Kruipen?

Hoi onze dame is nu 9 maanden oud.
Alles gaat oke met haar, maar qua kruipen gebeurt er nog niet veel. Als ze op haar buik gelegd wordt, rollen doet ze ook niet, dan probeert ze wel haar knietjes op te trekken, maar vaak schiet ze dan achteruit.
Hoe ging dat bij die van jullie?? En op welke leeftijd? moeten we ons zorgen maken?

Onze oudste ging ook pas bij 9 maanden kruipen, bij 10 maanden stond ze los en net na haar 1e verjaardag liep ze los.

Dus ik zou me geen zorgen maken. Ook al kruipen ze nog zo laat, het zegt niks over hun verdere ontwikkeling! Die kan dubbel zo snel gaan!

Groetekes, Sje

Ons zoontje is 11 maanden en kruipt ook nog niet. Wel kan hij al heel goed zitten, vanuit het zitten op z’n buik gaan liggen en omrollen. Hij begint nu ook een beetje te tijgeren. Hij doet het allemaal op z’n gemakje en vind het wel prima zo. Het komt vanzelf wel hoor, maak je maar niet druk.
Gr Sandra

sofie kon met 4.5 maand zelfstandig zitten en heeft pas met 16 maanden haar eerste stapjes gedaan en kruipen?? nooit! madam kon zitten en vond dat genoeg

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor & ??

daar is inderdaad geen peil op te trekken bij die kleintjes
mijn oudste was een hele vlotte
de middelste deed het volgens "de boekjes"
en de laatste neemt het helemaal niet zo nou allemaal
vind het best als ze maar iets in haar mond heeft en dat kan
allemaal op je rug dus!!!
je hoort het best vaak dat kruipen overgeslagen word

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Het wisselt inderdaad per kindje. Jess en Jamai waren net 7 maanden toen ze begonnen met tijgeren. Jesse probeert nu wel af en toe om ook te gaan kruipen. En dat gaat meestal achteruit.Ik zou me geen zorgen maken hoor. Ieder kindje doet het op zijn eigen tempo, of helemaal niet. en gaat straks dan gewoon lopen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Hoi onze dame is nu 9 maanden oud. Alles gaat oke met haar, maar qua kruipen gebeurt er nog niet veel. Als ze op haar buik gelegd wordt, rollen doet ze ook niet, dan probeert ze wel haar knietjes op te trekken, maar vaak schiet ze dan achteruit. Hoe ging dat bij die van jullie?? En op welke leeftijd? moeten we ons zorgen maken?

nou mijn meisie is 9 en een halve maand en ze kruipt nog niet ze tijgert wel ze komt dus wel vooruit haha

benita heeft alleen achteruit gekropen hahhah
en dat heeft maar een week of twee drie geduurd en toen liep ze ,niet alle kids gaan kruipend de wereld rond hahaha

anouk nelissen