Kruipen

hallo allemaal,

ik wou alleen weten als het erg is als je kind niet kruipt want, mijn zoontje is bijna 10 maanden en en kruipt nog steeds niet hij rolt zich naar de plaats waar hij naartoe wilt en optrekken aan iets doet die ook niet… is dat erg??

GR. Sylvia mamma van michael

hier heeft de oudste ook nooit gekropen.
er wed door cb moeilijk gedaan maar ik kan het moeilijk voor haar doen.
Geen zorgen om maken hoor! Lieke ging billen schuiven en liep gewoon met 14 maanden. en heeft echt geen motorische achterstand gehad.
alle kindjes ontwikkelen op hun eigen manier en tempo is mijn ervaring!
Laat je vooral niet bang maken hier is het allemaal goed gekomen.
En toen ze eenmaal liep zag ze een kindje kruipen en ging ze het na doen! haha

groetjes gytha

Net als wat Gytha ook al zegt, geen zorgen om maken. Tim ging kruipen vlak nadat hij 9 maanden was geworden. Maar ik ken ook baby’s die al veel jonger waren dat ze kropen. Ons buurmeisje van iets meer dan 2 jr heeft nooit gekropen en liep pas met 20 maanden. Maar ook met haar gaat alles prima, dus geen zorgen om maken. Ook als ze niet kruipen is dat helemaal geen probleem.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

ben t helemaal eens met de dames hierboven. Lindsey (bijna 9 maanden) lukt t ook echt niet. ze doet verwoede pogingen maar dat draait eigenlijk alleen maar uit op heftige frustaties. ze rolt inmiddels terug (dus ook van buik naar rug) maar verplaatst zich eigenlijk alleen maar door zichzelf achteruit te schuiven. ach uiteindelijk komen ze er inderdaad allemaal wel.

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Jurian kruipt ook niet… poging tot kruipen nog niet eens… dus… zal hij dat denk overslaan? of hij is gewoon laat…

Nee natuurlijk is dat helemaal niet erg!!
Het enige ‘nadeel’ is dat hij nu dus nog niet van “a” naar “b” komt zonder hulp. ‘Voordeel’ is wel dat je nog alles fijn kunt laten staan zonder dat je kleine kereltje het van de tafel af trekt.

Misschien dat hij het kruipen overslaat of gewoon wat later is dan het gemiddelde (maar ja om een gemiddelde te krijgen heb je ook wat ‘langzamere’ kinderen nodig en ik heb geen idee wat het gemiddelde is).
Ieder kindje doet het op zijn eigen tempo. Nu is hij misschien iets later met kruipen (of gaat helemaal niet kruipen) terwijl hij straks misschien wel eerder praat of zindelijk is.

Maak je vooral niet druk.

juist alles op zijn tempo.
lieke heeft dan wel nooit gekropen en was idd niet altijd makkelijk.
Maar ze praate al met het jaar en nu verteld ze hele verhalen met 2 jaar dus daar is ze super snel mee.
en ach ik heb nog nooit een gemiddelde kindje gezien zoals ze dat op het cb steeds zeggen. volgens gemiddelen dit of dat… blek

groetjes gytha

Erik is bijna een jaar en kruipt niet. Rolt ook overal heen. Z’n voeten heeft 'ie nog niet ontdekt, evenmin als z’n beenspieren, dus staan enzo zit er hier nog lang niet in. Komt vanzelf, is helemaal niet erg!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Minke is ruim 11 maanden en kruipt sinds twee weken pas hoor dus maak je geen zorgen . Ik heb daarnaast ( hier maar ook om me heen) zat mensen gehoord wiens kinderen nooit gekropen hebben en die opeens gingen lopen en daar is ook niks mis mee!

groetjes!