Kwakkelen

Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw maar wil toch graag even een nieuw topic aanmaken, ook om even mijn hart te luchten!
Zoals jullie misschien hebben gelezen heb ik een prachtige dochter van 5 jaar, Nina
Nu heb ik alleen een vraagje, Nina is de eerste 3 jaar van haar leven nooit ziek geweest (op een klein verkoudheidje na)!Ik vond dat gewoon wel eens eng omdat kinderen van vriendinnen het ene virus na het anderen onder de knie moesten krijgen maar goed, ik klaagde niet! Maar na die 3 jaar werd ze al iets vaker ziek (peuterspeelzaal!!)maar nog alleen maar verkoudheidjes, inmiddels is dat helemaal omgeslagen en zijn we constant aan het kwakkelen, beginnende longontsteking, buikgriep, weken lang hoesten en nu heeft ze weer keelpijn met een zware verkoudheid en hoge koorts!en dit allemaal in tijd van 3 maanden vorig jaar heeft ze alleen waterpokken gehad en verder niet ziek geweest maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me echt heel veel zorgen maak, is dit wel normaal?? Of komt het omdat ze juist zo weinig ziek is geweest de eerste 3 jaar?Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik ben heel benieuwd. Bedankt voor het ‘luisterend oor’ ik kom ook wel meteen binnenvallen met iets heel ongezelligs
Groetjes Babs

Hoi Babs,
hier is het precies andersom,
mijn zoontje Nicky is juist de eerste 3 jaar erg vaak ziek geweest,heeft 6 keer buisjes gehad2 keer neusamandelen eruit en 1 keer keelamandelen.
Hij is het laatst in september 2004 geholpen omdat hij weer vaak ziek was,maar nu vanaf september is hij gelukkig niet meer ziek geweest(ff afkloppen).

Groetjes Bibi

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.

Beste Babs, welkom hier en veel plezier op dit gezellige forum. Ik ben Sandra, 34 jaar en getrouwd met Rob en samen hebben we een zoontje van bijna 4 jaar, Nils.
Dat je dochtertje nu zo vaak ziek is kan inderdaad komen doordat ze eerder weinig ziek is geweest. Ze heeft daardoor weinig weerstand tegen ziektes opgebouwd. Waarschijnlijk is ze voor de peuterspeelzaal weinig in contact geweest met andere kinderen??? waardoor ze die weerstand ook niet heeft kunnen opbouwen. Nils had dit ook toen hij met 9 maanden naar het kinderdagverblijf ging. Hij was toen aan de lopende band ziek. Nu zie je dat hij eigelijk tussen elk heersend virus tussendoor fietst en is dus nauwelijks meer ziek. Succes ermee en als je twijfelt laat dan een keer een (kinder)arts haar onderzoeken. Dan heb je in ieder geval meer zekerheid.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

Hoi Babs, ik sluit me eigenlijk aan bij Sannie.
En een beetje bij Bibi (Bianca) want ook ons zoontje had eerst de ene oorontsteking en verkoudheid en koorts na de andere.
Maar sinds zijn neus- en keelamandelen een half jaar terug verwijderd zijn, gaat het een stuk beter.
Wel is hij nog steeds verkouden.
Maar ja, wie niet momenteel.

Ik denk dat er nu ook veel heerst eerlijk gezegd.
Zelf heb ik vorige week platgelegen met 40 graden koorts en een fikse keelontsteking.
Aansluitend bijna een middenoor-ontsteking en nu, weer 2 dagen verder, ben ik zo verkouden als je je maar kan bedenken.
In mijn omgeving hoor ik dit ook.

Ik denk dus dat je je niet ernstige zorgen hoeft te maken om Nina.
Maar…als je het zélf niet vertrouwd moet je gewoon even naar je huisarts gaan!
Als moeder ken je je kind echt het beste (ik heb dat zelf ondervonden destijds met die oorontstekingen van Stephan enzo).

Veel succes en beterschap voor Nina!

Groetjes, mamma van Stephan

Evianne en ik hebben op dit moment ook een lekkere verkoudheid en verder sluit ik me meteen aan bij de rest. En inderdaad als je het niet vertrouwd, gewoon meteen actie ondernemen. Succes !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Er heerst dus echt wel iets.
Ik voel me al 2 dagen niet lekker en Nils had gisteren ineens hoge koorts. Overigens was die koorts vanochtend weer weg. Ach ja, bij kleine kinderen piekt dat altijd even heel heftig en dan is 't weer over. Ik loop al een hele tijd te kwakkelen, maar echt ziek worden, ho maar. Werd ik maar een keer ziek dan ging 't misschien ook weer over.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

Bedankt voor jullie reacties, ik denk inderdaad dat ze al deze dingen nog moet doorlopen en daar is ze gewoon een beetje laat mee. Ze ligt inmiddels te slapen maar ze was dan ook voor de tweede keer dee week om 05:00 uur wakker
Ze geeft wel aan dat de keelpijn zo goed als weg is dus nu hoop ik maar dat het weer op zijn retour is en dat ze Maandag weer heerlijk naar school kan, ze heeft al zoveel gemist deze winter
Hoe is het verder met jullie kindjes geen zieken?
Groetjes Babs

Nee, gelukkig geen zieke kindjes hier.
Hoewel…Stephan’s grote zus is vandaag thuis omdat ze koorts heeft (ze was op msn vanmorgen hihi ) Ze is negen, by the way…
Zelf hoest ik alleen de longen uit mijn lijf…pffffffff

Maar goed, liever ik dan Stephan.

Evianne en ik allebei ziek !!! GRrrrrrrrrrr

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Jeetje Bianca begint dat msn-en al zo vroeg?! haha leuk hoor, ik zie Nina al zitten over ruim 3 jaar…
Als ik zie hoe rap ze nu al is op de pc, ik speelde volgens mij nog met de Barbies op die leeftijd
Dat hoesten heb ik inderdaad ook (bijna) achter de rug, na 6 weken heb ik eindelijk een antibioticakuur gekregen van de HA, gek werd ik ervan!!
Dus jullie toch ziek,Astrid en Evianne (prachtige naam overigens!!) Nina is inderdaad ook heel erg verkouden en knapt niet echt op ze had afgelopen twee avonden alleen koorts maar vandaag ook overdag dit is echt de eerste keer dat ze langer dan een dag koorts heeft, echt wennen voor mij hoor…!en ze is ook snotje verkouden ach, wie niet eigenlijk ik hoor niet anders om me heen! we zijn allemaal toe aan het voorjaar,lekker zonnetje langer licht buiten, vogeltjes enz. enz. we gaan de goede kant op het is alweer bijna Februari
Groetjes en heel veel beterschap natuurlijk
Babs

Ja, hihi
Wij stonden ook ff te kijken hoor, dat madammeke een eigen e-mail adres en dus ook msn heeft
Ze heeft het pas sinds een week of twee en is er helemaal wijs mee, haha!
Eerst moest ik eerlijk gezegd ook aan het idee wennen en dacht ik ook automatisch terug aan wat ikzelf deed toen ik 9,5 jaar was.
Maar zo moet je dus niet denken.
Dit is de tegenwoordige tijd en het bestaat tegenwoordig alleen maar uit computers.
Ergens is het wel goed dat ze leert hoe internet werkt etc.
Het is het heden en de toekomst!
Maar grappig is het wel hoor
We hebben zo ook iets vaker contact soms.
Zoals vandaag, dan meld ze via msn dat ze ziek is enzo en kunnen we haar bijv. een digitaal kaartje sturen.

Nou, ik hoop dat alle kids gauw een beetje opknappen!!!

Hopenlijk knapt ze snel weer op en anders toch de ha bezoeken.
Mijn kabouter is ook vaak ziek geweest,heeft eigenlijk de ene kuur na de andere gehad, de laatste 3 warne in oktober en nu heb ze alweer een amoxicillinne kuur en een prednisolonkuur erbij
Wanneer de koorts lang aanhoud gewoon bellen hoor en zolang ze drinkt en alert is zal ze het uitzieken en snel weer toppie zijn,beterschap!!

groetjes Heidi mama van Nina

Hoi Heidi, hoe oud is jullie Nina?
Groetjes Babs

Ik heb een foto van Nina gplaatst bij ‘al zo groot’ na lang rpberen is het gelukt

Wat een heerlijke meid zeg!
Leuk joh!
Eigenlijk zou je ff een aparte topic moeten openen en de foto daar plaatsen!
Hij is super leuk.
Wees er maar lekker trots op

Hoi Bieb,
Ik was al zo blij dat het was gelukt met de foto!! ik wilde er eigenlijk nog een op zetten maar het lukte niet meer
Het is echt een schatje hoor mijn Nien maar als ik de foto’s zie van al jullie kids dan hebben we allemaal schatje hihi!!
Heel veel groetjes Babs

Hoi Babs,

Nou dat met die foto´s plaatsen dat probleem ken ik ook. In het begin kreeg ik niks geplaatst maar nu effe op internet zetten en dan in het forum plaatsen. Gaat zo easy. Maarre dan mot je geen tekentjes vergeten. (Tijdje geleden ikke was een beetje dom).

Gaat vanzelf.

Trouwens hoe gaat het met de kleine?

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Nina is gelukkig weer opgeknapt, nog wel heel erg moe maar dat ben ik zelf ook, dat ligt ook aan het weer denk ik!
Ik ben nog steeds niet handig met die foto’s plaatsen hoor?!
Lieve groetjes Babs