Kwakkelen vanaf eerste dag KDV

Hallo, mijn zoontje Daan van bijna 10 maanden loopt vanaf de dag dat hij naar het KDV gaat (3 mnd) te kwakkelen. Zo is hij om de haverklap verkouden wat gepaard gaat met stevig hoesten. Vanaf half december gaat hij van het ene virus over op het andere. Zo had hij oorontsteking, virusinfectie darmen, stevige verkoudheid en twee weken geleden een heftige buikgriep. Nu is hij een week schoon geweest maar heeft nu weer een heftige verkoudheid. Vorige week zijn we bij het CB geweest en was in vier maanden tijd maar 500 gram aangekomen wat wel te verklaren is.
Ben al meerdere malen bij het huisarts geweest maar elke keer is het loosalarm op de oorontsteking na. Ik vind het zo zielig en wou dat ik iets voor hem kon doen. De nachten zijn zo gebroken dat we overdag functioneren moeilijk gaat. Nu heb ik nog een dochtertje van 3,5 jaar en ook zij was wel eens verkouden maar dat was niks in vergelijking met haar broertje. Ik merk wel nu ze ouder is dat ze heel wat weerstand heeft opgebouwd en hoop zo dat het met die kleine ook gaat gebeuren.
Over zijn gewicht en lengte (9 kg en 74 cm) maak ik me geen zorgen aangezien hij eet als een bouwvakker dus die achterstand die hij had zal hij wel weer inhalen als hij maar niet weer een akelig virus oploopt.
Herkent iemand dit en heeft iemand ervaring. Ik ben al zo ver dat ik overweeg om hem van het KDV af te halen. Ik weet dat dit geen oplossing is want dan krijgt hij zijn portie wel als hij naar de basisschool gaat. Maar je brengt je kind toch niet naar een KDV om hem elke keer ziek thuis te laten komen.

Tja, ik herken je verhaal en je gevoel. Ook Nick ging naar de creche vanaf bijna 4 maanden. Alsmaar verkouden, dan het ene virus dan het andere weer. Ik heb ook wel eens gedacht om hem thuis te houden maar je lost er niets mee op. Het enige positieve eraan is dat hij nu veel weerstand opbouwd en niet meer zo gevoelig voor alles zal zijn als hij ouder is.
Hij is inmiddels bijna 18 maanden en net weer aan de beterende hand van een verkoudheid…

Groetjes Bianca

Hier hetzelfde verhaal. Zo bouwen ze weerstand op. Kindjes die nooit naar het kdv gaan krijgen dit als ze naar de psz of kleuterschool gaan meestal. Het is niet leuk maar het is wel belangrijk.

Groetjes,

Michèle

Hier ook precies hetzelfde, vanaf november gaat onze zoon naar KDV en vanaf december zijn we ook niet anders dan aan het kwakkelen.
De afgelopen periode gingen er overigens ook genoeg virussen rond (niet alleen voor de kleine kindjes…), hopenlijk wordt het van het voorjaar weer wat beter.
En inderdaad, hoe zielig soms ook, ze bouwen nu al een flinke weerstand op.

Soms vond ik het wel lastig om te onderscheiden wat nu bij een virus hoorde en wat bij iets anders. En bij ons bleek het uiteindelijk niet alleen om virussen te gaan maar ook een koemelkallergie, nu we met dieetvoeding bezig zijn gaat het vnl met de luchtweg/astmatische klachten en het eczeem een stuk beter. Als het voor jou niet goed voelt gewoon weer naar de huisarts!

Misschien kun je de leidsters van KDV wel vragen of ze een beetje willen opletten dat kindjes met flinke snottebellen even uit de buurt van jouw kindje blijven. Dat zal niet zo heel makkelijk zijn, maar als je uitlegt dat je al zo lang aan het kwakkelen bent dan willen ze hier misschien wel zo veel mogelijk op letten.

Sterkte ermee, hoop dat het snel wat beter gaat!
(en dat het zonnetje zoals vandaag wat vaker gaat schijnen, dan verdwijnen die nare virussen ook snel… )

Groetjes Carolien

Hoi hoi,

ook hier kan ik niet anders zeggen en ik merk goed het verschil tussen wel en geen KDV. De oudste is daar nooit heen geweest en was en is ook vrijwel nooit ziek. De jongste daarentegen heeft ook al extreme verkoudheden, oog- en ooronstekingen en nu een buikgriep te pakken (gehad)… Maar zelf vindt ze het heel erg leuk, want ze gaat er altijd heel vrolijk heen en wil ook altijd gelijk bij de leidsters op schoot! Tja, zoals ze hier boven al zeggen, ze bouwen er wel weerstand mee op…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers