Kuurtje en pufjes

Dion hoest al een paar week en ik had wel vaker gehoord dat hij wat piepte maar dit was niet altijd het geval, maar de laatste dagen was het weer wat erger dus vanmorgen toch maar de HA gebeld. De HA hoorde ook een piep dus nu heeft Dion een kuurtje en 2 maal daags een pufje.
Jammer genoeg zit astma/bronchitus bij mijn man in de familie maar hopen dat Dion er overheen groeit of dat dit een eenmalig iets is. Hij heeft geen koorts en is goed te spreken dit weerhoudt je vaak om de HA te bellen maar ben blij dat ik het wel gedaan heb en helemaal omdat het weekend voor de deur staat

Hier nog een kindje die zo last heeft van dr lucht,
Vanaf ze 4 maandjes was kregen we 2 pompjes voor geschreven en enkele keren is ze vernevelt…echt zo sneu…
Ik gebruik het pompje alleen maar als ze verkouden is en het echt nodig heeft,Dokter zegt geef elke dag…Maar als ze nergens last van heeft geen ik dr die dus echt niet…
En ik moet erbij zeggen in het begin was het altijd erg heftig,
maar sinds een half jaartje (sinds de verhuizing)
Heb ik de pompjes nog maar 2 a 3 keer hoeven tegebruiken,Dus zou het dan toch echt aan de woning hebben gelegen? of toch van zelf weg gegaan…we zullen zien…

Onze meid heeft idd ook een pufje. Ik gebruik het idd ook alleen maar als ze verkouden wordt/is. Dan is het ook zomaar over.

Gr

Ja, vind ik ook waarom gebruiken als het niet nodig is.
@damiendesteny en Pjukje
Zit bij jullie ook astma of bronchitus in de familie.

Ja mijn vriend heeft astma. Ik vind het eigenlijk onzin om haar elke dag medicatie te geven terwijl ze als ze niet verkouden is heel goed zonder kan.

Je kan zien hoe snel de kleintjes weten waarvoor het is en hoe het moet. Vorige week had ik haar een pufje gegeven, haar puffer lag dus op salontafel, ze pakt hem doet hem naar haar mond. Zo schattig om te zien.
Het hoort er al helemaal bij.

Succes, hoop dat je kindje er ook goed op reageerd.

Gr

Dion is bijna gelijk na zijn geboorte verkouden geworden (broer is ook altijd verkouden dus steekt elkaar aan) en dit kwakkelt tot nu toe iedere keer door. Het wordt tijd dat de R uit de maand is.
We hebben nu 2 keer een pufje gegeven maar heb het idee dat het ietsjes erger is dan vanmorgen. Weet ook niet hoe snel dat een pufje werkt. Maar tot nu toe vond hij het nog niets, kuurtje trouwens ook niet. Maar hij krijgt ook alleen flesvoeding dus dit is wel even iets anders en wennen natuurlijk.