idd nat is (behoorlijk) maar dat is lang niet elke keer zo. Hij heeft wel regelmatig een dikke kwijl spoor langs zijn kin lopen. Op het kdv komt elke 4 maanden een logopediste en dat is o.a. voor het kwijlen. Dit is een teken dat de mondspieren niet helemaal op de juiste manier ofzo wordt gebruikt, waardoor er veel gekwijld wordt. Dit is bij ons aangegeven in het kennismakeings gesprek. Ze kenden Bo toen nog helemaal niet, maar dat zeiden ze er standaard bij omdat veel mensen denken dat de logopediste er is ivm niet goed of weinig praten, maar dus ook ivm kwijlen. Ik weet niet precies wanneer de logopediste nou weer komt, maar ik ben beneiwud wat die te zeggen hefet over het kwijlen van Bo!!
liefs woezel
hmm ja dat zou inderdaad allemaal kunnen… maar goed het is echt weer iets van de laatste tijd, want na zn operatie kwijlde hij helemaal niet meer. echt helemaal niks. en nu de laatste maanden weer behoorlijk. ik dacht; misschien komt het omdat hij zo druk is met zn praten, dat hij vergeet te slikken ofzo? maar wat jij zegt Wil… dat kan idd ook want dat is ook de rede waarom het tandenpoetsen hier zo dramatisch moet verlopen.
Nouja ik geef het iig aan bij KNO… en als er niks mis is met zn amandelen zal ik de logopediste is terug bellen.
Nou, dan heb ik een raar kind want Aaron heeft echt NOOIT gekwijld hoor!
Zijn tanden kreeg ie snachts en overdag merkte ik er niks van.
Dus hier niks geen kwijl!
Gr, Danielle
alexander had het ook op die leeftijd… zo irritant… ik heb heel veel wegwerp slabbertjes gebruikt en nu ineens is het over
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
ja echt vandaag leek hij wel een engelse bulldog. hij rende heel blij met zijn schoolvriendinnetje rond (we waren bij haar thuis geweest, kei leuk!) enfin hij rende dus en de kwijl drenkte echt zn mond uit. het zwiepte alle kanten uit, echt niet normaal hoor, vind het wel extreem! maarja morgen KNO en dan hoor ik wel of het eventueel aan zijn amandelen ligt (DUIM VOOR ONS VAN NIET!!)
Hier nog zo’n bulletje hoor,
jasper kwijlt enorm, die heb ik dus meestal een slap voor hangen en anders gebruikt ie minstens 2 truitjes op een dag…
Hij moet nog wel z’n laatste 4 kiezen, die laten nog steeds op zich wachten en stiekem hoop ik dat het gekwijl daarna over is. Maar hij heeft vanaf het tandjes krijgen gekwijlt en is er tot dusver nog niet mee opgehouden…
Laat je weten wat jullie KNO-arts ervan zegt?
Groetjes Carolien.