Kumpulan van de indo-kant

Gisteren kreeg ik mail van de broer van mijn opa (vaderskant) schattig indo-opa’tje… mijn vader is vijf jaar geleden overleden,maar nog steeds hebben we fijn contact met zijn familie, alle indotantetjes, die heerlijk kunnen koken, kwamen allemaal op bezoek toen pippy geboren werd, en sommige zijn al in de 90!

Nu hebben we volgende week Kumpulan, in het bejaardetehuis van OmeJan…
(Ome jan, de man van mijn opa’s zuster, en ongeveer 88 jaar) ik vind het super belangrijk, dat pippy haar indokant niet vergeet!!! (ze is toch een kwart-indoneusje) dus gaan we met mijn man (behoorlijke blanda, amsterdammert) mijn mama (boschenese blanda) ikke en mijn mama’s nieuwe vriend, naar mijn papa’s familie !

lekker eten en pippy natuurlijk bij iedereeen op schoot, en ofcourse leuke verhalen over wat mijn vader vroeger allemaal uitvrat…
nu kunnen we het daar nog over hebben zonder pippy op ideeen te brengen!

Zo probeer ik toch de ’ connectie ’ met haar opa die er niet meer is, open te houden en vooral bespreekbaar !

Klinkt goed en ja afkomst moet je trots op zijn, maar ik vroeg me inderdaad ook al af wat een Kumpulan is

Groetjes,

Michèle

kumpulan is een dorpsvereniging aldus googel

before you judge me, try hard to love me

hahhaaha ja een soort reunie betekend het, een woord wat weer niet zo letterlijk te vertalen is ’ een get2gether zeg maar hahahhaa! (ik wist het ook niet hoor ! )
spreek helaas geen maleis !

Ah ik snap hem nu enne klinkt gezellig enne erg lekker

Groetjes,

Michèle

Wat ontzettend leuk dat jullie contact hebben met dat deel van de familie. Zeker belangrijk! Veel plezier alvast!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja heel belangrijk, ik probeer dat met mijn dochter ook te doen, wij vieren hier sinterklaas, maar we nemen ook andere gebruiken en dingen over van hier, het enige wat ik niet zou willen is dat ze op d’r 13 meedoet aan een “inweiding” Dan nemen ze “oma’s” kinderen mee naar de dorpen en geven ze een inweiding wat het is om “vrouw” te zijn! Tja dat doe ik toch liever zelf

@ mamajada, ik dacht al had gisteren geen berichten van je gezien, ik dacht die is van de ikkebenplaneet afgevallen hihihihiihi

ow jee inweiding om vrouw te worden, klinkt nie echt leuk… wat zouden ze dan precies doen ?

ik zie het ook al helemaal voor me dat pippy die zondag in heel wat papwangen gaat knijpen, ze is dol op wangen, en die van de tantes die hangen allemaal een beetje,dus die kan lekker knijpen en voelen hahahaha!

@ sugars, nee gisteren had ik het druk met werken, vandaag weer maar omdat we tot maandag vakantie hebben dacht ik; toch nog maar even ikkebennen!

Inweiding daar leren ze je alles; hoe je een man moet behagen (zo zeg je dat toch?) hoe je jezelf moet wassen, etc! Nou heb ik niets tegen tradities maar ja gaat mijn 12/13 jarige dochter niet leren over “bed” manieren!!!

@ Malawimamajada klinkt beter dan besnijden, maar om dat inderdaad al op 13 jarige leeftijd te doen zou mij ook iets te ver gaan. Maar eh waarom doen ze dat zo jong? Moeten ze ook zo jong trouwen dan??

Groetjes,

Michèle

inderdaad gingen mijn gedachte ook meteen naar besnijden enzo… ieekk!
soort sexuele voorlichting maar dan anders… maar wel heftig hoor … pfhhh
nee dat zou ik ook fijn in eigen hand houden !

ow heb je lekker vakantie beter! nou ja ik ben erg blij weer ff op me werk te zitten hahahaha!

Kumpulan is een soort van feest waar een bandje speelt, lekker Indonesisch eten kun je kopen, een soort braderie zeg maar, maar dan komen er allemaal Indische mensen…

Mijn schoonvader gaat er elke maand heen…
Mijn vriend is dus ook Indisch

Liefs, Melanie

Nee geen besnijdenis, maar word wel erg grafisch uitgebeeld zeg maar! Dus dat hoeft van me niet, al helemaal niet omdat ik niet weet wat er gebeurt en ik er niet bij mag zijn, En ja meisjes trouwen hier nog altijd erg vroeg! Als je voor je 30ste geen kind hebt als geschoolde vrouw is er iets mis met je en als je in de dorpen woont ben je voor je 20ste wel getrouwd, oohhh en ik heb wel eens een bevalling gedaan bij een meisje van 18, het was d’r 3de kind!!!

Jeetje en dan lopen wij te zeuren over tienerzwangerschappen

Maar wel heftig hoor als ze zo jong zijn allemaal. Hoe oud was jij?? Ik bedoel viel jij wel binnen de grenzen van wat normaal is daar?? Ik had natuurlijk harstikke oud geweest met me 29ste en dan pas een kind krijgen

Groetjes,

Michèle

Ik was normaal, ik vierde mijn 25ste verjaardag toen was Jada 3 weken! Dus officieel net nog 24 toen ze geboren werd, was heel normaal, het werd tijd zeg maar

Ha ha ha ben ik blij dat ik gewoon hier was zeg, hier in nederland vonden mensen dat ik er vroeg bij was. Hoezo vroeg ik ben 28. Overigens 3 dagen 29 toen Morgan geboren werd

Groetjes,

Michèle

Bij onze vrienden is 28 ook vroeg… nou wat zullen ze dan wel niet van mij vinden met 19 zwanger… en 20 kreeg ik Noah…

De meeste zijn nu 26/27 en zijn NET afgestudeert, en gaan nu pas samenwonen…:-p

Liefs, Melanie

Ja dat zie je steeds meer he lang studeren en dan een cariere en dan met 35 nog even snel een kind. Overigens meestal 2 kinderen want boven de 35 is de kans op een tweeling enorm groot. Voordeel is wel dat je meteen klaar bent

Groetjes,

Michèle

ja da’s toch overal anders hahaha,maar fijn dat je nog binnen de norm viel whahahhaa
nou echt ik die kleine heb, vond ik het redelijk optijd… was nog net 29 en ik was er eerder nie aan toe geweest hoor… was ik nog nie klaar met feesten, ben nie zo’n carriere gericht type dus da was geen probleem geweest…maar ja ik denk dat het leven daar heel anders verloopt als hier da speelt natuurlijk ook mee !

moet zeggen dat bij ons in het directe vriendekringetje, nog niemand zover is, er word natuurlijk wel over gepraat over kids, en ze zijn allemaal kei dol op haar, maar er word nog niet echt aan speelkammeraadjes gewerkt, heb ik het idee…maar ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten ! als je er nog nie klaar voor bent moet je het noway doen,want dan word het een hell…
het zijn natuurlijk geen poppetjes…