Kunnen kleuters al roos hebben

Hoi,

Onze dochter heeft veel losse schilfers in d’r haar. We hebben al meerdere malen gekeken of het geen luis is maar nee ook de luizenmoeders mee laten kijken en die vonden het zeker niet op neten os luis lijken.
Ook is de huid niet geirriteerd en dus denk ik niet aan exzeem. Ik heb het zelf in mijn haar en dat ziet er toch heel ander uit.

Kunnen kleuters al roos hebben is nu mijn vraag.
Haar haar is niet vet en ze heeft nog echt dat fijne babyhaar. dun en supper glad kan er bijna niets mee behalve met een flinke dot gel en dat doen we niet vaak. hoogtens 1 keer in de week als ze echt speltjes in d’r haar wil.

Heeft iemand hier ervaring mee. Mensen denken al gauw dat ze neten heeft. wat dus niet het geval is.

Groetjes

lon106

Zover ik weet kan dat wel, want roos is familie van berg en dat hebben baby’s dus neem aan dat dat makkelijk kan. Heeft ze jeuk? Want roos jeukt ook. En als je twijfelt gewoon ff naar de ha gaan die heeft dat gauw genoeg vastgesteld.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Het kan nog gewoon Berg zijn net als baby’s hebben. Dat kan tot in de kleutertijd doorgaan.

Groetekes, Sje

Hoi,

Onze dochter van 2 1/2 had laatst ook wat berg op haar hoofdje.
Is nu weer weg.
Roos bij kleine kinderen? Even googelen zou ik zeggen.

Groetjes Lisan.

Hoi,

Maar berg is toch gelig. Ze heeft wel berg gehad.

Moet toch van de week op controle zal het wel laten zien. Ze heeft af en toe jeuk.
Vandaar dat we in eerste instantie aan luizen dachten heerst ook heel erg op school op het moment. Maar dat is het dus niet.
Maar echt veel jeuk heeft ze nu ook weer niet.

Bedankt alvast voor meedenken.
groetjes,

lon106

Berg hoeft niet altijd gelig te zijn. Berg bestaat gewoon uit huidschilfers en bij het ene kindje is dat vettiger dan bij het andere kindje.

Groetekes, Sje

psoriasus? zou misschien kunnen? Beginnende?

Psoriasis zit niet alleen op het hoofd en begint over het algemeen na de puberteit.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Oke dan laat ik toch maar even bekijken door de huisarts of het toch niet berg is.
Ik wist niet dat berg ook op roos zeg maar kan lijken. Toen ze baby was had ze echt een klassiek geval van berg. Heel d’r hoofd onder de gelige korsten en schilfers.
Ze heeft er wel tot nu toe niet echt last van maar het wordt wel meer naar mijn idee. kan natuurlijk ook zijn omdat ik er nu op let.

groetjes

lon106

Ben je kortgeleden op een andere shampoo overgegaan? Dat kan ook de oorzaak zijn namelijk.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Ben vandaag bij de arts geweest voor mij zelf dochter meegenomen. Hij denkt inderdaad aan berg. Nu moeten we even haar haren niet wassen en kijken of het erger of minder wordt.
Wordt het erger dan hebben we een recept voor een speciale shampoo gekregen.
Het kan ook toch wel exzeem zijn ( berg is natuurlijk ook een soort exzeem) ook al is de hoofdhuid niet rood. we moeten dan over drie weken terug komen.

Shompoo hebben we niet veranderd daar we weten dat ze snel reageerd op zeep enzv. We wassen ook met neutral enzv.

groetjes,

lon106

Ah, dus toch waarschijnlijk berg. Hopen dat het met de adviezen van de arts de komende periode minder wordt.

Groetekes, Sje