Een tijdje geleden vroeg ik hier of er iemadn ervaring had met een kruipgroep. Jullie adviseerden me om gewoon te gaan om te kijken hoe het is, en dat heb ik vanmorgen gedaan. Ik had vorige week mijn vriendin verteld wat ik van plan was, en ze was direct enthousiast en wou mee met haar dochtertje van 11 maanden. Ik blij natuurlijk, ik vind het altijd een beetje eng om in zo’n groep binnen te vallen.
We hebben ons er de hele week op verheugd, ik kon niet wachten tot het donderdag was…
Nou het was een grote tegenvaller, wat een teleurstelling! Wij kwamen als eersten binnen, en na ons volgede er een moeder met haar zoontje van 10 maanden. Nog voor ze hallo zei of zich tenminste voorstelde begon ze te vragen of Joey al kon lopen en kruipen, en zonder het antwoord af te wachten begon ze trots te vertellen wat haar kind al allemaal kan. Je keek er een beetje vies op, onegkamde haren, vieze kleren, en ook dat zoontje was om 9 uur smorgens al totaal versmeerd, bah! Het was om het maar even simpel te zeggen een grote aso! Mijn vrindin en ik keken elkaar aan, hopend dat het straks beter zou worden, maar dat gebeurde niet. Toen de leidsters binnenkwamen l*lde ze gewoon aan een stuk door verder, niemand kreeg er een woord tussen. Ze had constand het hoogste woord en bleef maar opscheppen over haar kind! Ik had op z’n minst een voorstelrondje verwacht of een activiteit met de kindjes, maar er gebeurde niks, koffie werd ingeschonken en iedereen bleef ongemakkelijk naar dat mens zitten luisteren, die er overigens al vanaf de eerste week van dat kindje bij hoort. Toen haar zoontje het speelgoed van Joey en zijn vriendinnetje af ging pakken en Joey in zijn voetjes kneep was voor mij de maat al vol, ik was blij dat de dochter van mijn vriendin normaal slaapt tussen 9 en 11 uur, en zei haar dan ook dat het misschien beter was om naar huis te gaan, dat meisje begon ook net een beetje te huilen
Zo stonden we na een half uurtje al weer buiten, helemaal in een deuk van het lachen, zo’n fiasco hadden we echt niet verwacht, haha! Dat was dus een keer en nooit meer! Niks voor ons zo’n clubje, wij houden voortaan ons eigen kruipgroepje wel met 2 lieve kindjes en twee fatsoenlijke moeders, en lekkere verse koffie, haha!
Kruipgroep
mama_snoekie
miremady
Mriek
Oeps, haha. Wat een fiasco inderdaad. Maar je hebt wel lekker gelachen, da’s ook belangrijk toch!
Groetjes,
M