Kuit / teenkramp

Oh mensen wat vreselijk pijnlijk… Ik sta elke nacht wel 7 x naast mijn bed te springen met tranen in mijn ogen. Kan daarna ook bijna niet meer lopen zo gevoelig. Ik durf soms mezelf al niet om te draaien bang dat het erin springt…

Maar heb zoveel last van kramp. Iemand een tip wat ik er tegen kan doen? Weet dat er in een andere topic al gezegd is van banaan eten etc. Maar het nadeel is dat ik nu hard groei (elke dag banaan) en nog meer moeite heb met de ontlasting

PLEASE DIT IS ECHT EEN PIJNLIJKE NOODKREET!!

Magnesium … bananen … dacht dat dit de vorige keer werd geadviseerd. Maar goed dat heeft nu toch geen nut want die obstipatie is ook geen pretje.

Het grappige is dat ik mijn hoge bed (ja staat al op bedverhogers ) niet uit weet te komen en zodra de kramp erin schiet ik eruit vlieg HAHAHAHA…

Maar verder ook zo’n pijn… ik buig mijn tenen krom en ga erop staan maar het lijkt alsof mijn tenen dan bij elk kootje wordt afgebroken…

Kan het ook zijn dat ik teveel op slippers (birkenstock) loop? Dat het niet genoeg stevigheid geeft?

Grrrrr, ik ken het helemaal! Vreselijk! Vannacht schoot het er bij mij ook opeens weer in. Gelukkig meestal maar 1x, maar het doet erg pijn! Typische zwangerschapskwaal waar niet veel tegen te doen is volgens mij…misschien de tip van Bakmama? En inderdaad je man tegendruk laten geven…maar ja, die ligt dan net te slapen…Het ligt vast niet aan je slippers. Die draag ik ook, ook Birkenstocks (wat zijn wij superhippe mama’s he!) en die zijn juist goed voor de voeten. Duitse degelijkheid he? Het komt volgens mij door een gebrek aan calcium ofzo? Ik weet niet precies. Het is heel akelig! Te veel bananen zijn voor jou (en mij, heb ook vreselijke obstipatie) niet goed, magnesium is volgens mij w;el goed. Zal vanavond eens google afzoeken naar een tip!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Weet je wat nu mijn grootste angst is: dat ik het tijdens persen of (evt hechten) krijg. Vorige keer ook bij Jurian toen heeft de arts tegendruk gegeven want je mag je bed dan niet uit. Maar … zodra hij los liet schoot het er weer in. Ik kon wel janken!!

ooh jee ik las dus wat anders ik las: K*T / teenkramp
ik denk HUH?!?!?!
maar nu las ik het nog is goed en nu snap ik m haha ooh ik schaam me rot…
maar meid dat is echt vreselijk lijkt me,
tegen die kuit kramp KAN iets helpen. namelijk dat je met je voet afzet tegen de muur of bed rand zodat je tenen naar je toekomen dat je daar die druk op zet.
dan rek je je spieren van je kuit namelijk, en bij mij hielp dat altijd wel een beetje.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ohhhhh kuitkramp heb ik bij Noah 1x gehad… ik heb zelf altijd last van kramp in mn zij… net onder de oksel… dan moet ik echt tegen een hoek aan gaan staan en dan flink drukken… tenzij Chris thuis is, die masseert het eruit… maar had het vanochtend op het toilet ook…gelukkig kon ik mn armen strekken tegen de muur aan, maar pfff wat een pijn!!

Ik heb helaas geen tips voor je… misschien kun je het eens aan je dokter voorleggen…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Dit gevonden:

Kramp in je kuiten kan een signaal zijn dat je benen oververmoeid zijn, het kan een teken zijn van beginnende spataderen. Maar het kan ook door een tekort aan zout of calcium veroorzaakt worden.
Veel vrouwen krijgen tijdens de zwangerschap last van kramp in hun benen/kuiten (vooral ’s nachts). Heb je een krampaanval? Strek dan je been en beweeg je tenen richting je hoofd. Masseer de verkrampte plek goed. Je kunt wel nog een paar dagen spierpijn houden.

Wat kun je tegen kramp doen?
Belangrijk is dat je de bloedtoevoer activeert. Beweeg je voeten voldoende: draai rondjes terwijl je met je benen omhoog zit. Wisselvoetbaden (afwisselen van heet en koud water) kunnen ook helpen.

Kalk en magnesium kunnen beenkrampen voorkomen. Als je extra calcium en magnesium wilt gebruiken, moet je wel altijd tweemaal zoveel calcium als magnesium innemen. Calcium wordt alleen goed opgenomen als er voldoende vitamine D in het lichaam aanwezig is. Vraag wel eerst aan je verloskundige of gynaecoloog of het verstandig is om extra magnesium in te nemen.

Heb je vaak last van kuitkramp, overleg dan even met je verloskundige. Soms kunnen steunkousen ook helpen.

Dank je voor het opzoeken! Ik heb er (afkloppen) vannacht geen last van gehad, maar anders ga ik zeker die strekoefening doen!

Groetjes Rainbow, trotse mama