Kruipen stimuleren

Hoi
wat doen jullie, behalve de kleintjes op de buik leggen, om het krupen te stimuleren. Emma kruipt nl nog helemaal niet! Ze zit wel, ze staat (aan tafel), maar kruipen…
Ik leg haar regelmatig op de buik, ze kan zich nu achteruit duwen en een btj zijwaarts maar is het heeeeeeel snel weer zat! Ze snapt geen bal van haar knieen. Ze heeft volgens mij alles aan haar lijf ontdekt, behalve haar knieen. Ik wil toch wel graag dat ze gaat kruipen, maar weet niet hoe ik haar moet helpn…

Heeft iemand wonder tips voor mij?

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

haha nou die wondertips ben ik ook wel benieuwd naar.
hier inmiddels bijna hetzelfde hoor, ze wil heel graag staan (lukt nog niet zo goed) maar kruipen ho maar. ook Lindsey snapt niet wat ze met d’r knietjes moet, volgens mij is ze er zelfs nog niet eens van bewust dat ze die heeft
ach ik denk dat alles wat je zou kunnen doen dat je dat al doet, gewoon regelmatig op d’r buikje leggen en maar een beetje d’r gang laten gaan. ik ga er vaak ook bijliggen en leg dan telken d’r speeltje iets buiten d’r bereik maar ook dat heeft niet echt veel succes het enige wat ze dan doet is boos worden omdat ze d’r niet bij kan

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Ik zou gewoon lekker afwachten. Onze oudste kroop ook pas bij 9 maanden. Ze moeten er zelf aan toe zijn. Dat kruipen komt echt wel.

Sommige kinderen tijgeren alleen maar, die kruipen nooit. Het is maar net waar de interesses en talenten liggen.

Er wordt gezegd dat het wel belangrijk is voor de motoriek en de ontwikkeling van allerlei vaardigeheden in de toekomst dat ze ooit leren kruipen. Geen idee of dat achterhaald is of niet.

Als je kindje over een poos verder goed in staat is om zich te verplaatsen (tijgeren, lopen etc.) zou je bij de Ikea evt. zo’n slurf van parachute-stof kunnen kopen op de speelgoedafdeling. Iets van 6 of 7 euro ofzo. Dat is interessant speelgoed voor ze en daarmee worden ze “gedwongen” om te kruipen want op een andere manier kom je er niet doorheen.

Groetekes, Sje

morgan is vooruit gaan kruipen omdat ze mijn mobieltje wilde. Ze zeggen dat als ze echt iets willen ze er wat voor gaan doen. Weet niet of dit zo is maar ze kruipt nu overal naar toe.

Enne we hebben wel gemerkt vooral met het gaan staan dat het helpt als ze heel boos worden. Morgan stond echt te schreeuwen en te huilen en heel gemeen, maar wij deden niks. Daardoor werd ze zo boos dat ze het nog meer probeerde en ineens stond ze en dat doet ze nu ook te pas en te onpas.

Groetjes,

Michèle

Jij kan wel willen dat ze gaat kruipen, maar dat gaat ze echt pas doen als ze dat zelf ook wil en daar lichamelijk aan toe is. Sommige kindjes gaan nooit kruipen. Erik hier kruipt ook (nog) niet, hij rolt overal heen en komt er zo dus ook. Ik kan wel willen dat hij gaat kruipen, maar daar heeft hij maar verdomd weinig boodschap aan…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij hebben het kruipen gestimuleerd door een bal voor ze uit te rollen.

Ook heb ik al eens geholpen met kruipen door 1 beentje en 1 armpje vooruit te zetten en daarna het andere armpje en beente (linker beentje rechter armpje samen en rechter beentje en linker armpje samen) Al denk ik dat dat vrij zinloos is.

Een kind moet er gewoon aan toe zijn. Je kunt wanhopig een kind van 3 proberen te leren lezen, maar daar is het kind gewoon nog niet aan toe en zal het ook niet leren.
Jouw kindje is nu 8 maanden en is gewoon nog niet toe aan kruipen. Het komt wel, zo niet, dan slaat ze het gewoon over en dat is ook helemaal niet erg.
Je kunt haar toch niet dwingen.

Bal en mobieltjes zullen hier ook niet werken want dylano tijgert intussen en is daar razendsnel mee dus of die ooit gaat kruipen? Hij komt nu ook overal dus vrees het ergste al kan ik me er totaal niet druk over maken. Geniet nog maar even van de vrijheid zolang ze dat nog niet kunnen want pffffff kruipen of tijgeren NIETS is meer veilig en eigen speelgoed niet meer interessant

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen manier. Ik zou dus het kruipen niet gaan stimuleren. Als ze gaan kruipen doen ze dat uit zichzelf vanzelf wel. Wij hebben het in ieder geval niet gestimuleert. Toen Tim 7 maanden was begon hij druk met oefenen en wilde graag kruipen. Maar hij kwam tot zijn eigen frustratie geen milimeter vooruit. En ineens vlak nadat hij 9 maanden was geworden tijgerde hij zo weg. Eerst heel langzaam, maar steeds sneller. En iets van 2 weken later ging hij echt op handen en voeten kruipen. Dus Michelle ondanks dat Dylano tijgert kan het best zo zijn dat hij nog gaat kruipen. En wat de rest ook zegt, sommige kindjes gaan nooit kruipen. En die lopen misschien weer eerder. Tja, je kunt er niks aan doen als ze het niet gaan doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Op handen en voeten? dylano gaat wel staan op handen en voeten ziet er niet uit maar kruipen doen ze toch met handen en knieen

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Haha foutje, ik bedoelde idd op handen en knieeen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

hoi allemaal
bedankt voor de reacties. Ik weet ook wel dat er kinderen zijn die het overslaan… waarschijnlijk die van mij… (ze loopt nu nl al langs de tafel en box, en aan twee vingers), maar omdat het zo belangrijk voor de ontwikkelin is wil ik er wel alles aan gedaan hebben…
Ze wil ook graag vooruit dat merk ik wel an haar, maar ze weet gewoon niet hoe…
We zien wel hoe ze zich verder ontwikkeld.

Groetjes! Gidget

Dani kan ook nog niet kruipen of tijgeren (tot zijn eigen frustratie). Wel kan hij sindskort met de klok meedraaien op zijn buik, dus dat geeft hem iets van beweegruimte. Dit is hij ook zelf gaan doen. Ik speel wel met hem door het speeltje van hem af te leggen zodat hij er naartoe moet bewegen. Maar voor of achteruit gaat hij echt nog niet. Ook rollen van buik naar rug doet hij niet. Volgens mij ziet hij daar het nut nog niet van in…hij wil nl op zijn buik vooruit
Hoe graag ik ook wil dat hij beetje gaat tijgeren, hij zal toch zelf het tempo aan geven. Ik denk wel dat het goed is om ze een beetje zelf te laten proberen en het oefenen stimuleren door bijvoorbeeld de speeltjes wat te verplaatsen.

Ik denk trouwens dat Dani ook nog weleens een kontschuiver kan gaan worden. Als hij nu zit (met hulp van mij) dan gaat hij soort springbewegingen op zijn kont maken…nu is hij nog te instabiel, maar misschien wordt dat straks wel zijn ding, haha

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

onze dochter was ook al lang bezig met oefenen om te kruipen. Eindelijk is ze vandaag vooruit gekomen. Kruipen kan je het nog niet noemen (ziet er onwijs grappig uit). Ik had een stuk aluminiumfolie gegeven en dat kraakt en glinstert, wat ze erg leuk vondt. Ik heb dat een heeeeeel klein stukje veder gelegd en dat ging goed, daarna weer een stukje verder en uiteindelijk kruipt ze nu een meter ongeveer. Het kost haar wel veel kracht en moeite. Als we het even te ver leggen dan probeert ze het al niet eens. Dit is dan ook de enige tip die ik kan geven. Succes ermee!

@ scottie. Morgan kruipt als ze beste, maar is nog steeds boos als ze kindjes ziet lopen, dus alleen kruipen is niet altijd voldoende

Groetjes,

Michèle

ik begin het nou ook ineens heel erg te merken bij Lindsey. zij heeft dus ook totaal niet in de gaten hoe dat hele kruipen moet, schuift alleen maar achteruit. maar ze begint zich nu wel telken aan mijn handen op te trekken om te gaan staan. dus ook ik denk dat t kruipen gewoon overgeslagen wordt. hoewel het bij m’n nichtje (is dus drie weken ouder dan Lindsey) andersom is gegaan, zij begon ook eerst met staan en langs de tafel en bank te lopen enzo, maar ze kon het nog niet los. en toen kwam ze er plotseling achter dat ze ook kruipend op de plek van bestemming kan komen en dan zonder hulp. dus eerst lopen en dan kruipen kan natuurlijk ook nog…

liefs,
Rinske

Minke kruipt pas vanaf 10-11 maanden! En daarvoor alleen maar achteruit . Komt vanzelf goed. Of ze gaan inderdaad meteen lopen, dat kan ook nog.
Hoe ik het stimuleerde was zoveel mogelijk op de grond zetten en speeltjes buiten haar bereik leggen. En blote voetjes zodat ze meer grip had op de vloer (hout bij ons dus ze kon met sokken niet goed afzetten).
groetjes!

quote:
Ik zou gewoon lekker afwachten. Onze oudste kroop ook pas bij 9 maanden. Ze moeten er zelf aan toe zijn. Dat kruipen komt echt wel.

Sommige kinderen tijgeren alleen maar, die kruipen nooit. Het is maar net waar de interesses en talenten liggen.

Er wordt gezegd dat het wel belangrijk is voor de motoriek en de ontwikkeling van allerlei vaardigeheden in de toekomst dat ze ooit leren kruipen. Geen idee of dat achterhaald is of niet.

Als je kindje over een poos verder goed in staat is om zich te verplaatsen (tijgeren, lopen etc.) zou je bij de Ikea evt. zo’n slurf van parachute-stof kunnen kopen op de speelgoedafdeling. Iets van 6 of 7 euro ofzo. Dat is interessant speelgoed voor ze en daarmee worden ze “gedwongen” om te kruipen want op een andere manier kom je er niet doorheen.

Groetekes, Sje

Nou Sje, ik denk niet dat Rico dan gaat kruipen hahaha dan er maar niet doorheen hij zal wel denken: ik krijs gewoon hysterisch totdat papa of mama me komen redden van deze tunnel