Kruipen overslaan?

Hallo ,shania is nu 10mnd en 2wk ,maar ze wilt niet kruipen ,om te leren kruipen moet je baby op de buik willen liggen .dit doe ik al sinds haar geboorte elke keer een beetje langer ,maar nee hoor ,ze heeft hier een grote hekel aan ,kreisen dat zij doet ,zij zit wel al sinds 4mnd alleen zonder steun
en in de box trekt ze zich ook op tot staan maar ze schuifeld niet rond ,wel loopt ze ook al sinds 4mnd in de loopstoel die heb ik nu weggezet ,ze speelt heel leuk alleen op het kleed in de kamer maar buigt voorover en beland op haar buik dan schreeuwt ze en zetten we haar weer recht op ,maar verder onderneemt ze niks
Onze vorige kinderen waren totaal anders Roy schoof op de billen ipv kruipen toen hij 6mnd was ,en sandy kroop al goed rond 8mnd .beide liepen ook rond hun 1ste verjaardag

hebben jullie nog tips voor mij ?

Groetjes Silvia

Er zijn vaker baby’s die het kruipen overslaan. Ik zou het lekker op zijn beloop laten. Je merkt vanzelf wel wanneer ze eraan toe zijn of niet. Er zijn zelfs kindjes die na hun 1e verjaardag pas gaan kruipen. Meer dan af en toe eens op de buik leggen kun je denk ik niet doen.

Groetjes,
Sandra

Niet alle baby’s kruipen inderdaad. Maar…het is voor de motoriek blijkbaar wel goed als ze leren kruipen. Je kunt dat evt. stimuleren met zo’n slurf van parachutestof. Die hebben ze bij Ikea altijd gehad voor nog geen tientje geloof ik. Geen idee of ze ze nog hebben.

Groetekes, Sje

Beide kinderen van een vriendin hebben het kruipen overgeslagen.

Je hebt ook van die kruiprollen bij Intertoys. Geen idee wat die kosten, volgens mij niet zo gek duur. Wat doet ze dan als er iets verder weg ligt en ze wil het hebben?

En…soms even laten mopperen als ze op haar buikje valt. Vanuit frustratie leren kinderen ook een boel

Kan ze vanuit lig wel zelfstandig gaan zitten? Want dan zou ze dat ook moeten kunnen als ze onder het spelen op haar buikje valt.

hoi,
ik heb hetzelfde met mijn oudste gehad. van de fysio wat simpele oefeningen gekregen, uiteindelijk kroop ze met 11,5mnd, en liep ze met 12mnc. precies 2wk gekropen dus!
maar dat kinderen “moeten” kruipen voor hun motoriek is achterhaald, daar maken ze zich niet meer druk over, dus zou ik ook niet doen als ik jou was.
wil je wel wat “oefeningen” mailen, als je mij even een mailtje stuurt.

groetjes!

De fysio van mijn zoontje was er wel erg fel op dat hij eerst ging kruipen. Hij wilde ook echt niet, tot dat we een oefening kregen dat hij de trap op mocht kruipen, met ons erachter aan natuurlijk. Dit heeft bij ons goed geholpen. Hij vond het erg leuk en opeens had hij door hoe hij de kruipbeweging ook op de grond moest doen

mijn dochter heeft nooit gekropen, alleen maar kontgeschoven.
op haar eerste verjaardag liep ze ineens los??

denk dat het bij haar wat langer duurd of gewoon overslaat, weet niet of dat erg is eigelijk