Kruipen

Hallo,

ik ben mama van bjorn en Marinda. Mijn dochter is nu bijna 11 maandan en tijgert of kruipt nog niet. De een zegt dat dit slecht is voor de ontwikkeling en de ander zegt, maak je er niet zo druk om. Wat moet ik nu geloven en wie heeft hier ervaring mee??

Groetjes van de mama van bjorn en marinda

ja zal me er ook niet druk om maken vroeger zeiden ze altijd als ze niet kruipen lopen ze eerder,of dat zo is weet ik niet

maar mijn buurjongen heeft ook nooit gekropen en echt hij heeft er niks aan over gehouden hoor

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Nee, in principe niet druk om maken hoor (tenzij ze met meerdere dingen op motorisch gebied achterloopt ofzo, maar da’s ander verhaal )

Stephan begon pas te tijgeren toen hij al 10 maanden was.
Verder heeft ie het kruipen een beetje overgeslagen

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Heb er nog geen ervaring mee, maar mijn zoon is nu bijna 8 maand en die zit, net los, nog niet helemaal stevi hij wil nog wel eens om kukelen.
Maar kruipen en tijgeren zonder hulp van mij doet hij dat niet.
Maar ik maak er nog helemaal niet druk om.

Als baby zijnde was ik ook lui wert er dan gezegt, nou dat hebben ze geweten met 9 maand ging ik ineens staan en liep weg, zul het kruipen en zelf gaan zitten sloeg ik meteen over,

Dus het zou ineens heel hard kunnen gaan.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Kruipen hebben kindjes nodig zodat ze dingen leren inschatten zoals bv trappen, opstapjes, tafelhoogte en dergelijke. Kinderen die niet zijn gaan kruipen zouden hier later iets meer moeite mee hebben. In hoeverre dat dit daadwerkelijk is ???
Maakt ze ook nog geen beginnende kruipbeweging zodat je dr misschien kan helpen door je handen achter dr voetjes te zetten ? Want dan kan ze zich zo afzetten tegen je handen en als ze merkt dat ze ermee vooruit komt ( op de buik meestal eerst ) dan gaat ze er misschien de lol en handigheid van inzien.
Maar goed verder is het natuurlijk ook een beetje, wat niet is kan nog komen. Vraag anders eens op het cb !

Hallo! Ik heb vroeger het kruipen overgeslaan en heb er niets aan over gehouden hoor. Ik was verder wel met alles heel vlot. Mijn dochtertje kroop al met 5 maanden en daar hoor je ook van dat dat niet goed is. De fysio zegt dat het afhankelijk is van de bouw van je lichaam. Ik denk ook wel dat een kind gaat kruipen of lopen als het er zelf aan toe is. Ik zou me maar niet als te druk maken. groetjes, debby

Hee hee!!

Ik denk niet dat dat erg is hoor!! En zoals Bianca zegt, als ze niet kruipen dan lopen ze eerder!!!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

Ik heb ook altijd het verhaal gehoord wat Astrid schrijft. Het zou inderdaad beter zijn als kindjes wel, al is het maar een korte periode, kruipen.
Maar zoals je ook al leest, er zijn ook mensen die nooit gekropen hebben en er ook niks aan overgehouden hebben. Dus ik zou me er in eerste instantie niet al te druk over maken.

Als je kruipen toch wilt stimuleren, koop dan bij de speelgoedwinkel zo’n slurf waar ze doorheen kunnen kruipen. Is gemaakt van spiraalvormig ijzerdraad en parachutenstof.

Dat vinden kinderen vaak heel tof speelgoed en ze kunnen daar niet anders dan kruipend doorheen.

Groetekes, Sje

Hé!! Dat lijkt me best handig!! Is een keertje kijken

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

hallo

ik heb wel eens gehoord dat er kinderen zijn die het kruipen
overslaan.

Het leek bij mijn zoontje ook die wou met ongeveer 7,5 maand
nog niet op de buik liggen. Hij draaide zich wel om
maar zodra hij op de buik lag was het huilen en met 9 maand kroop hij
dus het is zo moeilijk te zeggen elk kind is verschillend.

Je moet je er niet druk om maken.
Kan zo ineens komen dat die kruipt.
Het kan zo snel gaan.

groetjes katinka

Dank jullie wel voor jullie tips! Ik denk dat ik mezelf inderdaad niet zo druk moet maken. Komt vanzelfs wel, en het gaat ook zo snel. Eigenlijk vindt ik het ook wel fijn, zo blijft ze toch een beetje baby, wel een grote baby. Ze gaat wel sinds een paar weken echt staan, ook uit zich zelf (met steun) Dus misschien gaat ze het kruipen wel helemaal overslaan. Volgende week me ze naar het cb, zal eens kijken wat ze daar ervan zeggen.

Groetjes van de mama van bjorn en marinda