Kwakkeldekwakkel, gaan we weer!

Vanmorgen weer bij de dokter geweest met Senne (we gaan bijna standaard iedere maandag geloof ik)
En ze heeft nu een oorontsteking en sterk vergrote amandelen. Nu weer kuur gehad en maandag weer terug. Als de amandelen dan niet rustig zijn dan verwijzing KNO arts.

Maar nu de vraag: Vanmorgen had ze 38,6 maar de ass van de huisarts zei dat ze best mee naar buiten kon. Is het dan helemaal achterhaald dat je met koorts niet naar buiten kan of hoe werkt dat volgens jullie?

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 31 Jan 2011 19:34:01

als rico onder de 38,5 zit dus gewoon koorts heeft maar geen hoge koorts zoals Senne nu heeft (38,5 en hoger) ga ik als ik ga… heel kort met m naar buiten voor b.v. een boodschap… mits hij zich redelijk voelt.
bij hoge koorts ga ik echt niet naar buiten met Rico, achterhaald of niet maar ik heb ook geen zin als ik koorts heb dat mensen me mee naar buiten sjouwen terwijl ik eigenlijk in mijn bed hoor te liggen om uit te zieken.
maar hee dat is mijn mening

wat naar dat het weer zo is… maar ik snap niet dat jullie niet allang een doorverwijzing hebben gekregen. ze is blijkbaar zovaak ziek dat je elke maandag bijna moet gaan… laat die rotdingen er toch uithalen meisie, Rico is sindsdien niet meer ziek geweest. alleen nu maar goed wel maaaaaaaandenlang niet ziek geworden. nu begint hij te hoesten en te doen al een paar dagen. maar nog geen puntje koorts!
Beterschap en knuffels voor je meisje!

Ja, snap ik ook niet. Maar ze wilden eerst weten of het geen allergie was.
En dat iedere maandag is natuurlijk niet echt iedere maandag maar sinds november al de 7e keer vandaag. Verder ong 10 telefonische vragen…

En drie van de zes keer is ook terugkomen voor controle…

Ze is trouwens er niet echt ziek van. Als je haar zo ziet denk je niet :"Gos, dat meisje moet op bed liggen om uit te zieken"
Ze is wel sneller moe en hangerig maar ja, dat is logisch.

Ik ben gisteren met dat mooie weer wel even 20 minuten met haar naar buiten gegaan maar toen had ze nog geen koorts…

Mijn huisarts zegt altijd dat je met koorts gewoon naar buiten mag. Goed inpakken, maar niet te warm, anders kunnen ze de warmte van de koorts niet kwijt… Beterschap voor d’r!!!

Koorts is gezakt tot 37.8
Wel flinke diarree maar dat kan alsnog ook komen door de tanden.

Of doordat ze zich gewoon ellendig voelt natuurlijk

Ja wat de dokter zegt boeit me vrij weinig, als ik koorts heb en me niet lekker voel heb ik ook geen behoefte om naar buiten te gaan. probeer op die manier te redeneren. wat zou jij doen als JIJ koorts had en jezelf niet goed voelde. zou je dan ook gaan wandelen?
snapje Yavahn? dat was meer mijn punt.
door ze luchtig te kleden en de kamer te ventileren kunnen ze ook hun warmte kwijt.

@Sasha: hmm hou het in de gaten he, want er heersen 2 soorten griepjes. Rico begint steeds meer te hoesten en hou het ook extra in de gaten omdat hij zo bleek ziet.

Maandag zijn we weer op controle bij de huisarts geweest en ze is weer gezond verklaard! Ze is ook echt extreem vrolijk en “doenerig” (kan er even geen ander woord voor vinden)

Wel hebben we een verwijzing naar de KNO arts gekregen en ik heb een afspraak gemaakt voor 7 februari. D’r amamdelen zijn nog heel erg vergroot…

Kan het ook daardoor komen dat ze zo vaak uit d’r mond ruikt?

Ja, dat kan daardoor komen.

En fijn dat ze weer beter in dr velletje zit!

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

jep dat komt daardoor, dat had Rico ook. Nog steeds eigenlijk wel een beetje, maar hij slaapt nu vaker met zijn mond dicht en hij snurkt minder. ook is hij bijna nooit meer ziek. eigenlijk nog geen 1 keer sinds de operatie, op het herstel na, en nu is hij lichtelijk verkouden, maar bij langerna niet zo erg als ik of mijn vriend dat zijn.
moet je nagaan haha!

Wat fijn dat Senne zich weer wat beter voelt!
Toch wel spannend dat je nog met dr naar de KNO-arts moet, maar idd vergrote amandelen kunnen een vieze lucht veroorzaken, en het kan ook maken dat Senne steeds ziek wordt, dus wel belangrijk dat ze er even naar kijken.

Nou Senne, lekker vrolijk en ‘doenerig’ blijven, dan kan mama ook echt even genieten!!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Gisteren laatste dag AB gegeven, ben benieuwd hoe ze het nu zelfstandig verder doet! Toch wel spannend weer…

Vanmorgen huisbezoek van het CB gehad en zij zei ook dat het zou kunnen komen door de amandelen. Maar ook dat ze alleen de neusamandelen nu eruit halen, de keelamandelen halen ze er pas later uit…

We zijn 5 dagen gestopt met de AB en Senne heeft weer verhoging en grijpt weer naar haar oren… ik weet het niet meer

Het is 14 dagen goed gegaan…

Ben zo blij dat we maandag naar de KNO arts gaan want dit kan zo niet langer… dit verzin je toch niet voor een peuter van 1.5?

Bah, niet tof. Maar de afspraak duurt nog een week? Kan je niet bellen met de vraag of je toch niet eerder terecht kan?

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 31 Jan 2011 21:47:26

Meid, ik herken het helemaal, hier precies hetzelfde op t moment. Sinds kerst ook al 3x ab en nu voor de 4e keer oorontsteking. Hier moeten we vrijdag naar de KNO. Huisarts denkt aan een vergrote neusamandel of buisjes in de oortjes. Is niet leuk een ingreep, maar als ze er mee geholpen zijn is dat natuurlijk het belangrijkste. Veel beterschap en sterkte!

mama1980

@Mriek; Ik kon er niet meer tussen geschoven worden, dit was echt de eerste afspraak. Als er iemand afvalt word ik wel gebeld…

@mama1980 Das wel vaak ja, 3 x ab in een maand! Mijn huisarts is dan bang dat de ab op de duus niets meer doet. Ik hoop dat de KNO arts iets kan betekenen al vraag ik me af of voor Senne buisjes wel de oplossing zijn… sterkte jij!

Wat sneu. Ik hoop dat ze snel opknapt!
groetjes en sterkte hoor

[img]http://lb2f.lilypie.com/539Ip1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />