“kwijlen” jullie kinderen eigenlijk nog nadat ze 3 waren geworden of net ervoor b.v.??
Rico doet het namelijk nog steeds heel veel en daardoor heeft ie dus constant ook uitslag op zijn kin zitten en rondom zijn mond. ik heb het geloof ik wel is eerder aangekaart maar ben benieuwd hoe het inmiddels is bij jullie? dokter had zalf gegeven maar ja echt helpen doet het natuurlijk niet omdat dat gezever ook niet ophoudt…
"kwijl" vraagje
Is hij te intensief aan het spelen zodat hij er iet op let? of is het ook op andere momenten?
Liefs Michelle
eigenlijk altijd wel maar als hij enthousiast is over iets of aan het spelen is is het erger dat het er echt uitloopt en hangt
heb net ff gegoogled en schijnt toch niet echt veel voor te komen, vaak problemen met neus en keelamandelen of slecht mond moteriek, je zou het ff bij de ha na kunnen vragen.
Liefs Michelle
hmm ja zn neusamandelen zijn eruit maar die kunnen aangroeien begreep ik…
en zn motoriek… tja zou kunnen hij was ook laat met uit een beker drinken… slik probleempje?? kweet niet… zou idd is navraag kunnen doen.
Hoi mama van rico , hier kwijlt mees ook nog steeds.
Vroeg het me laatst ook al af of dat "normaal"is.
Mees moet alleen nog wel zijn laatste 4 kiezen krijgen, maar of het daar
mee te maken kan hebben. Mond moteriek had ik ook al aan gedacht omdat hij toen hij 'n baby was ook 'n verkeerde mondtechniek met flessen drinken had.
Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik ermee aan moet/kan.
Gr Patries
Gewijzigd door - luna en mees op 30 Sep 2011 11:07:47
Ik zou het even na laten kijken voor de zekerheid bij de ha. Lees veel dat er dan logopedie aan te pas komt.
Voor hetzelfde geld is het gewoon niets, en dan gaat het gewoon over.
Liefs Michelle
@Luna&Mees: hoe oud is mees nu precies? tja ik denk zelf bij Rico aan of slikproblemen /mondmotoriek of zn amandelen… maar ja lees en hoor ook vaak dat logopedie op deze leeftijd nog niet helpt… maar die uitslag rondom rico’s mond, heeft Mees daar ook last van?
@Miremady: Ja ik zal is bellen want moest dat sowieso doen als de zalf niet genoeg hielp dus kan ik dit gelijk erachteraan vragen.
Mama van rico, gedaan Sorry.
Mees is bijna 2,5 jaar, uitslag rond de mond heeft hij niet zo, maar wel in zijn nekje. Dat gezijfel gaat z’n nekje in, hou het wel in de gaten maar soms net te laat en dan zit er alweer 'n flats. Denk dat het met mees mischien toch meer zijn kiezen is, maar ken het hele euvel niet van luna vandaar.
Gr Patries
@luna&mees: geeft niet het went zo langzamerhand hahahaha! ehm… ja idd dat “flats” herken ik, bij Rico hangt er altijd wel een druppel aan zn kin en is zn kin nat. maar als hij dan zo heel enthousiast doet dan kwijt hij als een bulldog ja iki weet niet hoe ik het anders moet uitleggen
Joey doet het ook, vooral als hij verkouden is en dus niet goed door zijn neus kan ademen. Of als hij erg druk en enthouiast is, of ingespannen zit te tekenen bijvoorbeeld…
Groetjes Anouk
ja ik kan niet echt goed onderscheid maken wanneer het een keer niet is b.v. altijd is zn kin wel nat, hij zit nu even tv te kijken en nu zit er een natte rand net onder zijn onderlip maar zn kin is nu niet doordrenkt zeg maar
@ Inge
Logopedie kan prima met kindjes vanaf 3 jaar, dus ik zou gewoon even naar een praktijk bellen voor info. Zij hebben al genoeg kindjes meegemaakt die bijv. overmatig kwijlden en kunnen je zo vertellen of het zijn mondmotoriek zou kunnen zijn.
Bij ons op het werk beginnen de meeste kindjes met logo als ze net 3 zijn geworden en na een paar maanden merken wij resultaat. We hebben zelfs een jongetje dat nog geen 3 is, wel logopedie krijgt en in een paar weken opeens stukken beter ging praten/articuleren omdat moeder de oefeningen consequent bleef oefenen en hij zijn mondspieren beter ging gebruiken.
Hier niet herkenbaar.
Tim heeft als baby wel gekwijld, maar daarna niet meer.
Idd even navraag doen bij ha of dit normaal is, want wellicht dat het toch iets met zijn amandelen te maken heeft.
Groetjes,
Sandra
Groetjes,
Sandra
Ik ken het probleem helemaal niet want hier is nooit gekwijld.
Ik denk dat je ook het beste eens de ha kan bellen en het probleem voorleggen.
Gr, Danielle
Seth kwijlt ook nog weleens. Voornamelijk als hij verkouden is.
Ik maak me er niet zo druk om, het zal nog wel overgaan, denk ik.
Maar als je contact hebt opgenomen met de ha of logopedist, dan ben ik benieuwd.
Liefs, Anne
Een vriendin van mij haar dochter is 3,5 en kwijlt ook nog best veel en heeft dat ook altijd gedaan.
Ik zou toch een afspraak bij de Ha maken om te kijken of het aan de mondmotoriek ligt of ergens anders aan. Amandelen kunnnen nog niet weer aangegroeid zijn, tenminste is mij verteld.