Hoi mama’s,
Soms maak ik me wel eens zorgen als ik naar al die kruipende baby’s om mij heen kijk.
Want… Julian (10,5 maand) kruipt nog helemaal niet! Hij vindt op z’n buik liggen en spelen allemaal wel prima. Hij draait wel in het rond en schuift kleine stukjes naar achteren. Soms maakt hij ook een soort ‘golfbeweging’ en komt daardoor een stukje naar voren. Maar tijgeren doet hij niet. Hij zit goed en gaat vanuit zit naar lig en dan naar de kruiphouding, maar laat zich dan weer op zn buik zakken.
Ook trekt hij zich tot op z’n knieën op in de box en is wel bezig met proberen te gaan staan. Hier maak ik me dan ook geen zorgen om.
Maar dat kruipen… ik heb wel eens gehoord dat het niet zo goed is als ze deze fase overslaan en direct gaan lopen… Is dat echt zo? Wie heeft hier ervaring mee? Ik probeer het kruipen wel te stimuleren. Ik trek zn broekje wel eens uit, zodat de kans op wegglijden kleiner is, maar ook dan weet hij er geen raad mee.
Iemand nog tips om het evt. te stimuleren? Of kan dat niet en moet ik hem maar z’n gang laten gaan?
Groetjes!