Kuitkramp 's nachts

Mijn zoontje van 4 heeft nu al een paar keer de afgelopen weken 's nachts hele erge kramp in z’n kuit(en).
Ik heb 't zelf vroeger ook gehad en 't is echt heel pijnlijk. Ik weet nog goed dat m’n moeder altijd maar m’n kuiten wreef. Ik probeer dat ook bij m’n zoontje, maar hij vindt 't extra pijn doen. Eigelijk kan ik dus niets voor 'm doen. En dat is zo vervelend.
Weet iemand iets hierop?

[link=http://tickers.families.com][/link]

[link=http://tickers.families.com][/link]

hoi Catharina,

Is het kramp of groeipijn?
Mijn oudste (9), heeft heel vaak groeipijn in haar kuiten en soms op haar voet.
Masseren helpt niet echt, ik geef haar (een klein beetje) paracetamolsiroop en dan kan ze slapen.
Ze heeft het meestal eind van de dag/begin van de avond.
Vooral als ze veel gerend of gelopen heeft (bijv. na een dagje pretpark)
Soms ook periodes helemaal niet.
De jongste (4) heeft het af en toe ook.

Kramp schijnt een andere oorzaak te hebben , een bepaald tekort aan het 1 of ander (net als zwangere vrouwen), dat is inderdaad heel pijnlijk!

Sterkte!
Gr. Demelsa

hoi hoi
ik ging het bij mijn jongens altijd insmeren (masseren)
kan met van alles eigenlijk, maar ik had een soort sportgel , met heel licht mentol erin en die was wel favoriet, maar bij hun hielp het altijd wel , gewoon ook het idee dat je er wat aan deed
maar ik heb het dan over groei pijn , daar werden ze echt wakker van en dan smeerde ik het in , en ze gingen weer slapen
zij hadden het altijd in hun scheenbenen, dus dat is echt groeipijn op het bot
misschien heeft jou zoontje een soort zweepslag , dan moet je m zijn voet omhoog laten strekken of zelf zijn voet omhoog duwen , dan trekt het weer weg
rottig is dat he als je niks kunt doen en niet weet wat het precies is
nou sterkte ermee!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Meiden, bedankt voor jullie reakties! 't Is echt groeipijn, geen kramp. Ik had 'm vannacht ook maar pcm gegeven en daarna ging 'ie weer slapen. Hij had inderdaad gister de hele dag buiten gespeeld, dus daar zou 't mee te maken kunnen hebben.
Ik zal bij de drogist 'ns vragen naar gel om in te smeren/masseren

Nogmaals: bedankt!

Groetjes